Csak a koordinálásra milliárdok mennek el a kíniakkal közös vasútfelújításnál

Évi 2,3 milliárd forintot biztosít a kormány a Budapest–Belgrád-vasútvonal magyarországi szakaszának újjáépítéséért felelős kínai-magyar vegyesvállalat működtetéséhez. Az erről szóló kormányhatározat a legfrissebb Magyar Közlönyben jelent meg.

  • MTI MTI
Csak a koordinálásra milliárdok mennek el a kíniakkal közös vasútfelújításnál

A MÁV november 5-én közölte, hogy megalakult a Kínai–Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. A vegyesvállalatot a magyar vasúttársaság és a kijelölt kínai társaságok, a China Railway International Corporation és a China Railway International alapították 85 százalékos kínai és 15 százalékos magyar részvételi aránnyal.

A Budapest–Belgrád-vasútvonal magyarországi szakaszának fejlesztéséről, kivitelezéséről és finanszírozásáról a magyar és a kínai kormány 2015. november 24-én, Szucsouban kötött egyezményt. A projekt célja a Budapest és Belgrád közötti 350 kilométeres szakaszon emelt szintű vasúti összeköttetés biztosítása.

A fejlesztésre kijelölt magyar szakasz a Budapest–Kelebia-vasútvonal, 166 kilométer hosszban.

A közös vállalat feladata tenderek előkészítése, lefolytatása, a tervező és kivitelező kiválasztására, a szerződések megkötése, valamint a megvalósításnál a projektmenedzsment és monitoring ellátása. A vegyesvállalat nem végezhet kivitelezést, a tervező és fővállalkozó munkáját koordinálja majd, a független mérnök és európai uniós tanúsító szervezetek mellett – tájékoztatott a MÁV.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek