szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Ismét leállt a Honda két kínai összeszerelő üzeme, mivel az egyik alkatrészellátónál sztrájkolnak a munkások − közölte csütörtökön a vállalat szóvivője.

A két kuangcsoui (Guangzhou) üzem, ahol az alkatrészek utánpótlásának elakadása miatt leállt a munka, a Gaungqi Honda kínai-japán vegyesvállalathoz tartoznak - tájékoztatott Zhu Linjie szóvivő.

A sztrájkoló Denso Corp. japán vállalatnál a dolgozók negyven képviselőt választottak, akik egyszerre tárgyalnak a cég szakszervezetével és a Guangzhou Automobile Group vezérigazgatójával. A tárgyalások idején már leállt a munka, a munkáltató hírek szerint a munka felvételéhez köti a bértárgyalások eredményességét.

Még hétfőn több mint 200 dolgozó kezdett ülősztrájkba a Densónál magasabb munkabért követelve. A 2004-ben alakult vállalatnak 1200 dolgozója van, különböző vezérlőberendezések, szűrők, kürtök és más alkatrészek gyártásával foglalkozik. Más jelentések szerint a Denso leállása miatt a Toyota kuangcsoui gyárát ugyancsak elérte a meghatározhatatlan idejű kényszerpihenő.

Szintén Kuangcsouban befejezte kétnapos sztrájkját az NHK-UNI Spring 300 dolgozója. A bérmegállapodást sajtójelentések szerint a szakszervezet közvetítésével sikerült tető alá hozni. A cég a Toyota, a Honda és a Dongfeng Motor beszállítója.

Szerdán sztrájkveszélyről szóló tudósítások jelentek meg a Toyota egyik tiencsini (Tianjin) beszállítójáról is. Az Advics Tainjin Automobile Parts Co az észak-kínai városban már nem az első Toyota-partner lenne, amely az utóbbi időben sztrájkol, vagy sztrájkkal fenyeget. A dolgozók itt 800-1500 jüanos (27-50 ezer forint) fizetésekről és 20 jüanos, vagyis 700 forint alatti éjszakai túlóra pénzről beszélnek, és azt mondják, fogytán a türelmük.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Karrier

Vége az olcsó kínai munkaerő korának?

A világgazdasági elemzők élénken kommentálták az elmúlt hetek dél-kínai sztrájkjait és a munkaerő elégedetlenségét tükröző más eseményeket, így a Foxconn cégnél, Sencsen közelében kibontakozott öngyilkossági hullámot. Ezek a mozgalmak nagyarányú béremeléseket értek el, ami sok elemző szerint azt jelzi, hogy az olcsó kínai munkaerő korszaka előbb-utóbb véget érhet. Már csak azért is, mert a mozgolódás viszont még korántsem ért véget: legutóbb éppen pénteken jelentette be a Toyota egyik tiencsini leányvállalata, hogy alkalmazottainak sztrájkja miatt kénytelen volt leállítani termelését.

MTI Karrier

Kétezer elégedetlen munkás lázadt fel egy kínai gyárban

Mintegy kétezer szalagmunkás lázadt fel munkakörülményeit és alacsony fizetését kifogásolva a kelet-kínai Csiangszu tartomány egy tajvani alapítású gépipari gyárában még hétfőn - közölte a China Daily című angol nyelvű napilap szerdai számában.