Változások az adózás rendjében – mire kell figyelniük a cégvezetőknek?
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) összesen 6 millió forint bírságot szabott ki két vállalatra, mert azok a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsítottak vásárlói klubjuk reklámozása során.
A GVH versenytanácsa február 6-i tárgyalásán megállapította,hogy a Promo-Indra Consorcio Rt. a 2004-2005. év során vásárlói klubokat szervező és működtető tevékenységét fogyasztók megtévesztésére alkalmas módon reklámozta. A versenytanács az eljárás alá vont céget 5 millió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezte.
A hivatal január 31-i tárgyalásán azt állapította meg, hogy a Common Based Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított azzal, hogy vásárlói klubot szervező reklámjaiban nem adott tájékoztatást az általa nyújtott szolgáltatás egyes, a fogyasztói döntések szempontjából lényeges tulajdonságáról. A GVH a jogsértő vállalkozást 1 millió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezte.
A Promo-Indra ellen lefolytatott versenyfelügyeleti eljárásban a GVH megállapította, hogy az eljárás alá vont vállalkozás szinte csak kulcsszavakat tartalmazó reklámja azért sértette a versenytörvény vonatkozó rendelkezéseit, mert hirdetései szövegében használt szavak és kifejezések önmagukban valamint szövegkörnyezetükben azt a hamis látszatot kelthették, hogy a Promo-Indra áru- illetve ingatlanvásárlási hitel nyújtásával foglalkozik.
A reklámok tartalma alapján még arra is következtethetett a fogyasztó, hogy a Promo-Indra a piacon elérhetőnél kedvezőbb feltételekkel nyújt hitelt. A Common Based Kft. ellen lefolytatott eljárásban során a hivatal kiderítette, hogy a fogyasztó arra gondolhatott, hogy reklám összhatása eredményeként arra a következtetésre juthatott, hogy a Common Based Kft. pénzügyi szolgáltatást kínál.
Ezzel szemben valójában egyfajta "belső hitelezést" szervezett a fogyasztói csoport tagjai között, miközben a cég ténylegesen nem rendelkezett a reklámokban feltüntetett összegekkel. A Common Based Kft. továbbá elhallgatta reklámjaiban az általa kínált szolgáltatás alapvető tulajdonságait. Semmilyen formában ugyanis nem tett utalást a sajátos "belső hitelezés" konkrét megvalósulásával kapcsolatban álló szerencseelem(ek) létére. Továbbá az sem derült ki, hogy a fogyasztó hogyan jut hozzá a hirdetésben szereplő áruhoz. A külön lefolytatott két versenyfelügyeleti eljárás tárgyát az úgynevezett vásárlói klubok szervezésével kapcsolatos, versenyjogilag releváns magatartások képezték.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Az űrgazdaság egyre szélesebb lehetőségeket kínál már a kisebb cégek számára is. Pályázati források is rendszeresen elérhetők a vállalkozások számára.
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
Az egészséges csapatműködés és az eredményesség szempontjából kulcskérdés, hogyan kezeli a cégvezető a konfliktusokat.
A hatalomnak az a legnagyobb csábítása, hogy azt gondolod, mindent megtehetsz. A kontroll meg azt jelenti, hogy nem tehetsz meg mindent – mondja Szikora János, aki megrendezte Térey János verses drámáját, A Nibelung-lakóparkot a székesfehérvári Vörösmarty Színházban.
Három gyereket pedig életveszélyes állapotban vittek kórházba, miután kamionnal ütközött egy személyautó.
A pusztító időjárásnak az autópályán is voltak elszenvedői.
Hollywood új generációjának legnevesebb színészeivel készült, de csak csöppnyi porfelhőt kavart a Vágtázó lovakról. Pedig ha nem is leszünk tőle vidámabbak, érdemes tenni vele egy próbát. Kritika.
Megdöbbentő részletek derülnek ki a kép történetét felkutató tanulmányából.
A vizsgálatot nehezítette, hogy a Lamborghini csaknem teljesen elégett.