Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"38b287b1-199c-44c6-a6b3-59e67ebbe99f","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A U2 frontembere egyszerre bírálta az izraeli miniszterelnököt és a Hamászt is.","shortLead":"A U2 frontembere egyszerre bírálta az izraeli miniszterelnököt és a Hamászt is.","id":"20250523_Bono-felszolitotta-Izraelt-hogy-szabaduljon-meg-Netanjahutol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/38b287b1-199c-44c6-a6b3-59e67ebbe99f.jpg","index":0,"item":"5302c364-8c65-4a73-92e9-81128d11660c","keywords":null,"link":"/kultura/20250523_Bono-felszolitotta-Izraelt-hogy-szabaduljon-meg-Netanjahutol","timestamp":"2025. május. 23. 13:55","title":"Bono felszólította Izraelt, hogy szabaduljon meg Netanjahutól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f7ff534d-e04f-4308-95be-f10fca7860a9","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A reprezentatív felmérés szerint a DK és a Mi Hazánk kerülne még be a parlamentbe, ha most vasárnap lennének a választások.","shortLead":"A reprezentatív felmérés szerint a DK és a Mi Hazánk kerülne még be a parlamentbe, ha most vasárnap lennének...","id":"20250523_Publicus-Intezet-felmeres-partpreferencia-tisza-part-fidesz-magyar-peter-orban-viktor-dk-mi-hazank-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f7ff534d-e04f-4308-95be-f10fca7860a9.jpg","index":0,"item":"ff274b06-54f7-4e19-af5d-c3a9a427308c","keywords":null,"link":"/itthon/20250523_Publicus-Intezet-felmeres-partpreferencia-tisza-part-fidesz-magyar-peter-orban-viktor-dk-mi-hazank-ebx","timestamp":"2025. május. 23. 06:22","title":"Publicus Intézet: Tisza 43, Fidesz 36","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d8e512e2-4ae9-405b-83d8-6d18cbbea634","c_author":"Szabó Yvette","category":"360","description":"Egy újabb, a kormány által is támogatott vagyonkezelő alapítványba viszi kedvencét, a zalai autós tesztpálya fejlesztőjét és üzemeltetőjét Palkovics László volt miniszter. Bár ez végre egy csúcstechnológiás projekt, az Orbán-rendszer jegyeit így is magán viseli.","shortLead":"Egy újabb, a kormány által is támogatott vagyonkezelő alapítványba viszi kedvencét, a zalai autós tesztpálya...","id":"20250523_hvg-autoipari-tesztpalya-palkovics-zalazone-szaporodnak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d8e512e2-4ae9-405b-83d8-6d18cbbea634.jpg","index":0,"item":"f5fd838c-c6b6-4608-9944-fc486781ffac","keywords":null,"link":"/360/20250523_hvg-autoipari-tesztpalya-palkovics-zalazone-szaporodnak","timestamp":"2025. május. 23. 11:42","title":"Új alapítvány jön, de Palkovics marad: menti milliárdos mínuszokat termelő zalai csodaprojektjét a kormány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4df206a9-603b-4d73-8c30-375ab6a58c44","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Névtelen levélben panaszkodtak a VI. kerületi polgármesternek nyugdíjasok arról, hogy nem tudnak leülni a trolimegállóban. Soproni Tamás intézkedett, most már van pad. Válaszlevelet is küldött.","shortLead":"Névtelen levélben panaszkodtak a VI. kerületi polgármesternek nyugdíjasok arról, hogy nem tudnak leülni...","id":"20250523_soproni-tamas-polgarmester-nyugdijasok-trolimegallo-pad-nyilt-level-szemetlada","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4df206a9-603b-4d73-8c30-375ab6a58c44.jpg","index":0,"item":"1b23078d-5116-4011-96ab-ce90397d4870","keywords":null,"link":"/elet/20250523_soproni-tamas-polgarmester-nyugdijasok-trolimegallo-pad-nyilt-level-szemetlada","timestamp":"2025. május. 23. 16:57","title":"Szemétládázva kérte számon egy nyugdíjas a padot Soproni Tamás polgármesteren, aki csattanós választ adott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0a19fcf8-b510-4593-8a49-fa9426a81f0f","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A kormánytagokkal folytatott megbeszélésén szót ejtett a határ menti területek aknamentesítéséről, egyúttal utasítást adott egy átfogó újjáépítési programra is dél-oroszországi megyékben.","shortLead":"A kormánytagokkal folytatott megbeszélésén szót ejtett a határ menti területek aknamentesítéséről, egyúttal utasítást...","id":"20250523_Vlagyimir-Putyin-utkozoovezet-letrehozasat-rendelte-el-az-orosz-ukran-hatar-menten","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0a19fcf8-b510-4593-8a49-fa9426a81f0f.jpg","index":0,"item":"f823028b-9774-4b65-9265-414759bffd7f","keywords":null,"link":"/vilag/20250523_Vlagyimir-Putyin-utkozoovezet-letrehozasat-rendelte-el-az-orosz-ukran-hatar-menten","timestamp":"2025. május. 23. 05:21","title":"Vlagyimir Putyin ütközőövezet létrehozását rendelte el az orosz–ukrán határ mentén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"beb92033-2314-47d6-95fd-b16c90117b3a","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Biztosra mennek.","shortLead":"Biztosra mennek.","id":"20250523_kiemelt-beruhazas-BYD-kecskemet-kozlony","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/beb92033-2314-47d6-95fd-b16c90117b3a.jpg","index":0,"item":"cbedfc3f-4bbc-428a-98d4-a0f24eae3307","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250523_kiemelt-beruhazas-BYD-kecskemet-kozlony","timestamp":"2025. május. 23. 07:13","title":"A kormány már azelőtt kiemelt beruházássá emelt egy projektet, hogy megállapodott volna róla a BYD-vel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"310cfa41-ae1a-4927-bf9c-516e12479f39","c_author":"HVG","category":"360","description":"Nemcsak másképpen hat rájuk, de eltérően is működik a kisgyerekek agya, ha könyvből olvasnak nekik, mint amikor képernyőn néznek mesét – bizonyították amerikai kutatók.","shortLead":"Nemcsak másképpen hat rájuk, de eltérően is működik a kisgyerekek agya, ha könyvből olvasnak nekik, mint amikor...","id":"20250523_hvg-gyerekek-olvasas-konyv-kepernyo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/310cfa41-ae1a-4927-bf9c-516e12479f39.jpg","index":0,"item":"152825a9-f4a5-42ea-8a33-03474c08a1c3","keywords":null,"link":"/360/20250523_hvg-gyerekek-olvasas-konyv-kepernyo","timestamp":"2025. május. 23. 16:15","title":"Mi történik pontosan a gyerekben, amikor képernyőt bámul – és amikor könyvet olvas?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fe1a979c-af81-4eff-bc4e-032be1a3ce92","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Gaal Gergely a Partizánnak beszélt arról, mi vezetett a tegnapi lemondásához.","shortLead":"Gaal Gergely a Partizánnak beszélt arról, mi vezetett a tegnapi lemondásához.","id":"20250523_gaal-gergely-kdnp-semjen-zsolt-partizan-interju-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fe1a979c-af81-4eff-bc4e-032be1a3ce92.jpg","index":0,"item":"880bc7d1-d77d-431c-99f1-c15b48d985d4","keywords":null,"link":"/itthon/20250523_gaal-gergely-kdnp-semjen-zsolt-partizan-interju-ebx","timestamp":"2025. május. 23. 18:37","title":"„Vigyázz, Gergő, lájkoltad a Magyar Pétert!” – újabb részleteket árult el a KDNP lemondott elnökségi tagja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Lezajlott az első lakossági fórum a Nagykörút megújításáról, ahol helyi lakosok és autós érdekvédelmi szervek előtt prezentálta a BKK a felújítási terveket.
Hamarosan elkezdik építeni a nagykörúti bringasztrádát – számoltunk be róla február elején. A BKK már akkor közölte, a tervezéssel párhuzamosan zajlik majd egy közösségi fórum sorozat, amely során elsődleges cél a lakossággal való egyeztetés. Ennek meg is volt az első felvonása kedden este az Erzsébetvárosi Zsidó Történeti Tárban. A fórum rendezőin túl mintegy 30 ember volt kíváncsi a BKK terveire.
A tervek alapján a változatlan szélességű járda mellett minimum két méter széles kerékpársáv, ezt követően egy 80 centiméteres biztonsági zóna kerülne a körútra, ami mellett lenne egy multifunkcionális sáv, ahol a furgonok megállására, a kukák kihúzására és parkolásra lenne lehetőség, igaz csak limitált módon. A BKK korábban is jelezte, a tervek szerint a legtöbb “parkoló” csak kiss and ride típusú megállást tenne lehetővé, illetve a rakodási munkákat végzők igényeit vennék elsősorban figyelembe, kérdésünkre pedig a fórumon is megerősítették, hogy a tervezett változtatásokkal jelentősen lecsökkenne a parkolási lehetőség a Nagykörúton, bár teljesen nem szeretnék azt megszüntetni.
Niedermüller Péter, Erzsébetváros polgármesterének rövid megnyitó beszéde után a tervek bemutatását Bodor Ádám, a BKK mobilitás fejlesztési igazgatója kezdte, aki arról beszélt, hogy végre ez egy olyan projekt, amire már megkapták a támogatást az uniótól, így nem csak feltételes módban tudnak róla beszélni. Elmondta, hogy a cél, hogy 2030-ra az utazások négyötöde fenntartható módon történjen, a Nagykörút pedig ne csak egy közlekedési folyosó, hanem egy kellemes hely legyen. Jelenleg az emberek 3-5 százaléka biciklizik, nagyjából napi 3800 ember, a cél ennek a tízezerre tornázása.
Ezután rátért arra, hogy a Covidnak és a város bátor döntésének köszönhetően létrejött a főváros egyik legfontosabb bringasávja, a következő fontos feladat ennek a véglegesítése és a jelenlévő problémák (főként a szabálytalanul parkoló autók és a rakodási kihívások) megszüntetése.
Ezután Molnár Berta a BKK mobilitás-fejlesztési munkatársa hangsúlyozta, a cél az, hogy a Nagykörút egy “igazi találkozóhely legyen”, hiszen rengeteg közlekedő, lakos, szórakozni vágyó és vásárló jár itt. Beszélt arról is, hogy tapasztalataik szerint az emberek kétharmada nyitott lenne a kerékpározásra, csak most még fél az autóktól, ezért is fontos a biztonságos kerékpársáv létrehozása.
A bemutatást Csomor Bence, a nagykörút projektvezetője zárta, aki beszélt az ütemtervről is. Elmondása szerint jelenleg a BKK dolgozik a terveken, 2025 nyarán indul a műszaki tervezés, hiszen akkor zárul a korábban kiírt közbeszerzési eljárás, maga a kivitelezés pedig 2028-ban indulhat és a remények szerint 2029 tavaszára készülhet el.
Ezzel kapcsolatban még azért sok kérdés van, fontos hangsúlyozni azt is, hogy a tervek sem véglegesek, egyelőre csak a tervezett keresztmetszetet határozták meg. Olyan kérdések például, hogy a kerékpársáv milyen módon legyen elválasztva, például kiemeléssel vagy az autós sávval egy szinten, fizikai elválasztással, még eldöntésre vár, a BKK erről is kéri a lakosság véleményét.
A tervek bemutatása után nézői kérdések következtek, amelyek sorát egy autós érdekvédő nyitotta. Meglátása szerint örvendetes, hogy a rakodási igényeket figyelembe veszik, azt viszont nem érti, hogy miért kell megtartani a 2020-ban hozott rossz döntést a Nagykörút forgalmának csökkentéséről. Hiszen az autósok – a biciklisekkel szemben – fizetnek adót, miért pont őket üldözi a főváros? Véleményéhez többen is csatlakoztak, a hamarosan elharapódzó vitába Niedermüller Péter, a kerület polgármestere is beszállt. Meglátása szerint ma már nem ‘70-es évek közlekedéspolitikáját követi a kerület, a cél egyértelműen az, hogy csökkentsék az autós forgalmat. “Nincs egyetlen olyan szempont sem, ami alapján erőltetni kéne, hogy az autósok a belvároson hajtsanak át”, zárta le vitát a polgármester, ami tapsot kapott a résztvevőktől.
Ezek után további kérdések következtek, amelyekből kiderült, hogy:
A mikromobilitási eszközök valóban problémásak, jelenleg viszont még csak szabályozva sincsenek a KRESZ által, a legtöbb, amit jelenleg a BKK és a főváros tehet, hogy meghatározzák, hol lehet a rollereket tárolni, és vonzóvá teszik a biciklisávot, hogy ne menjenek a járdára.
A vendéglátóipari egységekhez tartozó teraszok is problémásak jelenleg, a cél az, hogy minimum 3 méter járófelület szabadon maradjon a gyalogosok számára.
A kerékpárosklub jelenlévő tagja felvetette, hogy a 4 kilométernyi útszakasz 4,5 milliárdos költségből tervezett megújítása soknak tűnik. Erre Horváth László, a BKK beruházási igazgatója úgy reagált, hogy egyelőre nem látnak pontos összegeket, majd, ha már lesz kivitelező. Az összegből pedig a kétoldali kerékpársáv és a multifunkciós sáv, a nagy csomópontok és a mellékutcák szintbeemelése zajlik majd, ami indokolja az elsőre magasnak tűnő összeget.
A projekt keretein belül nem cél, hogy a Nagykörúton megjelenő vendéglátóhelyek, boltok kinézete egységessé váljon, de a fővárosnak a hosszú távú tervei között szerepel ez is, egyelőre viszont “meg fognak állni a házfalnál”.
A szűk egyórás kérdezz-felelek után pedig az érdeklődök egy térkép mellett is átbeszélhették a projekt részleteit, megoszthatták a tapasztalataikat, javaslataikat a BKK szakértőivel.
Már korábban is felmerült a Nagykörút átalakítása, például pont egy éve, 2024 februárjában. Akkor azonban ez csak korai kampányszlogennek tűnt, idén viszont már arról tájékoztatta Karácsony a Facebook-követőit, hogy a BKK pályázata kedvező elbírálást kapott, érkezik a forrás a Nagykörút zöldítésére, ami a fórumon elhangzottak alapján tehát 2029-ben készülhet el.