Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Az állami támogatás elmaradása miatt tömeges elbocsátásokat jelentett be a két legnagyobb ukrán gépkocsiipari társulás.
A Petro Porosenko politikus és nagyvállalkozó érdekeltségébe tartozó Bogdan Korporáció 3,5 ezer dolgozójától válik meg, mert járműveinek eladása öt-hatszorosára zsugorodott. Az eredetileg 11,5 ezer alkalmazottat foglalkoztató Bogdan korábban már elbocsátotta kétezer munkatársát, így a mostani létszámleépítést követően hatezer dolgozóval működik tovább - írta pénteken online kiadásában a kijevi Gyelo című üzleti napilap.
Jelentős létszámleépítést jelentett be az Ukravto gépkocsiipari társulás is a hozzá tartozó dél-ukrajnai Zaporizzsja Autógyárnál (AvtoZAZ), amely ezer dolgozójától válik meg a közeljövőben. Mint Tariela Vaszadze parlamenti képviselő, az Ukravto társtulajdonosa a lapnak elmondta, ha a piac beszűkülése miatt nem tartható a korábbi évi 200 ezres szint, akkor annyi gépkocsit kell gyártani, amennyi eladható, de legalább 90 ezret, s ennek megfelelően kell csökkenteni a jelenleg kilencezres dolgozói létszámot.
Az idei első negyedévben a VAZ és Hyundai személygépkocsikat gyártó Bogdan Korporáció több mint harmadára csökkentette a termelését a tavalyi év azonos időszakához képest, míg a válság alatt a társulás gyártási kapacitása öt-hatszorosával lett kisebb. A korporáció ezenkívül felmondta a dél-koreai Kia gépkocsik ukrajnai eladását.
Nem jobb a helyzet a Chevrolet és ZAZ autókat előállító AvtoZAZ-nál sem, mert míg a múlt évben a Chevrolet gépkocsik piaci részesedése Ukrajnában 8,3 százalékot, a ZAZ autóké pedig 13,3 százalékot tett ki, addig az idén ezek a mutatók megfelelően 5,7 és 4,1 százalékra csökkentek.
Szerhij Kraszulja, a Bogdan Korporáció sajtószóvivője a kijevi lapnak kifejtette: az ukrán autóipar jelenlegi siralmas helyzete az állami támogatás hiányának a következménye. Szerinte Ukrajna világgazdasági integráltsága, nem akkora mértékű, ami indokolná a válság erős hatását. A késztermékek importja helyett a hazai termelésbe kellene pénzt fektetni - tette hozzá, megjegyezve, hogy a 13 százalékos gépkocsiimport-illetéket még tavaly szeptemberben be kellett volna vezetni, amikor a problémák jelentkeztek.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Az ország üzemeltetésére más is képes. Amit csak ők tudnak, abból pont elég volt. Európa visszavár.
Ha a tusványosi beszéd a NER szellemi iránytűje, Orbán most fordítva tartja.
Témák és vélemények a világlapokból.
A rapper a csúcson akarja abbahagyni.
Azok törnek előre, akik segítettek összetenni Mészáros Lőrinc bankját.