Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Hévíz-Balaton Airport néven üzemel ezentúl a sármelléki repülőtér, amelynek új üzemeltetője a hévízi önkormányzat...
Hévíz-Balaton Airport néven üzemel ezentúl a sármelléki repülőtér, amelynek új üzemeltetője a hévízi önkormányzat kizárólagos tulajdonában álló, újonnan bejegyzett társaság. Papp Gábor (Fidesz-KDNP) polgármester csütörtökön közleményben jelezte, hogy a cégalapításról Hévíz képviselő-testületének március 14-én meghozott döntését követően szerdán bejegyezte a Zalaegerszegi Törvényszék Cégbírósága a Hévíz-Balaton Airport (HBA) Kft.-t. A fürdőváros 100 százalékos tulajdonában lévő gazdasági társaság a sármelléki repülőtér üzemeltetésére jött létre.
A polgármester ennek kapcsán elmondta: minimális alaptőkével hozták létre az önkormányzati tulajdonú társaságot, a repülőtér területének tulajdonosaival, vagyis Zalavár és Sármellék önkormányzatainak egyetértésével. A HBA-nak háromtagú felügyelőbizottsága van, ebből két hely a két tulajdonos polgármesteréé.
Felidézte, hogy Hévíz önkormányzata már korábban kinyilvánította azt a szándékát, hogy megfelelő körülmények között működtetné a jelenleg még FlyBalaton nevet viselő repülőteret. Hangsúlyozta, hogy a nyugat-magyarországi régió repülőteréről van szó, amelynek biztonságos működtetése nemcsak a fürdővárosnak, hanem az egész térségnek is turisztikai érdeke.
Egyelőre nincs minden részletében kidolgozva a működtetés menete, de nem kizárólag az idei szezonban, hanem hosszú távon kívánják üzemeltetni a leszállóhelyet. A cégalapításra azért is szükség volt, hogy átvehessék a reptérrel kapcsolatos jogokat, mert a korábbi üzemeltetők felszámolás alatt állnak.
Idén 126 járat érkezése biztos Sármellékre, ezek túlnyomó többsége az április közepétől a hévízi Mutsch Ungarn Reisen által szervezett Lufthansa charter, amely hetente négy német nagyvárosba repül. A polgármester ennek kapcsán úgy fogalmazott: év közben már nagyon nehéz új járatokra szerződni, de folyamatosak és ígéretesek a most zajló tárgyalások, amelyekről további részleteket nem kívánt elárulni.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.
Az Oroszország-szakértő szerint köze lehetett a palágykomoróci templom elleni támadáshoz az Orbán-kormánynak.
Az indulásról, az érkezésről és az űrben végzett kísérletekről is beszélt az űrből nemrég visszatért magyar asztronauta.
Azt állította, nem volt verésnyom a férfin.
A lezárásért felelős szervezet azt ígérte, hogy nem adják fel.
A gyakorlógépekkel van a hiba.
Hadházy Ákos megint számolt. Napi luxi: A kormányfő lányának papucsa és a blúza hasonló árban, 300 ezer forint körül lehetett – egyenként.
A Tisza szigetek volt koordinátora az Irány a Jövő Párt elnöke.
Egyre inkább úgy érződik, hogy a magyar kormánypárt nem csak az online világban kerül vesztes helyzetbe.
Elszállók, összeukránozás, levelibéka, választalan, repülőember.