Elképesztő! 1 méter széles a világ legkeskenyebb lakóháza

A lengyel fővárosban hamarosan felépülő Keret-ház szélessége 122 és 72 centiméter között lesz.

  • ingatlanmenedzser.hu ingatlanmenedzser.hu
Elképesztő! 1 méter széles a világ legkeskenyebb lakóháza

A lengyel fővárosban hamarosan felépülő Keret-ház szélessége 122 és 72 centiméter között lesz. A három szinten elfér egy étkezős konyha, mellette zuhanyzó, fölötte dolgozó és hálófülke. A helyszűke miatt létrán kell közlekedni az emeletek között.

A házat helytakarékos módon két meglevő épület közötti térközben húznák fel, acélszerkezetét préselt faforgács lapokkal borítják. A fölcsukható lépcsőbejárat egyben a nappali padlója is.

Kapcsolódó cikkeink:

Ki készítette a zseniális fotósorozatot Budapestről?

Videó: megnéztük az Év Házát Budakeszin

Nagyobb felbontásért kattintson a képekre!

Az ingatlan boldog tulajdonosa egy izraeli kortárs író és filmrendező Etgar Keret. A nappali padlóját a bejárattól távirányítással fölcsukódó lépcső alkotja. A konyha olyan apró, hogy nem fér be a mosogatógép.

Amennyiben az épület megkapja a helyi hatóságok építési engedélyét, decemberre készülhet el. Az acélszerkezetű ház oldalát, tetejét és szintjeit betonréteggel fedett préselt faforgács lapok alkotják, amelyek között extrudált polisztirénhab biztosítja a szigetelést.

Ide fogják építeni a világ legkeskenyebb lakását

A Keret-ház csupán az áramot nyeri a szomszédos épülettől, víz- és csatornarendszere önálló lesz, ehhez a vitorlás hajókon alkalmazott technológiát alkalmazzák. Az apartman rezsije valószínűleg egy vajas kenyér árával fog vetekedni.

/fotó, látványterv: Jakub Szczęsny, Centrala/

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.