szerző:
ingatlanmenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A vállalkozás ötlete két évvel ezelőtt pattant ki Somorjai Tamás szegedi fiatalember (képünkön) fejéből.

A vállalkozás ötlete két évvel ezelőtt pattant ki Somorjai Tamás szegedi fiatalember (képünkön) fejéből. Akkoriban utcai panorámaképeket készítettek Szeged városáról. Tíz méterenként Szeged összes utcáját bejárhatóvá tették, összesen 17 ezer pontból.

„A tér digitalizálás sok energiát, drága felszerelést és sok sok munkaórát igényel. A több tízezer elkészített képet évek alatt lehetett volna csak emberi erővel feldolgozni, így ezen gyorsítottunk. Mondhatnám úgy is, hogy minden itt kezdődött” – mondja Somorjai Tamás, a Panomédia Kft. tulajdonosa lapunknak.

Kapcsolódó cikkeink:

- Vekla építőanyag: zseniális magyar találmány vagy hatalmas átverés?

Új magyar találmány: cső alakú szélerőmű Felcsúton

- Zseniális magyar találmány! Hamarosan gyártják a napelemes tetőcserepet

Saját fejlesztőkkel évekig dolgoztak, amíg elkészítették az automatizálásban segítő szoftvereket. De megérte, hiszen a programokkal huszadrészére szorították le a panorámafotózás költségeit. Innentől kezdve lényegében bármilyen helyiségről, utcáról, épületről, tárgyról, eseményről képesek lettek háromdimenziós képet előállítani - méghozzá gyorsan és gazdaságosan. A következő lépés az új technikára alapozott szolgáltatás összeállítása volt.

„Magától értetődően lőttük be magunknak az internetes piacot. Mi nemcsak háromdimenziós képet készítünk ügyfeleink termékeiről, szolgáltatásairól, hanem integráljuk a különböző értékesítési csatornákat is” - mondja Somorjai. Az internetre alapozott szolgáltatásuknak része a termék, jelen esetben egy ingatlan 3d weboldalának elkészítése, videók és szöveges anyagok integrálása, valamint a tartalom eljuttatása a vásárlókhoz különféle csatornákon keresztül (Facebook, You Tube).

15 ezerbe kerül egy ingatlan digitalizálása

A társaság jelenleg a legnagyobb ingatlanos portálokkal, és cégekkel már szerződésben áll. Ők azt jósolták, hogy a gazdagok fogják megfizetni a szolgáltatásukat. Ám ez – mindenki nagy meglepetésére – nem így lett. „Az induláskor panellakások és kisebb lakások tulajdonosai jöttek hozzánk, pedig egy éve 15 ezer forintba került a 3d ingatlan elkészítése" - mondja Somorjai. 

Idén 500 ingatlant digitalizáltak, jövőre már 8 ezer ingatlannal számolnak. Az áraik négyzetmétertől függenek. A megrendelők magánszemélyek, és ingatlanirodák. A cég honlapján kínált jelenlegi 35 százalékos akciót figyelembe véve egy 60 négyzetméter alatti lakás esetén bruttó 7800 forintba kerül a szolgáltatás. Ezért az ügyfél kap egy 3d weboldalt ingatlanának + egy egyedülálló címkézési és menedzselési rendszert. A digitalizált ingatlanokat számos lehetőség mellett a hirdetéseikhez csatoltan tudják eredményesen felhasználni a megrendelők (lásd az alábbi képen).

Cégeknek is jól jön

A 3dvalóságokat széles körben használják. „Ügyfeleink olyan cégek amelyek meg akarják mutatni magukat a virtuális térben. Ezek lehetnek betongyárak, autómosók, fűrdők, szállodák, oktatási intézmények, vagy akár egy marcipán múzeum” – mondja. Bár a társaság alapvetően mindent képes digitalizálni  (városokat, utcákat, rendezvényeket, járműveket, születésnapokat, esküvőket, osztálytalálkozókat, iskolás osztályokat, építkezéseket), üzletileg az ingatlanok és a cégek digitalizálása emelkedik ki.

Idén hozták létre az országos alvállalkozói rendszerüket. „Partnereink mennek ki a címekre, ők készítik a fotókat, de az anyagot mi rakjuk össze itt Szegeden” – mondja Somorjai. A cégben jelenleg húszan dolgoznak, az országos alvállalkozókkal együtt ötven fő dolgozik nekik. Ahogy a tulajdonos fogalmaz: az egész világot szeretnék digitalizálni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!