szerző:
ingatlanmenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A Moje ambulance (Az én rendelőm) nevű társaság 2007-ben nyitotta meg az első ilyen rendelőjét, s ma már országszerte...

A Moje ambulance (Az én rendelőm) nevű társaság 2007-ben nyitotta meg az első ilyen rendelőjét, s ma már országszerte 14-et működtet. A 15. a közeljövőben nyílik meg Prágában". Az utóbbi időben havonta mintegy 500-an érdeklődnek a rendszerbe való felvétel iránt" - mondta David Lastuvka, a társaság kereskedelmi osztályának vezetője újságíróknak nyilatkozva Prágában. Eddig mintegy 90 ezer ember regisztráltatta magát a rendszerben. "Azzal számolunk, hogy a jövő évben rendelőink száma 18-ra emelkedik, ügyfeleink száma pedig 130 ezerre" - tette hozzá Lastuvka.

A rendszer lényege, hogy a Moje ambulance orvosi rendelői reggel nyolctól este nyolcig a regisztrált páciensek rendelkezésére állnak. A beteg bármelyik rendelőt felkeresheti, ott az egyeztetett időpontban fogadják, gyakorlatilag nincs várakozási idő, nem úgy, mint a csehországi orvosoknál általában. Az ellátás a betegnek nem kerül semmiféle pluszkiadásba, mert az egészet az ő esetében is az egészségbiztosító fizeti a hatályos törvényeknek megfelelően.

Amennyiben bárkinek sürgős egészségügyi problémája van, a 12 órás műszak alatt bármikor jelentkezhet az orvosnál, aki nem feltétlenül személyesen, hanem telefonon vagy e-mailben segít, tanácsot ad. A gyógyszerkiváltáshoz szükséges vényeket a páciensnek akár postán is megküldik. Az orvosi kamara egy része fenntartásokkal veszi a Moje ambulance szerintük "hipermarketes" rendelői hálózatát. Azt állítják, hogy ebben a "gyári" rendszerben nem alakulhat ki a sikeres gyógyításhoz szükséges bizalmi légkör az orvos és a páciens között, mert az orvosok és az ápolók a rendelőkben folyamatosan váltják egymást.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!