Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7c3d58ad-cbb5-4d19-b53e-628d643bef91","c_author":"Lőrincz Tamás","category":"360","description":"A Magyar Villamos Művek nagyjából 8,5 milliárd forint értékben jelentetett meg hirdetéseket csaknem két év alatt, a pénz háromnegyede kormánypárti médiumokhoz került – tudta meg a HVG.","shortLead":"A Magyar Villamos Művek nagyjából 8,5 milliárd forint értékben jelentetett meg hirdetéseket csaknem két év alatt...","id":"20250320_hvg-mvm-kormanykozeli-sajto-reklamkoltes-kulfoldi-tamogatas-mediapiac","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7c3d58ad-cbb5-4d19-b53e-628d643bef91.jpg","index":0,"item":"94dac293-cbf6-4221-87ed-69bbbc509421","keywords":null,"link":"/360/20250320_hvg-mvm-kormanykozeli-sajto-reklamkoltes-kulfoldi-tamogatas-mediapiac","timestamp":"2025. március. 20. 09:55","title":"Így hízik közpénzen a kormánypárti sajtó – mutatjuk a számokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3b4c0c07-f99b-4734-969c-02f3489d6e20","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Élesen bírálja az EU új követelményeit az Apple, melyek értelmében gyakorlatilag teljesen átjárhatóvá kell tenni az iPhone-okat. A cég szerint ez lassíthatja az innovációt.","shortLead":"Élesen bírálja az EU új követelményeit az Apple, melyek értelmében gyakorlatilag teljesen átjárhatóvá kell tenni...","id":"20250320_apple-europai-unio-dma-szigoritasok-ios","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3b4c0c07-f99b-4734-969c-02f3489d6e20.jpg","index":0,"item":"0d9d7758-3f08-4a66-abca-3ac66c0040c4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250320_apple-europai-unio-dma-szigoritasok-ios","timestamp":"2025. március. 20. 14:03","title":"Ráparancsolt az EU az Apple-re, példátlan módon meg kell nyitni az iPhone-ok rendszerét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e4784b7-1620-40cd-b99c-ffe0bdca8ddf","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A legizgalmasabb kérdés persze az, hogy nálunk milyen áron kínálják majd.","shortLead":"A legizgalmasabb kérdés persze az, hogy nálunk milyen áron kínálják majd.","id":"20250320_BYD-Dolphin-Surf-Seagull-olcso-villanyauto-elektromos-auto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e4784b7-1620-40cd-b99c-ffe0bdca8ddf.jpg","index":0,"item":"b55644fa-45ba-4015-a0aa-b2ed63c2a68b","keywords":null,"link":"/cegauto/20250320_BYD-Dolphin-Surf-Seagull-olcso-villanyauto-elektromos-auto","timestamp":"2025. március. 20. 10:35","title":"Kínában 4 millió forint ez a BYD, ami hamarosan Európában is kapható lesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bfb39dc3-45b4-4428-a4b4-0719ba981f72","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":" A szakaszon egy viadukt, két felüljáró és öt híd is van. ","shortLead":" A szakaszon egy viadukt, két felüljáró és öt híd is van. ","id":"20250320_Nyarra-Budapest-Eszek-autopalyaszakasz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bfb39dc3-45b4-4428-a4b4-0719ba981f72.jpg","index":0,"item":"e29d58a3-bd20-438f-835e-2e04cfe32f01","keywords":null,"link":"/cegauto/20250320_Nyarra-Budapest-Eszek-autopalyaszakasz","timestamp":"2025. március. 20. 07:24","title":"Nyárra elkészül a Budapest és Eszék közötti utolsó autópályaszakasz is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"25b30bb0-8561-4fd3-8186-addb31d20876","c_author":"Serdült Viktória","category":"360","description":"Hét éve tart a meghallgatási maraton, de ennél tovább még nem jutottak az Európai Unió tagállamai ahhoz, hogy lezárják a Magyarország elleni hetes cikkelyes eljárást. Ez abból a szempontból érthető, hogy egyetlen soros elnök sem merné megkockáztatni, hogy ne legyen meg a négyötödös többség annak kimondásához: fennáll a veszélye, hogy Magyarország megsérti az EU alapértékeit. A gyülekezési törvény módosításával és a Pride betiltásával azonban átbillenhetett a mérleg.","shortLead":"Hét éve tart a meghallgatási maraton, de ennél tovább még nem jutottak az Európai Unió tagállamai ahhoz, hogy lezárják...","id":"20250319_hetes-cikkely-unios-szavazati-jog-megvonasa-Europai-Unio-magyar-kormany_Pride-betiltas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/25b30bb0-8561-4fd3-8186-addb31d20876.jpg","index":0,"item":"5ad06489-902e-44ba-93b6-0674d4632f0f","keywords":null,"link":"/360/20250319_hetes-cikkely-unios-szavazati-jog-megvonasa-Europai-Unio-magyar-kormany_Pride-betiltas","timestamp":"2025. március. 19. 18:04","title":"Még rosszabb helyzetbe lavírozza magát a kormány az EU-ban a Pride betiltásával?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"97d111ca-0be6-4429-9d57-1dc2f7933c47","c_author":"MTI","category":"gazdasag","description":"A kabinet 5 milliárd forintot szánt szolgálati lakások építésének támogatására, a keretből csak 3 milliárd forint ment el. Navracsics Tibor szerint újabb kör nem lesz, amelyik önkormányzat eddig nem szállt be, az „nem veszi komolyan” a szolgálatilakás-építést.","shortLead":"A kabinet 5 milliárd forintot szánt szolgálati lakások építésének támogatására, a keretből csak 3 milliárd forint ment...","id":"20250320_Kudarc-a-kormany-balatoni-szolgalatilakas-projektje","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/97d111ca-0be6-4429-9d57-1dc2f7933c47.jpg","index":0,"item":"aa3f7790-7dd3-4b8d-a8ef-d4eb73180c31","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250320_Kudarc-a-kormany-balatoni-szolgalatilakas-projektje","timestamp":"2025. március. 20. 15:18","title":"Kudarcnak tűnik a kormány balatoni szolgálatilakás-projektje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2e060131-dde5-4298-8d83-be77f030183c","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Volodimir Zelenszkij szerint pozitív, tartalmas és őszinte telefonbeszélgetést folytattak Donald Trump amerikai elnökkel.","shortLead":"Volodimir Zelenszkij szerint pozitív, tartalmas és őszinte telefonbeszélgetést folytattak Donald Trump amerikai...","id":"20250319_volodimir-zelenszkij-donald-trump-ukrajna-tuzszunet-telefon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2e060131-dde5-4298-8d83-be77f030183c.jpg","index":0,"item":"a00acbf0-c403-4e3a-b880-a2ebabcb778a","keywords":null,"link":"/vilag/20250319_volodimir-zelenszkij-donald-trump-ukrajna-tuzszunet-telefon","timestamp":"2025. március. 19. 21:13","title":"Zelenszkij: Trump feltétel nélküli tűzszünetet javasolt, Ukrajna ezt támogatja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e9a84fd6-7a6e-40c0-bfa0-7962aebcaa01","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"A verseny legfeljebb a Tisza indulásával lehetne nyitott a március 23-i újpesti időközi országgyűlési képviselő-választáson, de így a DK-s Varju László győzelme valószínű a Republikon Intézet szerint. Kampányelemzésükben azt írják: a többi párt jóval gyengébb jelöltet állított, a Fidesz például olyasvalakit, aki 2019 óta minden választást elvesztett.","shortLead":"A verseny legfeljebb a Tisza indulásával lehetne nyitott a március 23-i újpesti időközi országgyűlési...","id":"20250320_Kicselezte-a-DK-Orbanekat-a-Tisza-nem-indul-igy-Varju-gyozelme-varhato-az-ujpesti-idokozin-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e9a84fd6-7a6e-40c0-bfa0-7962aebcaa01.jpg","index":0,"item":"0a7e2f04-cb6a-43e0-8926-3b283c65e175","keywords":null,"link":"/itthon/20250320_Kicselezte-a-DK-Orbanekat-a-Tisza-nem-indul-igy-Varju-gyozelme-varhato-az-ujpesti-idokozin-ebx","timestamp":"2025. március. 20. 05:30","title":"Kicselezte a DK Orbánékat, a Tisza nem indul, így Varju László győzelme várható az újpesti időközin","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Lezajlott az első lakossági fórum a Nagykörút megújításáról, ahol helyi lakosok és autós érdekvédelmi szervek előtt prezentálta a BKK a felújítási terveket.
Hamarosan elkezdik építeni a nagykörúti bringasztrádát – számoltunk be róla február elején. A BKK már akkor közölte, a tervezéssel párhuzamosan zajlik majd egy közösségi fórum sorozat, amely során elsődleges cél a lakossággal való egyeztetés. Ennek meg is volt az első felvonása kedden este az Erzsébetvárosi Zsidó Történeti Tárban. A fórum rendezőin túl mintegy 30 ember volt kíváncsi a BKK terveire.
A tervek alapján a változatlan szélességű járda mellett minimum két méter széles kerékpársáv, ezt követően egy 80 centiméteres biztonsági zóna kerülne a körútra, ami mellett lenne egy multifunkcionális sáv, ahol a furgonok megállására, a kukák kihúzására és parkolásra lenne lehetőség, igaz csak limitált módon. A BKK korábban is jelezte, a tervek szerint a legtöbb “parkoló” csak kiss and ride típusú megállást tenne lehetővé, illetve a rakodási munkákat végzők igényeit vennék elsősorban figyelembe, kérdésünkre pedig a fórumon is megerősítették, hogy a tervezett változtatásokkal jelentősen lecsökkenne a parkolási lehetőség a Nagykörúton, bár teljesen nem szeretnék azt megszüntetni.
Niedermüller Péter, Erzsébetváros polgármesterének rövid megnyitó beszéde után a tervek bemutatását Bodor Ádám, a BKK mobilitás fejlesztési igazgatója kezdte, aki arról beszélt, hogy végre ez egy olyan projekt, amire már megkapták a támogatást az uniótól, így nem csak feltételes módban tudnak róla beszélni. Elmondta, hogy a cél, hogy 2030-ra az utazások négyötöde fenntartható módon történjen, a Nagykörút pedig ne csak egy közlekedési folyosó, hanem egy kellemes hely legyen. Jelenleg az emberek 3-5 százaléka biciklizik, nagyjából napi 3800 ember, a cél ennek a tízezerre tornázása.
Ezután rátért arra, hogy a Covidnak és a város bátor döntésének köszönhetően létrejött a főváros egyik legfontosabb bringasávja, a következő fontos feladat ennek a véglegesítése és a jelenlévő problémák (főként a szabálytalanul parkoló autók és a rakodási kihívások) megszüntetése.
Ezután Molnár Berta a BKK mobilitás-fejlesztési munkatársa hangsúlyozta, a cél az, hogy a Nagykörút egy “igazi találkozóhely legyen”, hiszen rengeteg közlekedő, lakos, szórakozni vágyó és vásárló jár itt. Beszélt arról is, hogy tapasztalataik szerint az emberek kétharmada nyitott lenne a kerékpározásra, csak most még fél az autóktól, ezért is fontos a biztonságos kerékpársáv létrehozása.
A bemutatást Csomor Bence, a nagykörút projektvezetője zárta, aki beszélt az ütemtervről is. Elmondása szerint jelenleg a BKK dolgozik a terveken, 2025 nyarán indul a műszaki tervezés, hiszen akkor zárul a korábban kiírt közbeszerzési eljárás, maga a kivitelezés pedig 2028-ban indulhat és a remények szerint 2029 tavaszára készülhet el.
Ezzel kapcsolatban még azért sok kérdés van, fontos hangsúlyozni azt is, hogy a tervek sem véglegesek, egyelőre csak a tervezett keresztmetszetet határozták meg. Olyan kérdések például, hogy a kerékpársáv milyen módon legyen elválasztva, például kiemeléssel vagy az autós sávval egy szinten, fizikai elválasztással, még eldöntésre vár, a BKK erről is kéri a lakosság véleményét.
A tervek bemutatása után nézői kérdések következtek, amelyek sorát egy autós érdekvédő nyitotta. Meglátása szerint örvendetes, hogy a rakodási igényeket figyelembe veszik, azt viszont nem érti, hogy miért kell megtartani a 2020-ban hozott rossz döntést a Nagykörút forgalmának csökkentéséről. Hiszen az autósok – a biciklisekkel szemben – fizetnek adót, miért pont őket üldözi a főváros? Véleményéhez többen is csatlakoztak, a hamarosan elharapódzó vitába Niedermüller Péter, a kerület polgármestere is beszállt. Meglátása szerint ma már nem ‘70-es évek közlekedéspolitikáját követi a kerület, a cél egyértelműen az, hogy csökkentsék az autós forgalmat. “Nincs egyetlen olyan szempont sem, ami alapján erőltetni kéne, hogy az autósok a belvároson hajtsanak át”, zárta le vitát a polgármester, ami tapsot kapott a résztvevőktől.
Ezek után további kérdések következtek, amelyekből kiderült, hogy:
A mikromobilitási eszközök valóban problémásak, jelenleg viszont még csak szabályozva sincsenek a KRESZ által, a legtöbb, amit jelenleg a BKK és a főváros tehet, hogy meghatározzák, hol lehet a rollereket tárolni, és vonzóvá teszik a biciklisávot, hogy ne menjenek a járdára.
A vendéglátóipari egységekhez tartozó teraszok is problémásak jelenleg, a cél az, hogy minimum 3 méter járófelület szabadon maradjon a gyalogosok számára.
A kerékpárosklub jelenlévő tagja felvetette, hogy a 4 kilométernyi útszakasz 4,5 milliárdos költségből tervezett megújítása soknak tűnik. Erre Horváth László, a BKK beruházási igazgatója úgy reagált, hogy egyelőre nem látnak pontos összegeket, majd, ha már lesz kivitelező. Az összegből pedig a kétoldali kerékpársáv és a multifunkciós sáv, a nagy csomópontok és a mellékutcák szintbeemelése zajlik majd, ami indokolja az elsőre magasnak tűnő összeget.
A projekt keretein belül nem cél, hogy a Nagykörúton megjelenő vendéglátóhelyek, boltok kinézete egységessé váljon, de a fővárosnak a hosszú távú tervei között szerepel ez is, egyelőre viszont “meg fognak állni a házfalnál”.
A szűk egyórás kérdezz-felelek után pedig az érdeklődök egy térkép mellett is átbeszélhették a projekt részleteit, megoszthatták a tapasztalataikat, javaslataikat a BKK szakértőivel.
Már korábban is felmerült a Nagykörút átalakítása, például pont egy éve, 2024 februárjában. Akkor azonban ez csak korai kampányszlogennek tűnt, idén viszont már arról tájékoztatta Karácsony a Facebook-követőit, hogy a BKK pályázata kedvező elbírálást kapott, érkezik a forrás a Nagykörút zöldítésére, ami a fórumon elhangzottak alapján tehát 2029-ben készülhet el.