szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az idei évre várt 170 ezer új személygépkocsi értékesítésével szemben 160-165 ezer eladott autóval számol a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).

Győző Gábor, az egyesület elnöke csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján elmondta, hogy az első 10 hónapban 138197 darab új személygépkocsit adtak el, ez mintegy 6 százalékos visszaesés az előző év azonos időszakához képest.

Jövő évre 140 ezer eladott új személygépkocsival számol az egyesület. Az elnök azt mondta, bíznak abban, hogy a 2009-es év lesz a mélypont. Hozzátette: az is igaz, hogy már az idei évről is ezt gondolták. Az egyesület becslése szerint az idén az eladott, új kis haszongépjárművek száma eléri a 19500 darabot, ami mintegy 2,5 százalékos növekedés 2007-hez képest.

Az MGE, a Magyar Lízingszövetség és a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szervezete (Gémosz) azt várja a kormánytól, hogy intézkedéseivel javítsa a piaci szereplők helyzetét. Győző Gábor elmondta: szűnjön meg például a gépkocsik átmeneti időre történő kivonása, ne lehessen biztosítói számla nélkül kártérítést igényelni.

A három szervezet kezdeményezné azt is, hogy induljon el egy olyan program, amelynek keretében az, aki a több mint 10 évnél idősebb kocsiját megsemmisítésre leadja, kaphasson 20 százalék kedvezményt az új autója árából. A kedvezményből 10 százalékot az állam, 10 százalékot pedig a szektor szereplői biztosítanának. Győző Gábor szerint az így generált többlet áfa- és adóbevételekből megtérülne az állami ráfordítás.

Az elképzelés szerint családonként egy, maximum 1600 köbcentiméteres hengerűrtartalmú autóra vonatkozna ez a kedvezmény. Az egyesület 4-5 évvel ezelőtt készített tervezete szerint a programban 15-20 ezer darab személygépkocsival számoltak, autónként 300-400 ezer forint lett volna a 20 százalékos kedvezmény összege.

Erdélyi Péter, a szövetség társelnöke elmondta, hogy a pénzügyi válság hatására várhatóan meg fog szűnni a svájci frank alapú finanszírozás a járműpiacon. Hangsúlyozta, hogy nincs pénzhiány, az euró és a forintalapú finanszírozás rendelkezésre áll.

A társelnök szerint várhatóan szigorodni fognak a hitelek feltételei is. Így azoknak a lízingcégeknek, amelyek 8 évnél hosszabb futamidejű hiteleket kínálnak, ezekre a különleges kockázatú hitelekre céltartalékot kellene képezniük. Emellett arra számítanak, hogy a hitelre történő autóvásárlás esetén a kezdő részlet nem lesz kisebb 20 százaléknál.

Erdélyi Péter elmondta, hogy a három szövetség támogatja az integrált vagy a külön kötött casco kötését. Mint mondta, jelenleg a személyautók csupán 20 százalékának van cascója, 2,5 milliónak nincs.

A szövetség szerint a közeljövőben az importőrök mérsékelni fogják a kereskedőkre nehezedő nyomást, és a jelenlegi 5-6 hónapos készletet 2-3 hónapra fogják csökkenteni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI/hvg.hu Autó

Tizenöt éve sikeres a magyar autógyártás

A Mercedes-Benz 800 millió eurós kecskeméti beruházásáról szóló együttműködési szerződést hétfőn írta alá Bajnai Gordon, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium vezetője és Rainer Schmückle, a Mercedes-Benz személygépkocsi üzletágának ügyvezető igazgatója Budapesten. Gyurcsány Ferenc az aláírást megelőzően azt mondta: Magyarország a megbízhatóságával nyerte el a Mercedes-Benz beruházását. Összeállítás az elmúlt 15 év autós beruházásairól.

MTI Autó

Cégautóadó: egymásnak ellentmondó MSZP-javaslatok

Háromféle, közülük két egymásnak ellentmondó megoldást is javasol az MSZP-frakció a cégautó megadóztatására, a Pénzügyminisztérium eredeti előterjesztéséhez képest - derül ki 2009-es adótörvényekhez eddig benyújtott módosító indítványokból.

MTI Világ

Gépkocsirendszám-ügyletek magyar közpénzekből Szlovákiában

"A magyar államtól kapnak támogatást, mégis annak költségvetését segítenek megrövidíteni" - számol be szalagcímben címoldalán a pozsonyi Új Szó szombati száma arról, hogy a révkomáromi Selye Alapítvány vezetőjének magánvállalkozása a magyarországi adórendszert megkerülő szolgáltatás keretében magyarországi vállalkozóknak intéz szlovák gépkocsirendszámokat.

MTI Gazdaság

Tovább lassult az új autók eladása Európában

Európában szeptemberben 1,305 millió új autó kapott rendszámot, 8,2 százalékkal kevesebb, mint tavaly szeptemberben, jelentette az európai autógyártók szövetsége (ACEA). Augusztusban még 15,6 százalékos volt a visszaesés az egy évvel korábbihoz képest. A viszonylagos javulást az üzemanyag némi olcsóbbodása és az árleszállítások, kedvezmények magyarázzák, és a hitelezés nem rosszabbodott.

MTI/hvg.hu Gazdaság

A személyautó-eladás 4,6 százalékkal csökkent

Az idén az első háromnegyed évben 125272 új személygépkocsit és terepjárót adtak el Magyarországon, ami 4,6 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál – közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete.

MTI Autó

Egyre kevesebb gépkocsit lízingelnek

A lízing volumene az idén a harmadik negyedévben éves összehasonlításban mindössze egy százalékkal, az első háromnegyedévben viszont 14 százalékkal nőtt a Magyar Lízingszövetség tagjainak adatai alapján. Az első félévben az éves növekedés még 18 százalék volt.

MTI Gazdaság

Elérte a válság a hazai autópiacot

Többször átkalkulált árak, nehezebb hitelfeltételek és emelkedő kamatok jellemzik a magyar autópiacot, ahol októberben 16,5 százalékkal estek az eladások. A szakma most egy nagykoalícióval akar magán segíteni - írta a keddi Népszabadság.