Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A korábban beharangozottakkal ellentétben azonban már csak 160 km/órás végsebességű vasútról beszélt Razvan Cuc. Így is jóval gyorsabban lehet majd eljutni szinte az összes fontos erdélyi városba Magyarországról vonattal.
Emlékezetes, Szijjártó Péter és Teodor Melescanu, Románia és Magyarország külügyminisztere tavaly januárban tárgyalt a 450 kilométeres Budapest-Kolozsvár szuperexpressz létrehozásáról. TGV-típusú gyorsvasúti összeköttetésről beszéltek, legalább 160 kilométeres átlagsebességgel, Budapest és Kolozsvár között.
Razvan Cuc román szállításügyi miniszter most Aranyosgyéresen arról beszélt, hogy készen van a megvalósíthatósági tanulmány a Kolozsvár és Biharpüspöki (magyar-román határ) közti vasútvonal korszerűsítésére, és még az idén elkezdődhet a munkálatok tervezése és kivitelezése.
A miniszter a Kolozsvár - Biharpüspöki vonalszakaszról azt mondta, a vonalon közlekedő személyszállító vonatok számára 160 kilométeres sebességet terveznek. Ami ugye már nem egészen egyezik a TGV-típusú szupervonattal.
A vonalat be kellene kötni a már felújítás alatt álló négyes páneurópai vasúti folyosóra, és akkor Kolozsvár és Bukarest között is felgyorsulna a vasúti szállítás, mondta a tárcavezető. A 4-es számú európai vasúti korridor felújítása már folyamatban van Romániában - Arad és Brassó között, a Koslárd (Coslariu) és Piski (Simeria) közötti szakasz modernizálása az idén befejeződik.
A 4-es vasúti korridor magyarországi szakasza is megújult már Szajol és Békéscsaba között. Azaz ha a munkák jól haladnak, a Budapest-Békéscsaba-Arad-Brassó vasútvonalon nemsokára jóval gyorsabbak lehetnek a vonatok.
(A páneurópai vasúti és közúti korridorokról itt talál térképet.)
Magyarországon is elfogadták már a Biharpüspöki-Püspökladány vonalszakasz fejlesztését, ami a szintén felújítás alatt álló Szajol-Debrecen vonalszakaszhoz kapcsolódik. Ami azt jelenti, hogy ha a szóban forgó munkálatok is befejeződnek, akkor lényegesen lecsökken a Budapest-Szolnok-Nagyvárad-Kolozsvár vasútvonalon is a menetidő. Igaz, a beígért 160 kilométer per órás átlagsebességtől így is messze leszünk.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Bár hivatalos próbaüzemről szó sem lehetett a szlovén Andrada akkuhulladék-hasznosító üzemében, a sóskúti telephelyen már tavaly nyáron bekapcsolták teszt jelleggel a nagy nehézségek árán összeszerelt gépsort. A birtokunkba került fotók és videók, valamint belső források elmondása alapján a próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Bár nem minősül hivatalos vizsgálatnak a bankkal kapcsolatos hatósági érdeklődés, a folyamat akár komoly következményekkel is járhat.