Ha akarna, se tudna most hihető költségvetést összerakni a kormány?

Annak már nagy hagyományai vannak, hogy a kormány egy éjszakai Magyar Közlönyben ad ki nagy jelentőségű rendeleteket, de most egész új szintre lépünk: azt várja mindenki, aki ma Magyarországon a gazdasággal foglalkozik, vajon mikor jelenik meg a Közlöny, amelyben majd közzéteszik a 2023-as költségvetést. Ugyan a büdzsét még júliusban megszavazta a parlament, már akkor is lehetett látni, hogy a tervezet számai csak akkor lesznek tarthatók, ha a legoptimistább forgatókönyv jön be itthon és a világ más részein is, optimizmusra pedig, ahogy akkor, azóta sincs sokkal több ok.











Jöhet az uniós karbonadó

Karbonadót vezet be az EU minden olyan importtermékre, aminek előállítása káros gázok kibocsátásával jár. A kedd hajnali megállapodás értelmében ide tartozik majd az acél, a cement, de az elektromos áram is, ha importból származik.

hvg.hu

Rácsukják az ajtót a bankok a lakásfelújítási hitelre

A közelgő határidő miatt sorban jelentik be a bankok, hogy nem fogadnak már be új igényléseket a kedvezményes lakásfelújítási hitelre. Az ehhez kapcsolódó otthonfelújítási támogatás az év végéig él, és a kormány még nem hozott döntést az esetleges meghosszabbításáról. Az idő rövidsége miatt ezt a hitelt inkább abban az esetben lehet érdemes felvenni, ha a felújítás már egyébként is zajlik, és december 31-ig kiállítják róla a számlákat – írja a Bank360.hu.

Bank360.hu



Megszabadíthat az orosz gáztól az LNG, de olyan árat fizethetünk érte, amibe beleroppanunk

Az LNG, azaz a cseppfolyósított gáz szállítása különösen környezetromboló, akkor is, ha a tankerek bunkerolajjal mennek, és akkor is, ha maga a rakomány egy része hajtja azokat. Számos terv van a hajóüzemanyagok zöldítésére, de ez csak évek múlva indulhat meg érdemben, és ha nem áldozunk rá eleget – nagyon-nagyon sokat –, akkor a tengeri szállítás sohasem áll át kibocsátásmentes üzemanyagokra, a globális klímacélok elérésének esélyét pedig alaposan rontja.



Tíz évig kellene nevelgetni egy városi erdőt, hogy elnyelje azt a szén-dioxidot amit egy év alatt repült el Szijjártó Péter

A Föld-Hold távolságnál is többet repült idén Szijjártó Péter külügyminiszter. Bár sokan az utak csillagászati költségeit firtatják, ennyi repüléssel jelentős mennyiségű káros gáz is a légkörbe kerül. A külügyminiszter idei útjai során például annyi, mintha 162 államtitkár járna autóval egy éven keresztül.