szerző:
ingatlanmenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A BKV villamosgarázsai kiváló célpont voltak a terjeszkedésben lévő kereskedelmi láncok szemében.

A BKV villamosgarázsai kiváló célpont voltak a terjeszkedésben lévő kereskedelmi láncok szemében. A Váci út alatt megjelent metró felváltotta a felszínen közlekedő villamosokat, az északi összekötő hídnál lévő telephelyen szupermarket és szolgáltató egységek nyíltak. Kispesten egy hasonló garázsépületben üzletház műküdik már sok-sok éve. A cégtől úgy tájékoztatták lapunkat, hogy a kispesti kocsiszínt 1998-ban eladta a BKV. Az újpesti kocsiszín a Társaság Rt-vé alakulása során nem került a BKV tulajdonába, a Főváros nem apportálta a BKV vagyonába, így azt a BKV nem adhatta el és nem adhatta bérbe sem.

A ferencvárosi villamosgarázs szintén alkalmas lehet a kereskedelmi hasznosításra, ez bele illene a Hungária gyűrű ottani részének rohamos ingatlanfejlesztési hullámába. Több nagy irodaház létesült az elmúlt évtizedben, kiskereskedelmi központokat is építettek, bár ezek változó sikerrel működnek.

BKV

A BKV zavaros állapota egyelőre nem arra utal, hogy éppen az ingatlanhasznosítás állna a cég működésének középpontjában. Most a közlekedés átszervezése, az infrastruktúra felújítása és az eszközpark részleges cseréje  tűnik a legfontosabb feladatnak.

Az ésszerűbb ingatlanhasznosítás hosszú távon milliárdokkal csökkentheti a költségeket. Akár úgy is, hogy eladnak és visszabérelnek telephelyeket vagy a bérlet helyett inkább az értékesítést részesítik előnyben. Pénzügyi szempontból az eladás-visszabérlés nemzetközi tapasztalatok szerint is elfogadott eszköz a mérleg javításához. Az is fontos, hogy nem kell költeni a telephely üzemeltetésére.  Logisztikai szempontból viszont nem mellékes, hogy hol és mekkora költégekkel tárolják a járműparkot.

A buszgarázsok hasznosítása, az ingatlanok esetleges eladása a múlt héten került fel ismét a hírszínpadra. A Népszava birtokába jutott munkaanyag szerint  a kelenföldi és a dél-pesti buszgarázsok esetében merült fel lehetőségként az alvállalkozásba adás. Abban az esetben, ha a leendő vállalkozó rendelkezik saját telephellyel, a BKV másnak bérbe adhatja, vagy akár értékesítheti is a garázsokat. Előbbi hosszú távon havi több tízmilliós bevételt hozhat, míg az eladás egyszeri, de jelentős, garázsonként 1-1 milliárdos összeget - írta a lap.

A kelenföldi garázs feltűnően jó helyen van ingatlanos szempontból
BKV

Ingatlanfejlesztői forrásokból úgy tudjuk, hogy a kelenföldi telephelyet három évvel ezelőtt már kinézte magának egy külföldi ingatlanbefektető csoport. Ott egy vegyes hasznosítású vagy egy irodai túlsúllyal bíró komplexumot hozna létre. Az általános válság azonban leírta ezeket a terveket.

Jelenleg a BKV csaknem kéttucatnyi autóbuszvonalát működtetik alvállalkozók: a cég 1999 óta adja üzemeltetésbe – 5–8 évre, illetve határozatlan időre – a vonalakat. Mivel a BKV önköltségének mintegy 40 százaléka az állandó – javarészt a telephelyek és karbantartóbázisok fenntartásából származó – költség, a szakértői anyag ezek leépítését, ezzel együtt pedig "a komplett telephely és ellátási körzetére vonatkozó szolgáltatáskisorolást" veti fel. Ez érdemi megtakarítással, létszámcsökkentéssel és azzal járhat, hogy az alvállalkozói üzemeltetésű vonalak számának növekedése a monopolhelyzetben lévő BKV tevékenységének részleges privatizálását jelentheti - írta az MTI a lapra hivatkozva.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

ingatlanmenedzser.hu Ingatlan

Budafok beperli a BKV-t?

Szabolcs Attila a főpolgármesterhez írt levelében azzal indokolja a kerület költségeinek megtérítésére vonatkozó...

ingatlanmenedzser.hu Ingatlan

Lúzer telekspekuláció a BKV-nál

A BKV ismeretlen tettes ellen feljelentést tett a Budapesti Rendőr-főkapitányságon, mert egy szerződéssel kapcsolatban...