Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
A kutatók 33 ország 100 városát vizsgálták meg; arra voltak kíváncsiak, melyik település milyen mennyiségű karbont...
A kutatók 33 ország 100 városát vizsgálták meg; arra voltak kíváncsiak, melyik település milyen mennyiségű karbont juttat a légkörbe, és mik ennek a fő okai. Az Environment & Urbanization című tudományos folyóiratban megjelent eredmények szerint összességében a világ városai az üvegházgáz-kibocsátás 71 százalékáért felelősek, ugyanakkor egyes városok közösségi közlekedést használó lakosai lefelé húzzák az egy főre jutó kibocsátási átlagot.
Az Egyesült Államok középső részén található 2 milliós Denver egy főre jutó szén-dioxid-kibocsátása például közel kétszerese a 18 milliós New York Cityének, nagyrészt azért, mert New Yorkban nagyobb a népsűrűség és sokkal kevésbé elterjedt az autóval való ingázás.
Denver 21,5 tonnás egy főre jutó kibocsátása jóval nagyobb, mint például Sanghajé (11,2 tonna), Párizsé (5,2 tonna) vagy Athéné (10,4 tonna) is - derül ki az elemzésből.
A kínai városok azzal tűntek ki, hogy kibocsátásuk és a vidék kibocsátása között sokkal nagyobb az eltérés, mint más országokban: Pekingé például 10,1 tonna, míg az országos átlag 3,4 tonna. Ez a kutatók szerint a fosszilis energiahordozókra épülő villamosenergia-előállítással, sok város jelentős ipari központjával és a nagyszámú, szegény vidék lakossággal magyarázható.
Rotterdam különösen rossz osztályzatot kapott forgalmas kikötője és nehézipara miatt: a város kibocsátása 29,8 tonna, míg a holland átlag 12,67 tonna. A szerzők szerint hasonlóan kimagasló a nagy repülőtérrel rendelkező települések kibocsátása is.
Általános trend volt, hogy a hidegebb égövben fekvő települések egy főre eső kibocsátása nagyobb, mint a melegebb klímával rendelkezőké, az alacsony és közepes jövedelmű országé pedig alacsonyabb, mint a magas jövedelműeké. Ázsia, Latin-Amerika és Afrika vizsgált településeinek szinte kivétel nélkül alacsony volt a kibocsátásuk; ezeken a helyeken a kihívás az, hogy a gazdasági fejlődéssel párhuzamosan is alacsonyan tartsák azt - mutatnak rá a kutatók.
"A tanulmány arra emlékeztet minket, hogy a világ leggazdagabb városai és ezek leggazdagabb lakosai a felelősek a fenntarthatatlan üvegházgáz-kibocsátásért, nem pedig a városlakók általában" - összegezte David Satterthwaite szerkesztő, a Nemzetközi Környezetvédelmi és Fejlesztési Intézet (IIED) nevű, londoni székhelyű szakpolitikai kutatóközpont és agytröszt vezető munkatársa.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Régóta határérték felett mozgott az összkoleszterinszintem, és egy nap eljött az a pont, amikor úgy éreztem, harmincasként változtatnom kell az életemen ahhoz, hogy idős koromban is egészséges maradjak. Így sikerült megtennem az első lépéseket.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
Három másik, magyar érdekeltségű ügyben is előreléptek.
Ajánló a HVG legfrissebb számából.