L. Simon László bolondot csinált magából az RTL Klub kamerája előtt
Váltig állította az RTL Klubnak L. Simon László, hogy nem szerepel olysmi az általa benyújtott törvénymódosítóban, amit a tévések állítanak. Aztán kiderült, hogy egyszerűen csak nem ismeri a törvényt, amit benyújtott, a kamera előtti lebőgését viszont nem akarta adásba engedni.
hvg.hu
Teljesen megalázta magát az RTL Klub kamerája előtt L. Simon László, a Miniszterelnökség államtitkára, aki eredetileg a reklámadóról szóló törvényjavaslatot, majd ezen a héten egy hozzá kapcsolódó módosító indítványt is maga terjesztett a parlament elé.
A mostani módosító - azon túl, hogy biztos fogást talál az RTL Klubon, hogy már az idén fizetnie kelljen a reklámadót - a Google és a Facebook reklámbevételeinek adóztatását célozza, de mivel az valószínűleg behajthatatlan, így a kisvállalkozásokat sújtja inkább. Ha ugyanis egy hazai hirdető legalább 25 ezer forint értékben jelentet meg hirdetést a két óriáscég felületein, igazolást kell kérnie tőlük, hogy befizették a reklámadót. Ha viszont nem igazolják, akkor a havi 25 ezer forintnyi reklámpénz 20 százalékát a magyar kisvállalkozónak kell megfizetnie.
Az RTL Klub keddi híradójának riportjában előbb egy olyan fotóstúdió-vezetőt mutatnak be, aki havonta 300 ezer forintért hirdeti szolgáltatásait a neten, korábban a Nemzeti Együttműködés Nyilatkozatait is így hirdette. De ha be kell fizetnie a fenti adót, tuti árat kell emelnie.
Aztán megszólaltatta a hírműsor a törvény és a módosító atyját, L. Simon Lászlót, aki magabiztosan azt állította, hogy magyarországi adóalanyok számára nincs adófizetési kötelezettség, így rá, mint a Facebookon hirdető politikusra sem vonatkozik a kötelezettség. Azt is mondta, szerinte mindenki más félreértelmezte a jogszabályt. Aztán elbizonytalanodott, azt mondta, a riporter a Google-dologgal bekeverte őt a málnásba.
Aztán L. Simon telefonon beszélt a nemzetgazdasági tárcával a saját törvényjavaslatáról, és azok után az újságíróknak elismerte, hogy tévedett. Erről azonban ismételten csak akkor akart nyilatkozni, ha az első lebőgését nem adja le a televízió.
Jó eséllyel simán lekörözi majd a Tisza Párt ősszel startoló előválasztása nemcsak a hasonló, 2021-es ellenzéki akció 663 ezres adatát, de még a Nemzet Hangja szavazás 1,1 millió résztvevővel beállított saját rekordját is. A megvalósítás logisztikai rémálom lesz komoly buktatókkal, ráadásul a siker mellett politikai veszélyekkel is járhat.
A parkoláson évente 120 millió forintot tud megtakarítani a Hegyvidék, a közétkeztetés ára nem nőtt, és több üzemeltetési munka is olcsóbb lett az új közbeszerzési rendszerben.