Tetszett a cikk?

Piros Györgyi cáfolta azt a sajtóinformációt, amely szerint ügyeletet ellátó "csúcsvezetőként" Szegeden kellett volna tartózkodnia július 3-án, amikor az intézményből tévesen küldtek át egy beteget koponyaműtétre az idegsebészeti klinikára.

A Délmagyarország című szegedi napilap hétfői számában azt írta, hogy az ügyeleti rend szerint az ügyeletet ellátó "csúcsvezetőnek" szombaton és vasárnap "illik személyesen tájékozódnia az intézményben, és elvileg Szegeden kellene tartózkodnia". A vizsgálati jegyzőkönyvből pedig azt idézte az újság, hogy "Piros Györgyike sem személyesen, sem telefonon az adott napon nem érdeklődött az ügyeletet teljesítő kollégáktól" az intézményben történt eseményekről.



A városi kórházból július 3-án tévesen küldtek át az idegsebészeti klinikára koponyaműtétre egy idős beteget, aki az operáció után néhány nappal elhunyt.



Az úgynevezett telefonos igazgatói rendszer az orvosi betegellátási munkától teljesen elkülönülten működik, amely arra hivatott, hogy az ügyeletes igazgató az intézmény működésében beállt zavarok, tűzkár, műszaki és egyéb események esetén intézkedjen. Ez a felügyeleti rendszer telefonos elérhetőséget jelent, az ügyeletes igazgató elhagyhatja a várost - mondta a megbízott orvos-igazgató.



"Július 3-án én ezt az igazgatói felügyeletet láttam el, a mobiltelefonom végig be volt kapcsolva, azonban semmilyen értesítést nem kaptam. Holott a szabályok szerint a sajnálatos esemény megtörténte után az ügyeletvezetőnek értesítenie kellett volna" - mondta az orvos-igazgató. (MTI)
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!