szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Csütörtökön 11 óra tájban törte át a 4-es metró egyik alagútfúró szerkezete a Tétényi útnál 14 méter mélyen kialakítandó metróállomás betonfalát.

Demszky Gábor főpolgármester a helyszínen rögtönzött tájékoztatójában érdekességként elmondta, hogy nem a Kelenföldi pályaudvartól április elején elsőként indult fúrószerkezet, hanem a két héttel később indult déli alagútépítő szerkezet marótárcsája érte el elsőként a leendő állomást.
 
Hozzátette, hogy a másik fúrószerkezet haladását műszaki gondok nehezítették, ezeket azonban a munkálatokat végző Bamco cég már elhárította.
 
Demszky Gábor, aki feleségéhez és néhány tucat érdeklődőhöz hasonlóan folyamatosan fotózta az áttörést, beszélt arról is, hogy a fúrószerkezetet két hét alatt húzzák át az állomáson kiépítendő síneken az állomás másik végére, majd megkezdik a Bocskai úti megállóhoz vezető alagút fúrását.
 
A főpolgármester közölte, hogy a 4-es metró alagútépítése a terveknek megfelelően halad. Mint mondta, ideális talajviszonyok között napi 15-20 méter új alagút is épülhet. Bármikor adódhatnak azonban olyan váratlan események, amelyek adott esetben lassíthatják a munkálatokat. Példaként említette a Tétényi úti állomás egyik szellőzőaknájában bekövetkezett földomlást, ami miatt a múlt heti időponthoz képest egy héttel később érkezett csak meg a fúrópajzs az állomásra.
 
A módosított metróépítési ütemtervnek megfelelően 2009 májusában érkeznek az alagútfúró pajzsok az első szakasz Keleti pályaudvari végállomásához. A Tétényi úti metróállomás különlegességeként a főpolgármester arra hívta fel a figyelmet, hogy egy hatalmas üvegkupolán keresztül a napsugarak majd egészen a peronokig lejuthatnak, természetes fényt biztosítva ezzel az állomáson.
 
Az elmúlt időszakban volt példa arra is, hogy napi 1,5 métert, illetve arra is, hogy 28 métert haladt a fúrópajzs. A másik alagútfúró pajzs jelenleg 20 méteres napi sebességgel dolgozik, s várhatóan szeptember végén éri el a Tétényi úti állomást. A 4-es metró első szakaszán egyébként a Gellért téri és a Fővám téri állomás között a legkisebb - 410 méter körüli - a távolság, míg a Tétényi és a Bocskai út között ez csaknem 1,5 kilométer.
 

 

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
MTI Itthon

Így épül a 4-es Metró - Képekkel

A márciusban aktualizált ütemtervnek megfelelően zajlik a 4-es metró építése, amelynek során a természetszerűleg jelentkező problémákat a szakemberek rendezik a kivitelezővel; mindez része a normál munkamenetnek - jelentette ki Demszky Gábor a kelenföldi indítóállomáson.

Megjelent a kormányrendelet, mostantól Novák Katalin engedélye kell az egyedülállók örökbefogadásához

Megjelent a kormányrendelet, mostantól Novák Katalin engedélye kell az egyedülállók örökbefogadásához

Megmentik-e az önként adózó lokálpatrióták a városokat?

Megmentik-e az önként adózó lokálpatrióták a városokat?

Kevesebb béremeléssel lesznek kénytelenek beérni az óvatosabb háziorvosok

Kevesebb béremeléssel lesznek kénytelenek beérni az óvatosabb háziorvosok