szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az 1-es villamos pályáját a második ütemben a Szerémi út - Hengermalom út nyomvonalon hosszabbítanák meg, ezt az elképzelést támogatta kedden a Főpolgármesteri Kabinet - közölte a Városháza kommunikációs igazgatója.

A Fővárosi Közgyűlés júniusban döntött arról, hogy az 1-es villamos pályáját az első ütemben a Budafoki útig hosszabbítják meg, s új járműveket is vásárolnak - mondta Nyáry Krisztián kommunikációs igazgató. Az 1-es és a 3-as villamos hálózatfejlesztési projektjének együttes költsége 44 milliárd forint - jegyezte meg az igazgató. A közgyűlés döntésének megfelelően az 1-es villamos vonala kapcsán megvizsgálták a Budafoki úttól a Fehérvári útig történő meghosszabbítás alternatíváit. Az utasforgalmi előrejelzések alapján a főpolgármesteri hivatal szakértői a Szerémi úti nyomvonalvezetést javasolták. Ezt a megoldást támogatja a XI. kerületi önkormányzat is. A tervezési költségbecslés alapján a Szerémi úti kivitelezéshez összességében nettó 3,7 milliárd forintra van szükség. Ez az összeg nem tartalmazza további járművek vásárlásának költségét.

A kabinet elé benyújtott előterjesztésében Hagyó Miklós (MSZP) megállapítja, hogy ezt a feladatot a BKV meglévő járműállományával kell biztosítani. A főpolgármester-helyettes jelzi, hogy az 1-es villamos vonalának második ütemű meghosszabbítása nem szerepel a főváros 7 éves fejlesztési tervében, így erre költségvetési forrás sincs. A projekt benyújtásához 210 millió forint önrész biztosítását kezdeményezi a városvezetés október végén a közgyűlésnél. A második ütemre vonatkozó pályázat kedvező elbírálása esetén 2011 őszétől járhatnának a villamosok a Fehérvári útig, két évvel később pedig a Szerémi és a Hengermalom úton. Ehhez az önkormányzatnak a 2010-2011-es költségvetésében 1,3-2,2 milliárd forintos pályázati önrészt kell biztosítania a főpolgármester-helyettes javaslata szerint.

Hagyó Miklós kitért arra is a kabinet elé benyújtott anyagában, hogy az 1-es villamos második ütemű meghosszabbításáról a Fővárosi Közgyűlés akkor tud érdemben tárgyalni, ha a vonalhosszabbítás előkészítésének finanszírozásához szükséges forrás a Főgáz Zrt.-részvények eladásából biztosított. Erről szerinte szintén októberben dönthet a közgyűlés. Az MTI városházi információi szerint szeptember közepén a városvezetés kinyilvánította, hogy ugyancsak a Főgáz-részvények eladásából remél önrészt a 2010-ig szóló útfelújítási programjához. Az önkormányzat egyébként jövőre több mint 40 milliárd forint fejlesztési hiánnyal számolhat a jelenlegi kondíciók szerint. A megváltozott pénzpiaci helyzet nem kedvez a részvényeladásoknak, s még egy esetleges áthidaló hitel felvétele is piaci korlátokba ütközhet a jelentős adóssággal rendelkező önkormányzat számára - közölték fővárosi politikusok.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!