szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kelet-Közép-Európa 11 országában, köztük Magyarországon is keresik a megoldásokat.

A koronavírus-járvány idején hatalmas növekedést lehetett mérni az internethasználatban, online vásárlásban, ami azért fontos, mert a technológia használata segíthet csökkenteni a társadalmi különbségeket – mondta szerdai sajtótájékoztatóján Matt Brittin, a Google EMEA régióért felelős vezetője.

Ezért is lenne fontos, hogy a válságból digitális alapokon nyugvó, fenntartható fejlődéssel tudjunk előrelépni. Ehhez szerinte 3 dolog kell: az emberek digitális képességének fejlesztése, a megfelelő technológiai támogatás és az állam részéről a megfelelő szabályok alkotása.

A jó hír Brittin szerint, hogy Kelet-Európában jellemzően képzettek az emberek, míg a második feltételt a Google szeretné megteremteni, amikor kifejezetten Kelet-Európára koncentrálva elindítja az Impact Challenge elnevezésű kezdeményezését. Ez 11 országot fed le, Magyarország mellett Bulgáriából, Horvátországból, Csehországból, Észtországból, Lettországból, Litvániából, Lengyelországból, Romániából, Szlovákiából és Szlovéniából várják az ötleteket.

A részletekkel kapcsolatban Liza Belozerova, a Google.org képviseletében elmondta, hogy a program keretében összességében 2 millió eurót adnak olyan ötletekre, amelyek segíthetnek, hogy ez az átállás gördülékeny legyen. Egyes projekteket 50 és 250 ezer euró közötti összeggel támogatja a cég.

A lényeg, hogy a projekt digitális alapokon nyugodjon és javítsa az egyéneket és a helyi közösségeket életminőségét, illetve segítse őket a gazdasági fellendülésben a válság után. És hogy mit vár a Google? Hogy a hozzájuk benyújtott projektek legyenek ambiciózusok, legyen egy tiszta víziójuk a változásra, de nézni fogják, hogy mekkora hatással lehet a helyi közösségre, hogy mennyire van jól kidolgozva az adott elképzelés, hogy mennyire támogatja a gazdasági helyreállítást, illetve természetesen azt, hogy mennyire innovatív, illetve mennyire támaszkodik a technológiára.

A projektekkel már februárban lehet jelentkezni a Google-nél, 23-áig, ekkor online workshopokon segítik a jelentkezőket a pályázatok megírásában, melynek március elsejéig kell megérkezniük a szervezethez. A nyerteseket vélhetően nyáron, július–augusztus környékén mutatják majd be.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!