Élénkül a cégek munkaerő-toborzási kedve: januárban 30 ezer új álláslehetőséget jelentettek be a munkaügyi kirendeltségeken, és várhatóan a tavaszi állásbörzéken is több cég képviselteti magát, mint tavaly.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat (ÁFSZ) legutóbb közölt munkaerőpiaci adatai szerint januárban több mint duplájára nőtt a bejelentett új állások száma 2009 decemberéhez képest. A bejelentett új álláshelyek körülbelül egyharmada nem támogatott álláshely volt, kétharmada pedig valamilyen támogatott foglalkoztatási formára szólt. A foglalkoztatási szolgálat adatai szerint a januári zárónapon a legtöbb támogatás nélküli betöltetlen álláshely az egyszerű szolgáltatási jellegű foglalkozások, a feldolgozóipari gépek kezelői, a kereskedelmi, vendéglátóipari és vas- és fémipari szakmákban jelentkezett.
Hajdú Csongor, a Frissdiplomás Kft. ügyvezetője elmondta: a március 25-26-án rendezendő HVG állásbörzén a tervek szerint 120-125 cég ajánlataival találkozhatnak az érdeklődők, ez pedig 20 százalékkal több, mint a tavaly őszi börzén. Az eddig leszerződött kiállítók többsége elsősorban mérnököket kereső gyártó vállalkozás, őket követik az információ-technológiai (it), a távközlési szektor és a szolgáltató központok, majd a pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó vállalatok, és több cég képviseli az autóipart, az energiaszolgáltatási szektort, a kereskedelmi láncokat is. Ez a kínálat személyzeti tanácsadók ajánlataival is kiegészül - mondta Hajdú Csongor. A szakember szerint a válság miatt a munkaadók az elmúlt egy évben jóval több pályázó közül választhatták ki a megfelelő jelöltet, így a munkavállalók között is éleződött a verseny a legjobb állások megszerzéséért. Az álláskeresés idejére alternatívát jelenthetnek a különféle képzési lehetőségek, ezt felismerve a képzéseket kínáló cégek, intézmények is nagyobb hangsúlyt fordítanak a képzéseik és saját maguk népszerűsítésére - mondta el Hajdú Csongor.
Az őszi HVG állásbörze felméréséből kiderül, hogy a rendezvényen megjelent, képzéseket kínáló kiállítók több mint 85 százaléka évi 5 millió forint feletti marketing-költségvetéssel gazdálkodik, és közel 20 százalékuk ebből az összegből nemcsak a kiemelt időszakokban, a jelentkezési határidők - február és október - előtt hirdetik képzéseiket, hanem folyamatos jelenlétre törekszenek.