szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A márciusban aktualizált ütemtervnek megfelelően zajlik a 4-es metró építése, amelynek során a természetszerűleg jelentkező problémákat a szakemberek rendezik a kivitelezővel; mindez része a normál munkamenetnek - jelentette ki Demszky Gábor a kelenföldi indítóállomáson.

Galéria, kattintson!
© Stiller Ákos
A főpolgármester elmondta, hogy az egyik alagút fúrása 182 méternél, a másiké pedig 129 méternél tart és az első állomást szeptember végén érik majd el a Tétényi útnál. Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes tájékoztatása szerint június közepe óta már mind a 10 állomásnak megvan az építési engedélye.

Demszky Gábor bevált, jó döntésnek nevezte, hogy egy mérnökszervezetre bízták a különböző munkafolyamatok és a sok alvállalkozó tevékenységének összehangolását. Leszögezte, ha nem így jártak volna el, hanem megbízták volna "a Siemens céget" azzal, hogy kulcsra készen építse meg a 4-es metrót, akkor a beruházás sokszorosan többe kerülne.

A főpolgármester közölte "ezt kipróbáltuk, 1995-ben eredménytelennek kellett nyilvánítani egy tendert, annyira drága volt az a megoldás, amikor egyszerre kerestünk finanszírozót, kivitelezőt és kulcsra kész megoldást vártunk el a tender győztesétől". Demszky Gábor kifejtette, hogy a munkafázisok "szétdarabolásával" a felelősség a fővárosé, amelynek így "lényegesen bonyolultabb a feladata a különböző nemzetiségű, profilú cégek munkájának az összehangolása miatt". A problémákat és azok megoldásait csütörtökön a Fővárosi Közgyűlés elé kerülő metrótájékoztató tartalmazza - közölte.

Galéria, kattintson!
© Stiller Ákos
A főpolgármester kitért arra is, hogy az állomások építésénél alkalmazott bonyolult, drága technológiával elérhetik azt, hogy a következő években a város forgalmának kisebb zavarásával folyhat majd a felszín alatti metrószerkezet-építés. Az új eljárás elsőként a Fehérvári úti metróállomásnál vizsgázik. Itt a födém elkészültével, július végétől ismét közlekedhetnek villamosok, a nyár végétől pedig az autósok is.

A főpolgármester szólt arról is, hogy a 10 állomás építésén folyamatosan, hétvégén is 3 ezren dolgoznak, az alagutak fúrását pedig 30-an végzik. Hagyó Miklós hangsúlyozta, hogy a márciusi intézkedési terv elfogadásával átláthatóvá vált a beruházás. A BKV-nál pedig szervezetileg is megerősítve, önálló vezérigazgató-helyettes tartja kézben a 4-es metró ügyeit.

A főpolgármester-helyettes tájékoztatása szerint a hó végére elkészül az EU kohéziós alapjához benyújtandó támogatási kérelem, amiről júliusban a kormány, majd Brüsszel dönt. Közölte, hogy a megvalósíthatósági tanulmány a metró mindkét szakaszára elkészült, a költséghatékonysági elemzés viszont csak az első szakaszra. Hozzátette, hogy a pénzügyi tárgyalásokon Brüsszelben jelenleg az első szakaszra fókuszálnak. A főpolgármester-helyettes bízik abban, hogy ősszel pozitív döntést hoznak Brüsszelben a metró finanszírozásáról.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
MTI Itthon

Feketemunkások dolgoztak a 4-es metró építkezésén?

Bejelentés nélküli, úgynevezett feketemunkásokat alkalmaztak a 4-es metró Kálvin téri építésénél; az érintett munkaadókkal azonnal bontsák fel a szerződést - mondta a fővárosi KDNP frakció szóvivője hétfőn, a helyszínen újságírók előtt.

MTI Itthon

Szombaton megkezdődik a 2-es metró felújítása

Szombatreggeltől augusztus 19-én üzemzárásig metrópótló buszok közlekednek a 2-es metró egy szakaszán, mert felújítják az Örs vezér tere, a Pillangó utca és a Stadionok állomást és az érintett pályaszakaszt - hangzott el a BKV pénteki tájékoztatóján.

MTI Itthon

Vita a 2-es metró pótlóbuszainak közlekedéséről

A metrópótlás kapcsán kialakuló közlekedési dugókat az okozza, hogy "a felszíni közlekedés mindig lassabb, mint a felszín alatti" - jelentette ki a BKV Zrt. kommunikációs igazgatója szerdán egy civil szervezet bírálatára reagálva.

Doku360: A gyerekek is tudták, az iskolában mit mondhatnak

Doku360: A gyerekek is tudták, az iskolában mit mondhatnak

35 éves a tejes zacskó, amelyet a Balatonnál találtunk

35 éves a tejes zacskó, amelyet a Balatonnál találtunk

Kevesebb béremeléssel lesznek kénytelenek beérni az óvatosabb háziorvosok

Kevesebb béremeléssel lesznek kénytelenek beérni az óvatosabb háziorvosok