szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az M0-ás északi híd a jelenleg folyó legnagyobb, összesen 62 milliárd forintos közlekedési beruházás, amelyet 2008 augusztusában adnak majd át – mondta Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter, amikor Demszky Gábor budapesti főpolgármester társaságában pénteken megtekintette a Budakalász közelében zajló munkálatokat.

A szaktárca vezetője elmondta, hogy a hídépítés eredetileg egy évvel korábban kezdődött volna, ám az érintett településekkel az útviták, valamint nagy tavaszi árvíz hátráltatták az indulást, és jelentős többletköltséggel is jártak. Jelenleg is egyeztetések zajlanak a szigetmonostori önkormányzattal, hogy a falu közigazgatási területén átívelő hídra tekintettel milyen kedvezményeket kapjon a helyi lakosság a Szentendrei-szigetről a part megközelítésére. Elsősorban a komp közlekedéshez számíthatnak valamilyen támogatásra.

Demszky Gábor arról beszélt, hogy a fővárosban futó 1,2 millió autó számára könnyebbséget jelent majd az új híd, amely várhatóan néhány százalékkal csökkenti Budapest útjainak forgalmát. Megnyugtatónak nevezte a hídépítésnél a környezetvédelmi szempontok érvényesítését - a hídról például nem lehet a szigetre lehajtani - mert a Szentendrei-sziget alatt húzódik a fővárost ellátó értékes vízbázis, amelyet az építkezés sem veszélyeztet. Információja szerint hamarosan az aquincumi híd építése is megkezdődhet.

Raptai Kálmán, az M0-ás északi híd építését kivitelező Hídépítő Zrt. igazgatóságának vezetője tájékoztatása szerint a munkálatok a megfelelő ütemben haladnak. A leendő, összesen 3,2 kilométer hosszú híd 2 kilométeres szakasza ível majd át a Dunán, és 29 pilléren fog állni. A híd szélessége 47 méter lesz, amelyen 2-szer 2 sávban gurulhatnak majd az autók, de gyalogos és kerékpáros forgalomra is alkalmas lesz. Mostanra elkészült a Kis- Dunán álló, a munkálatokat segítő 300 méteres pontonhíd, amelyet naponta 2-szer - reggel és délután - felnyitnak a hajóközlekedés biztosítására.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Az EU vizsgálatot indít az M0-ás ügyében

Az Európai Bizottság hivatalosan értesítette a Levegő Munkacsoportot és több helyi civil szervezetet arról, hogy vizsgálatot indít az M0-ás autópálya Csömör és Árpádföld közötti szakaszának engedélyezési eljárása során tapasztalt jogsértések miatt.

hvg.hu Itthon

Levegő Munkacsoport: rossz vonalon az M0-ás új szakasza

A Levegő Munkacsoport közleményben támogatja a helyi civil szervezeteknek azt a sajtónyilatkozatát, amelyben elítélik, hogy Árpádföld és Csömör között egy "hibás és ésszerűtlen" nyomvonalon, s - mint fogalmaznak - a joggal visszaélve kezdődött meg az M0-ás keleti szektora újabb szakaszának építése.

MTI Itthon

Motoros mentőorvosok lesznek az M3-ason és az M0-áson

Az Országos Mentőszolgálat és az Állami Autópálya Kezelő Zrt. együttműködésének eredményeként május elejétől egy-egy motoros mentőorvos kezd szolgálatot az M3-as autópályán Gödöllő és az M0-ás autóúton Szigetszentmiklós térségében.

MTI Itthon

Szigetmonostor nem engedi az M0-ás híd építését

Tárgyalást javasolt a gazdasági minisztériumnak az M0-ás körgyűrű északi Duna-hídjának építéséről Szigetmonostor önkormányzata, amely mindmáig nem járult hozzá a közigazgatási területén áthaladó beruházás engedélyezéséhez.

MTI Itthon

M0: fellebbeztek a környezetvédők

A SZIKE Környezet- és Egészségvédelmi Egyesület fellebbezést nyújtott be a Fővárosi Ítélőtáblához a Fővárosi Bíróság (FB) elsőfokú döntése ellen, amiben az elutasította az M0-ás körgyűrű 3-as út és M3-as autópálya közötti részszakaszára kiadott építési engedély végrehajtásának felfüggesztésére irányuló kérelmüket.

MTI Itthon

Súlyos baleset miatt nagy a torlódás az M0-áson

Négy kamion ütközött kedden délelőtt az M0-ás autóúton Szeged felé, a Dunaharasztinál lévő Kis-Duna hídnál, az egyik kamion sofőrjét súlyos sérülésekkel szállították kórházba.