Hévíz átvette a sármelléki reptér üzemeltetését

Hévíz-Balaton Airport néven üzemel ezentúl a sármelléki repülőtér, amelynek új üzemeltetője a hévízi önkormányzat...

  • ingatlanmenedzser.hu ingatlanmenedzser.hu
Hévíz átvette a sármelléki reptér üzemeltetését
MTI

Hévíz-Balaton Airport néven üzemel ezentúl a sármelléki repülőtér, amelynek új üzemeltetője a hévízi önkormányzat kizárólagos tulajdonában álló, újonnan bejegyzett társaság. Papp Gábor (Fidesz-KDNP) polgármester csütörtökön közleményben jelezte, hogy a cégalapításról Hévíz képviselő-testületének március 14-én meghozott döntését követően szerdán bejegyezte a Zalaegerszegi Törvényszék Cégbírósága a Hévíz-Balaton Airport (HBA) Kft.-t. A fürdőváros 100 százalékos tulajdonában lévő gazdasági társaság a sármelléki repülőtér üzemeltetésére jött létre.

A polgármester ennek kapcsán elmondta: minimális alaptőkével hozták létre az önkormányzati tulajdonú társaságot, a repülőtér területének tulajdonosaival, vagyis Zalavár és Sármellék önkormányzatainak egyetértésével. A HBA-nak háromtagú felügyelőbizottsága van, ebből két hely a két tulajdonos polgármesteréé.

Felidézte, hogy Hévíz önkormányzata már korábban kinyilvánította azt a szándékát, hogy megfelelő körülmények között működtetné a jelenleg még FlyBalaton nevet viselő repülőteret. Hangsúlyozta, hogy a nyugat-magyarországi régió repülőteréről van szó, amelynek biztonságos működtetése nemcsak a fürdővárosnak, hanem az egész térségnek is turisztikai érdeke.

Egyelőre nincs minden részletében kidolgozva a működtetés menete, de nem kizárólag az idei szezonban, hanem hosszú távon kívánják üzemeltetni a leszállóhelyet. A cégalapításra azért is szükség volt, hogy átvehessék a reptérrel kapcsolatos jogokat, mert a korábbi üzemeltetők felszámolás alatt állnak.

Idén 126 járat érkezése biztos Sármellékre, ezek túlnyomó többsége az április közepétől a hévízi Mutsch Ungarn Reisen által szervezett Lufthansa charter, amely hetente négy német nagyvárosba repül. A polgármester ennek kapcsán úgy fogalmazott: év közben már nagyon nehéz új járatokra szerződni, de folyamatosak és ígéretesek a most zajló tárgyalások, amelyekről további részleteket nem kívánt elárulni.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.