szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A magyarországi óvodák három százaléka van zárva.

Koronavírus-járvány
Fellélegezhet kicsit a világ, a Covid-19 ugyan nem tűnt el, de nem keseríti meg a mindennapokat. Ám visszatér-e? És mi van a betegség utóhatásaival? Cikksorozatunkban megtalál mindent, ami a koronavírus-járványról tudnia kell.
Friss cikkek a témában

Március 1-jén az általános iskolák 16,7 százalékában van érvényben járványügyi intézkedés, ezen belül mindössze 2,6 százalékban érintett a teljes intézmény – közölte az Emberi Erőforrások Minisztériuma az Atv.hu-val.

A tárca tudatta, hogy jelenleg feleannyi intézményben van érvényben részleges vagy teljes tanügyi elrendelés, mint a második hullám tetőzésekor. Hozzátették, hogy az óvodáknak 8 százaléka érintett, ezen belül 3 százalékban a teljes intézmény.

Február 26-án még azt közölte az operatív törzs a hvg.hu-val, hogy az iskolák 2,4 százalékában kellett a teljes intézményre nézve tantermen kívüli, digitális munkarendet elrendelni. Azt is közölték, hogy egy teljes lezárás szükségességét az adatok még nem támasztják alá.

Müller Cecília az operatív törzs hétfői tájékoztatóján már azt mondta, hogy nem zárható ki, hogy további intézkedések bevezetésére lesz szükség, így a digitális oktatásra való teljes átállásra, mindennap értékelik az adatokat és az európai tendenciákat.

Az atv.hu kérdésére az Emmi ezzel kapcsolatban mindössze annyit közölt, hogy “az intézményvezetők a tanévkezdés óta az Oktatási Hivatal honlapján, nyilvánosan elérhető protokoll alapján járnak el”.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Burai Vera Élet+Stílus

Miért nem kerülnek előre az oltási tervben az óvodai és iskolai dolgozók?

Ők azok, akik folyamatosan a gyerekeink közvetlen közelében vannak, így fokozottan kitettek a fertőzésnek. Mindannyiunk közös érdeke, hogy minél előbb beoltsák őket – állítja írásában Burai Vera, aki szerint a pandémiás időszakban az oktatás rendszerszintű problémái felnagyítódnak. Az előnyösebb helyzetben lévő iskolák pedig még inkább elhúznak a kevésbé szerencsés helyzetben lévő iskoláktól.