szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Nemcsak a kínai forgalomra alapoznak a leginkább a luxusmárkák, de az utazási korlátozások miatt máshol sem költenek a kínai turisták.

Valóságos katasztrófaként értékelte az idei évet a koronavírus kitörése miatt a világ egyik legnagyobb luxuskonglomerátumának, az LVMH-nak egyik korábbi elnöke – adta hírül a Business Insider. A luxusmárkák egyik legnagyobb piaca Kína, azonban nem csak az ottani forgalmuk jelentős, hanem nagy bevételük származik a kínai turisták külföldi vásárlásaiból is – amelyek az utazás korlátozások miatt elmaradnak.

Az amerikai tanácsadó cég, a Bain jelentése alapján 2019-ben a kínai vásárlóknak volt köszönhető a luxusköltések 35 százaléka:

a forgalom 70 százalékát azonban a külföldi utazásaik alatti vásárlásaik teszik ki.

Hongkong, Japán és Dél-Korea is jelentős luxuspiacnak számítanak az európai márkák számára, a koronavírus miatt megbetegedések azonban ezeket az országokat – és így az onnan származó bevételeket – is érinthetik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

Mekkora hatása lehet a koronavírusnak a világgazdaságra?

Vuhan a kínai ipar egyik legfontosabb központja, így a koronavírus miatti zárlat, a turizmus és a fogyasztás visszaesése komoly gazdasági következményekkel jár. Ráadásul, mivel Kína az egész világgazdaság egyik legfontosabb motorja, a járvány hatásai is nemzetköziek lesznek. A veszély elmúltával viszont gyors talpra állás várható. Az viszont egyelőre megjósolhatatlan, hogy meddig húzódik el a krízis.