Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az idei évre várt 170 ezer új személygépkocsi értékesítésével szemben 160-165 ezer eladott autóval számol a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).
Győző Gábor, az egyesület elnöke csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján elmondta, hogy az első 10 hónapban 138197 darab új személygépkocsit adtak el, ez mintegy 6 százalékos visszaesés az előző év azonos időszakához képest.
Jövő évre 140 ezer eladott új személygépkocsival számol az egyesület. Az elnök azt mondta, bíznak abban, hogy a 2009-es év lesz a mélypont. Hozzátette: az is igaz, hogy már az idei évről is ezt gondolták. Az egyesület becslése szerint az idén az eladott, új kis haszongépjárművek száma eléri a 19500 darabot, ami mintegy 2,5 százalékos növekedés 2007-hez képest.
Az MGE, a Magyar Lízingszövetség és a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szervezete (Gémosz) azt várja a kormánytól, hogy intézkedéseivel javítsa a piaci szereplők helyzetét. Győző Gábor elmondta: szűnjön meg például a gépkocsik átmeneti időre történő kivonása, ne lehessen biztosítói számla nélkül kártérítést igényelni.
A három szervezet kezdeményezné azt is, hogy induljon el egy olyan program, amelynek keretében az, aki a több mint 10 évnél idősebb kocsiját megsemmisítésre leadja, kaphasson 20 százalék kedvezményt az új autója árából. A kedvezményből 10 százalékot az állam, 10 százalékot pedig a szektor szereplői biztosítanának. Győző Gábor szerint az így generált többlet áfa- és adóbevételekből megtérülne az állami ráfordítás.
Az elképzelés szerint családonként egy, maximum 1600 köbcentiméteres hengerűrtartalmú autóra vonatkozna ez a kedvezmény. Az egyesület 4-5 évvel ezelőtt készített tervezete szerint a programban 15-20 ezer darab személygépkocsival számoltak, autónként 300-400 ezer forint lett volna a 20 százalékos kedvezmény összege.
Erdélyi Péter, a szövetség társelnöke elmondta, hogy a pénzügyi válság hatására várhatóan meg fog szűnni a svájci frank alapú finanszírozás a járműpiacon. Hangsúlyozta, hogy nincs pénzhiány, az euró és a forintalapú finanszírozás rendelkezésre áll.
A társelnök szerint várhatóan szigorodni fognak a hitelek feltételei is. Így azoknak a lízingcégeknek, amelyek 8 évnél hosszabb futamidejű hiteleket kínálnak, ezekre a különleges kockázatú hitelekre céltartalékot kellene képezniük. Emellett arra számítanak, hogy a hitelre történő autóvásárlás esetén a kezdő részlet nem lesz kisebb 20 százaléknál.
Erdélyi Péter elmondta, hogy a három szövetség támogatja az integrált vagy a külön kötött casco kötését. Mint mondta, jelenleg a személyautók csupán 20 százalékának van cascója, 2,5 milliónak nincs.
A szövetség szerint a közeljövőben az importőrök mérsékelni fogják a kereskedőkre nehezedő nyomást, és a jelenlegi 5-6 hónapos készletet 2-3 hónapra fogják csökkenteni.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Kényszerhelyzetben van Orbán: Tusványoson újat és nagyot kell mondania, mint például egy vaskos jóléti csomag vagy egy népszavazás, emellett csak „kötelező elem” lehet Magyar Péter, az LMBTQ-emberek és az ukránok pocskondiázása. A Tisza elnöke sem dőlhet azért hátra: fel kell vennie a kesztyűt és kormányzóképességet is kell mutatnia.
Megy a találgatás a miniszterelnök szombati nagy bejelentéséről, a lehetőségekből egyet, úgy látszik, cáfolt.
Ruszin-Szendi Romulusz korrupciógyanús ügyeinek felelőséről is kérdeztünk a hadügyminisztert.