szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az MTV kulturális műsorára meglepően kevesen voltak kíváncsiak, sokan nézték viszont az ünnepi füttykoncertet „közvetítő” hírműsorokat, Vágó István vetélkedője pedig kiemelkedő nézőszámot ért el március 15-én. A TV2 szombat estéje csak árnyéka volt önmagának: az ökölvívók nem tudták feledtetni a Megasztárokat.

Az RTL Klub az év 11. hetében magabiztosan húzott el vetélytársaitól: a főműsoridő egy percére eső nézettséget figyelembe véve mind a teljes népesség, mind a 18-49-es korosztály körében nyolc százalékponttal vezet a TV2 előtt.  – derül ki az AGB Hungary által mért számokból. az egész napi nézettséget tekintve már kisebb a különbség: a teljes népesség 26,8 százaléka választotta a TV2-t az RTL Klub 30,3 százalékával szemben, a 18-49-esek közül pedig 32,7 százalék volt az RTL-t nézők aránya, szemben a TV2-t preferáló 28,8 százalékkal. 

Az előző, 2005. tizedik hetére vonatkozó értékelésünkben az ünnepi kikapcsolódásra fogtuk a csatornák szokásosnál alacsonyabb vasárnapi össznézőszámát, a hétfői számok azonban azt mutatják, az emberek visszataláltak tévékészülékeik elé. Annyi bizonyos, hogy a Romantic frontemberének főszereplésével készülő Győzike című reality a hétfői nap legnézettebb műsorszáma volt: 2,23 millióan ültek le miatta fotelükbe, közülük pedig 1,1 millióan tartoznak a kereskedelmi szempontból jobban szem előtt tartott 18-49 évesek közé. A hasonló időpontban vetített Frei Dosszié 1,67 millió magyar embert érdekelt, s csaknem ötven százalékuk a fiatalabb rétegből került ki. A Művészetek Palotájának megnyitójának két és félórás közvetítése az MTV-n mindenközben 296 ezer embert érdekelt.

Az ünnepi megemlékezéseket kedden napközben mérsékelt érdeklődés kísérte, az MTV élő közvetítéseit annak legjobb pillanatában is csak 423 ezren figyelték, estére azonban a figyelem a kereskedelmi televíziók hírműsoraira irányult; a füttyös-kereplős „megemlékezőket” az RTL Klubon 1,7 millióan, a TV2-n 1,84 millióan nézték feszült figyelemmel, hogy mindezek után legtöbben Vágó István műsoránál kössenek ki. A Legyen Ön is Milliomos! régen nem látott, 3 milliós nézőszámot produkált (köztük 1,34 millióan voltak 18-49-esek).

Kicsit javított pozícióján a TV2 nemrég indult napi sorozata, a Jóban-rosszban. Legjobb eredményét kedden érte el (1,27 millió néző), a legkevesebben (1,1 millióan) pedig pénteken követték, miközben a vele egyidőben az RTL Klubon futó Fókusz 1,8-2,3 millió néző figyelmét kötötte le.

Az erőviszonyok pénteken az előző hetihez hasonlóan alakultak: a Gundel Takács Gábor vezette Áll az alku a vele egyidőben induló Barátok közt-öt (2 millió néző) nem tudta megközelíteni, a napi sorozat után sugárzott, Hajós András-féle Benne leszek a tévében azonban gyengébben szerepelt (1,36 millió néző), mint a TV2 vetélkedője (1,63 millió néző). A hétvégén hagyományosan jól teljesítő TV2 szombati bokszgálájának küzdelmei nem tudták feledtetni a pihenő megasztárokat: csupán 1,31 millió embert csigáztak fel a ringben zajló események. Ez a szám azonban így is magasabb, mint  a Heti hetes 1,24 milliós nézőtábora. A énekes tehetségek hiányzásával a TV2 szombati programblokkja kissé megbomlott, így az RTL Klub Szeress most! című heti tévésorozata a nap harmadik legnézettebb műsorává küzdötte fel magát (1,63 millió néző). A legtöbb nézőt vonzó műsor így is a TV2-n futó Activity és a Tények volt.

Vasárnap az történt, aminek történnie kellett: a teljes lakosságból a Naplót látták a legtöbben (1,9 millióan), a 18-49-es nézők számára ugyanakkor a bizonyára kacagtató Irigy Hónaljmirigy-show volt a legvonzóbb program (881 ezer fiatal látta). A Névshowr ismét bizonyította, hogy a Dömsödi-Hajdú kettőst nem lehet csak úgy leírni; a kereskedelmi csatornák eltilthatták ugyan saját sztárjaikat az MTV műsorától, az így is összehozott 1,75 millió (döntő többségében a hirdetőket kevéssé érdeklő) nézőt.

Mindeközben az MTV széleskörű kampánnyal beharangozott kulturális műsor-adoptációjának, A Nagy Könyvnek első hosszabb, másfél órás keddi adására csupán 225 ezren kapcsoltak, s közülük is mindössze 89 ezren tartoznak a 18-49-es korosztályba. 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Kulcsár Hajnal (hvg.hu) Kult

Jön az irodalmi valóságshow

A csapból is irodalom folyik majd - ígérte még kulturális miniszterként Hiller István. Az idei év egyik legjelentősebb kulturális eseménye lesz az olvasást népszerűsítő Nagy Könyv Program – jelentette be a három szervező, a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma, a Nemzeti Kulturális Alapprogram és a Magyar Televízió. A műsorsorozatra, több mint egymilliárd forintot költenek.

hvg.hu Itthon

A Naplót letaszították trónjáról, jól debütált Hajós

A TV2 Naplója idén eddig minden héten első helyen végzett legalább egy nézői korcsoportban, a vasárnap este azonban nem sikerült megközelítenie a hét legnézettebb műsorszámának mutatóit. Magára talált a Megasztár, s Hajós András újabb debütáló műsora is jól szerepelt.

hvg.hu Itthon

A Szellemvasút bukásával is vezet az RTL Klub

Bár Váncsa István műsora tartalmilag nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, s a Desszert sem vonzott kiemelkedően nagyszámú közönséget, az RTL Klub az év hetedik hetének nézettségi eredményei alapján ismét magabiztosan vezet vetélytársai előtt.

hvg.hu Média

Melyik főzőshow nyer a csatornák versenyében?

Az év ötödik hetének nézettségi mutatói nem hoztak számottevő változásokat az előző időszakhoz képest. De mi van azokkal a – legtöbbször szót sem kapó - műsorokkal, amelyek sem szakítani, sem bukni nem szoktak? Áttekintés.

hvg.hu Média

A TV2 rátette kezét a szombat estére

Miközben az RTL Klub hétköznapi műsorrendje az elmúlt héten is megbízhatóan hozta a nézettséget, a szombat estét – nem utolsósorban a Megasztár jó szereplésének köszönhetően – gyakorlatilag magáévá tette a TV2. Vasárnap ugyanakkor az elmúlt hetekhez képest feltűnően kevesen ültek le a tévéképernyők elé.

hvg.hu Média

Sötét zsaruk tartóztatták fel Győzikét

Az elmúlt héten tovább éleződött a két kereskedelmi csatorna közti nézettségi verseny, miután az RTL Klub által bedobott, Győzike főszereplésével készülő reality első adása a 18 és 49 év közötti közönség körében a második legkedveltebb műsor volt; csak a Sötét zsaruk tudták feltartóztatni az RTL sztárját.