szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A márciusban aktualizált ütemtervnek megfelelően zajlik a 4-es metró építése, amelynek során a természetszerűleg jelentkező problémákat a szakemberek rendezik a kivitelezővel; mindez része a normál munkamenetnek - jelentette ki Demszky Gábor a kelenföldi indítóállomáson.

Galéria, kattintson!
© Stiller Ákos
A főpolgármester elmondta, hogy az egyik alagút fúrása 182 méternél, a másiké pedig 129 méternél tart és az első állomást szeptember végén érik majd el a Tétényi útnál. Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes tájékoztatása szerint június közepe óta már mind a 10 állomásnak megvan az építési engedélye.

Demszky Gábor bevált, jó döntésnek nevezte, hogy egy mérnökszervezetre bízták a különböző munkafolyamatok és a sok alvállalkozó tevékenységének összehangolását. Leszögezte, ha nem így jártak volna el, hanem megbízták volna "a Siemens céget" azzal, hogy kulcsra készen építse meg a 4-es metrót, akkor a beruházás sokszorosan többe kerülne.

A főpolgármester közölte "ezt kipróbáltuk, 1995-ben eredménytelennek kellett nyilvánítani egy tendert, annyira drága volt az a megoldás, amikor egyszerre kerestünk finanszírozót, kivitelezőt és kulcsra kész megoldást vártunk el a tender győztesétől". Demszky Gábor kifejtette, hogy a munkafázisok "szétdarabolásával" a felelősség a fővárosé, amelynek így "lényegesen bonyolultabb a feladata a különböző nemzetiségű, profilú cégek munkájának az összehangolása miatt". A problémákat és azok megoldásait csütörtökön a Fővárosi Közgyűlés elé kerülő metrótájékoztató tartalmazza - közölte.

Galéria, kattintson!
© Stiller Ákos
A főpolgármester kitért arra is, hogy az állomások építésénél alkalmazott bonyolult, drága technológiával elérhetik azt, hogy a következő években a város forgalmának kisebb zavarásával folyhat majd a felszín alatti metrószerkezet-építés. Az új eljárás elsőként a Fehérvári úti metróállomásnál vizsgázik. Itt a födém elkészültével, július végétől ismét közlekedhetnek villamosok, a nyár végétől pedig az autósok is.

A főpolgármester szólt arról is, hogy a 10 állomás építésén folyamatosan, hétvégén is 3 ezren dolgoznak, az alagutak fúrását pedig 30-an végzik. Hagyó Miklós hangsúlyozta, hogy a márciusi intézkedési terv elfogadásával átláthatóvá vált a beruházás. A BKV-nál pedig szervezetileg is megerősítve, önálló vezérigazgató-helyettes tartja kézben a 4-es metró ügyeit.

A főpolgármester-helyettes tájékoztatása szerint a hó végére elkészül az EU kohéziós alapjához benyújtandó támogatási kérelem, amiről júliusban a kormány, majd Brüsszel dönt. Közölte, hogy a megvalósíthatósági tanulmány a metró mindkét szakaszára elkészült, a költséghatékonysági elemzés viszont csak az első szakaszra. Hozzátette, hogy a pénzügyi tárgyalásokon Brüsszelben jelenleg az első szakaszra fókuszálnak. A főpolgármester-helyettes bízik abban, hogy ősszel pozitív döntést hoznak Brüsszelben a metró finanszírozásáról.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Feketemunkások dolgoztak a 4-es metró építkezésén?

Bejelentés nélküli, úgynevezett feketemunkásokat alkalmaztak a 4-es metró Kálvin téri építésénél; az érintett munkaadókkal azonnal bontsák fel a szerződést - mondta a fővárosi KDNP frakció szóvivője hétfőn, a helyszínen újságírók előtt.

MTI Itthon

Szombaton megkezdődik a 2-es metró felújítása

Szombatreggeltől augusztus 19-én üzemzárásig metrópótló buszok közlekednek a 2-es metró egy szakaszán, mert felújítják az Örs vezér tere, a Pillangó utca és a Stadionok állomást és az érintett pályaszakaszt - hangzott el a BKV pénteki tájékoztatóján.

MTI Itthon

Vita a 2-es metró pótlóbuszainak közlekedéséről

A metrópótlás kapcsán kialakuló közlekedési dugókat az okozza, hogy "a felszíni közlekedés mindig lassabb, mint a felszín alatti" - jelentette ki a BKV Zrt. kommunikációs igazgatója szerdán egy civil szervezet bírálatára reagálva.