szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Egy jegy január elsejétől 185 forintra, egy havi bérlet 6900, míg a nyugdíjas- és diákbérlet ára 2600 forintra módosulhat.

A minimálisan szükséges 8-10 százalékos áremelés garantáltan egyszeri a 2006-os évre - mondta Menyhért László, a BKV Rt. vezérigazgató-helyettese, aki szerint a jövőre tervezett csipkártyás rendszer bevezetésével, amely összköltségét tekintve 47-68 milliárd forintot jelent, azt reméli a BKV vezetése, hogy a bliccelők felét ki tudják szűrni.

Száz utasból ugyanis minden tizenkettedik érvényes jegy nélkül utazik, ami a vállalat számára évi négymilliárd forintos bevételkiesést jelent.
 
A BKV vezetése növelné az ellenőrök hatáskörét: jogszabály módosításával szeretné elérni a vállalat, hogy a jövőben a jegykezelők hatékonyabban léphessenek fel a bliccelők ellen. Menyhért László részletesen nem fejtette ki, hogy mire is gondolnak, azonban külföldi példákat említve azt mondta: más államokban "különböző rendőri fokozatú minőségben" is dolgoznak ellenőrök. 

"Lehetőségeinkhez képest tökéleteset adunk" - közölte Aba Botond, a BKV vezérigazgatója a civil szervezetek előtti beszédében. Aba szerint a vállalat súlyos nehézségekkel küszködik, de nemzetközi összehasonlításban így is olcsóbban szállítják az utasokat, mint Prága, Bécs és Hamburg közlekedési társaságai.  

A fővárosi önkormányzat "tudathasadásos állapotban van" - mondta Aba, aki ezzel a "rossz önkormányzati törvényre" utalva leszögezte: amíg nincs rögzítve a BKV-ra vonatkozóan a "kötelező közszolgáltatási" státus, és "nincs állandó költségvetési összeg", addig nem tudnak egyszerre az utasnak és a tulajdonos fővárosi önkormányzatnak is megfelelni. 

A BKV első embere a bizottság előtt egy új, "utasbarát szolgáltatási stratégia" februárra elkészülő tervéről is szólt, amely szerint például kerékpárokat is lehet majd a BKV-járműveken szállítani.
 

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
MTI Gazdaság

S&P: a magyar főváros gyengéje a BKV

Megerősítette Budapest hosszú és rövid futamú adósi besorolásait a Standard & Poor's hitelminősítő, amely ugyanakkor a gazdálkodási hiány erős emelkedésének kockázataira is felhívta a figyelmet.

MTI Itthon

Megduplázza éjszakai buszhálózatát a BKV

Javulhat Budapest éjszakai tömegközlekedése, miután szeptember 1-jétől a BKV megduplázza eddigi 220 kilométeres és 752 megállós éjszakai buszhálózatát - közölte a cég vezérigazgató-helyettese.

Meghalt Göröcs János

Meghalt Göröcs János

Samsung: meg tudnánk csinálni, de a világ még nem áll készen a három részbe hajtható telefonra

Samsung: meg tudnánk csinálni, de a világ még nem áll készen a három részbe hajtható telefonra

Koronavírus: már magyar fertőzött is van  - percről percre tudósítás

Koronavírus: már magyar fertőzött is van - percről percre tudósítás