szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A magyar internetezők az európai átlagnál jóval nagyobb arányban tájékozódnak a világhálón gyógyszerek, gyógyhatású termékek vásárlása előtt – egyebek közt ezt állapítja meg a Nielsen piackutató felmérése.

Az 55 országban megkérdezett 27 ezer internetező válaszait összesítő felmérés szerint a magyarok 34 százaléka csak akkor vásárolna gyógyszert és gyógyhatású terméket online, ha előtte tájékozódik róla a weben, míg az európai átlag 15 százalék. Élelmiszert a magyarok fele nem rendelne online előzetes tájékozódás nélkül, Európában ez az arány mindössze 10 százalék.

A fenti termékeken kívül a magyar válaszadók közül a legtöbben a testápoló szerek, kozmetikumok és repülőjegy internetes vásárlása előtt néz utána a terméknek. Európában interneten való tájékozódás nélkül a legtöbben nem vennének szórakoztató elektronikai terméket (38 százalék), autót (35 százalék), szoftvert (26 százalék) és telekommunikációs szolgáltatást (22 százalék).

Magyarországon a megkérdezettek kiemelkedően magas aránya, 39 százaléka támaszkodik a gyártó vagy szolgáltató cégek honlapjain elérhető információkra. Az európai átlag 22 százalék.

Világszerte a vásárlók jó egyharmada, az európai válaszadóknak pedig majdnem 40 százaléka legtöbbször a kimondottan online értékesítésre specializálódott áruházakból vásárolt. A magyar megkérdezetteknek ugyanakkor csak 13 százaléka rendelt gyakran ilyen áruházból, nagyjából egyharmaduk viszont olyan vállalat web kínálatából vásárolt, amely valóságos üzletet is működtet.

A következő hat hónap során az interneten vásárolni tervezett termékek közül a legtöbben a könyvet említették: a magyarok 40 százaléka, míg az európai válaszadók 39 százaléka rendelne könyvet az internetről. Ezen kívül a magyarok leginkább utazást és szállást (19 százalék) foglalnának a neten, valamint rendezvényre szóló belépőjegyet (19 százalék) és szórakoztató elektronikát vennének. Az európai válaszadók 31 százaléka tervezett ruházati cikket, cipőt vásárolni online, 29 százalékuk repülőjegyet, 24 százalékuk pedig szállást illetve utazást foglalna.

Videót, dvd-t, illetve számítógépes játékot az európai internetezők 20 százaléka vásárolna online, míg a magyar válaszadók között mindössze 5 százalék volt ez az arány.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

Nielsen: az élelmiszerforgalom nőtt, a mennyiség csökkent

Magyarországgal együtt kilenc fejlett európai országban csökkent az élelmiszer-kiskereskedelem mennyiségben mért forgalma a harmadik negyedévben, tavaly július-szeptemberhez képest, ugyanakkor Magyarországon a forgalom értéke nőtt – közölte a Nielsen piackutató cég.

MTI Gazdaság

Nielsen: kevesebb élelmiszert vásárolunk

Az élelmiszerek bolti forgalma értékben 1, mennyiségben 3 százalékkal csökkent 2009 áprilisa és 2010 márciusa között az előző év hasonló időszakához viszonyítva – derül ki a Nielsen piackutató vállalat 90 termékcsoportot vizsgáló felméréséből.

MTI Gazdaság

Nielsen: 46 milliárdot költöttünk háztartási vegyi árura az év elején

Idén január-februárban 2 százalékkal nőtt a háztartási vegyi áruk és kozmetikumok kiskereskedelmi eladása a tavalyi hasonló időszakhoz képest. A forgalom meghaladta a 46 milliárd forintot, az értékesített mennyiség azonban 1 százalékkal csökkent − áll a Nielsen piackutató vállalat legfrissebb összeállításában.

hvg.hu Gazdaság

A gyümölcslén, a csokoládén és az olajon spóroltunk tavaly

Tavaly az átlag felett nőtt a húskészítmények, a kávé, a gyümölcsjoghurt és a kutyaeledel kiskereskedelmi eladása. Az élelmiszerek összforgalma értékben 2 százalékkal emelkedett, mennyiségben 1,5 százalékkal csökkent 2008 decembere és 2009 novembere között.

hvg.hu Gazdaság

Nyakló nélkül döntjük magunkba az energiaitalokat – felmérés

Tovább szárnyal az energiaital kiskereskedelmi forgalma, és meghaladta a 14 milliárd forintot 2009. februárja és 2010. januárja között. Ez 15 százalékkal több, mint az előző hasonló időszakban. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat kiskereskedelmi indexe.