szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Csütörtökön 11 óra tájban törte át a 4-es metró egyik alagútfúró szerkezete a Tétényi útnál 14 méter mélyen kialakítandó metróállomás betonfalát.

Demszky Gábor főpolgármester a helyszínen rögtönzött tájékoztatójában érdekességként elmondta, hogy nem a Kelenföldi pályaudvartól április elején elsőként indult fúrószerkezet, hanem a két héttel később indult déli alagútépítő szerkezet marótárcsája érte el elsőként a leendő állomást.
 
Hozzátette, hogy a másik fúrószerkezet haladását műszaki gondok nehezítették, ezeket azonban a munkálatokat végző Bamco cég már elhárította.
 
Demszky Gábor, aki feleségéhez és néhány tucat érdeklődőhöz hasonlóan folyamatosan fotózta az áttörést, beszélt arról is, hogy a fúrószerkezetet két hét alatt húzzák át az állomáson kiépítendő síneken az állomás másik végére, majd megkezdik a Bocskai úti megállóhoz vezető alagút fúrását.
 
A főpolgármester közölte, hogy a 4-es metró alagútépítése a terveknek megfelelően halad. Mint mondta, ideális talajviszonyok között napi 15-20 méter új alagút is épülhet. Bármikor adódhatnak azonban olyan váratlan események, amelyek adott esetben lassíthatják a munkálatokat. Példaként említette a Tétényi úti állomás egyik szellőzőaknájában bekövetkezett földomlást, ami miatt a múlt heti időponthoz képest egy héttel később érkezett csak meg a fúrópajzs az állomásra.
 
A módosított metróépítési ütemtervnek megfelelően 2009 májusában érkeznek az alagútfúró pajzsok az első szakasz Keleti pályaudvari végállomásához. A Tétényi úti metróállomás különlegességeként a főpolgármester arra hívta fel a figyelmet, hogy egy hatalmas üvegkupolán keresztül a napsugarak majd egészen a peronokig lejuthatnak, természetes fényt biztosítva ezzel az állomáson.
 
Az elmúlt időszakban volt példa arra is, hogy napi 1,5 métert, illetve arra is, hogy 28 métert haladt a fúrópajzs. A másik alagútfúró pajzs jelenleg 20 méteres napi sebességgel dolgozik, s várhatóan szeptember végén éri el a Tétényi úti állomást. A 4-es metró első szakaszán egyébként a Gellért téri és a Fővám téri állomás között a legkisebb - 410 méter körüli - a távolság, míg a Tétényi és a Bocskai út között ez csaknem 1,5 kilométer.
 

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Így épül a 4-es Metró - Képekkel

A márciusban aktualizált ütemtervnek megfelelően zajlik a 4-es metró építése, amelynek során a természetszerűleg jelentkező problémákat a szakemberek rendezik a kivitelezővel; mindez része a normál munkamenetnek - jelentette ki Demszky Gábor a kelenföldi indítóállomáson.