Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Horváth Zsolt Csaba, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) helyettes államtitkára egyetért a szállítmányozók véleményével, hogy őket is be kell vonni a kormány és a közúti fuvarozók között folyó tárgyalásokba, mert tevékenységük elválaszthatatlan egymástól. Nem tartja viszont indokoltnak azt, hogy külön rendeletben szabályozzák a szállítmányozói tevékenységet.
Szállítmányozói piac |
A magyar szállítmányozói piac 2005-ben 10 százalékkal bővült, a mérlegadatok alapján mintegy 270 milliárd forintárbevételt ért el a 79, főtevékenységként szállítmányozást végző vállalkozás. Kiemelte, hogy az összes múlt évi szállítmányozási árbevételen belül a 34 százalékos részesedéssel rendelkező vasút 12 százalékos növekedést ért el. A közúti szállítmányozás, amely az egész piac 33,5 százalékát adja, 25,5 százalékkal növelte árbevételét, míg a 10,3 százalékos részesedéssel bíró légi speditőr tevékenység árbevétele érte el a legjelentősebb, 56,2 százalékos növekedést. A konténeres tevékenység 6,7, a logisztikai 5,3, a gyűjtőárus 4,6, a vámügynöki szolgáltatás pedig 1,5 százalékos részesedéssel rendelkezik. Forrás: MSZLSZSZ |
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Több világörökségi védelmet élvező épület is van a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő kínálatában, ezekből nem kér állítólag Orbán Viktor vejének cége.