Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"525efaa6-c0b7-44a5-a999-82d9cd695c0f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Több szempontból is forradalmi az a víztisztító berendezés, ami egyszerre old meg két problémát is.","shortLead":"Több szempontból is forradalmi az a víztisztító berendezés, ami egyszerre old meg két problémát is.","id":"20241124_vizhiany-sotalanito-berendezes-hasznalt-gumiabroncsokbol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/525efaa6-c0b7-44a5-a999-82d9cd695c0f.jpg","index":0,"item":"424b9390-915e-489f-84dd-92c9e6ab4506","keywords":null,"link":"/tudomany/20241124_vizhiany-sotalanito-berendezes-hasznalt-gumiabroncsokbol","timestamp":"2024. november. 28. 08:03","title":"Fillérekből működik, elnyűtt gumiabroncsokból áll össze egy új víztisztító-sótalanító berendezés, amelynek sokan örülnetnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f7c7dad2-801a-4574-bd41-d037daf963d5","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A szakemberek szerint elavult az a szemlélet, hogy van normál értéke a koleszterinszintnek. Valójában minél kevesebb, annál jobb.","shortLead":"A szakemberek szerint elavult az a szemlélet, hogy van normál értéke a koleszterinszintnek. Valójában minél kevesebb...","id":"20241127_koleszterinszint-vizsgalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f7c7dad2-801a-4574-bd41-d037daf963d5.jpg","index":0,"item":"0def0c11-b1f7-421d-913e-d2c6b018ede4","keywords":null,"link":"/itthon/20241127_koleszterinszint-vizsgalat","timestamp":"2024. november. 27. 11:35","title":"Baljós adatok: 1100 páciensből 64 százaléknak kell további vizsgálatokra mennie a magas koleszterinszint miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9727382b-ecee-4122-a457-7164605915cb","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"„Hagyd abba a gyilkolást” – üzente a moszkvai bíróság előtt álló képviselő, akit egyszer már elítéltek hét évre.","shortLead":"„Hagyd abba a gyilkolást” – üzente a moszkvai bíróság előtt álló képviselő, akit egyszer már elítéltek hét évre.","id":"20241127_borton-alekszej-gorinov-moszkvai-kepviselo-vademeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9727382b-ecee-4122-a457-7164605915cb.jpg","index":0,"item":"adb3725a-2d4c-43b7-80a5-73d83585f818","keywords":null,"link":"/vilag/20241127_borton-alekszej-gorinov-moszkvai-kepviselo-vademeles","timestamp":"2024. november. 27. 12:01","title":"Bepoloskázott rabok segítségével emeltek újabb vádat egy börtönben ülő moszkvai képviselő ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eacf66f8-dca4-4f70-b1ff-9430f342cbdc","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Tíz megyében kell számítani tartós ködre.","shortLead":"Tíz megyében kell számítani tartós ködre.","id":"20241127_suru-kod-figyelmeztetes-hungaromet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eacf66f8-dca4-4f70-b1ff-9430f342cbdc.jpg","index":0,"item":"4060f3e7-c732-49e6-b574-ac1ac56709d2","keywords":null,"link":"/itthon/20241127_suru-kod-figyelmeztetes-hungaromet","timestamp":"2024. november. 27. 05:35","title":"Sűrű köd miatt adott ki figyelmeztetést a HungaroMet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"76dc6719-d4a6-4fa5-b63d-26110e797abf","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A The Pokémon Company 30 tartalomgyártó segítségével adta át a múltnak a Lucasfilm kilencéves Guinness-rekordját.","shortLead":"A The Pokémon Company 30 tartalomgyártó segítségével adta át a múltnak a Lucasfilm kilencéves Guinness-rekordját.","id":"20241127_pokemon-vilagrekord-kartyajatek-scarlet-and-violet-surging-sparks","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/76dc6719-d4a6-4fa5-b63d-26110e797abf.jpg","index":0,"item":"b4b446e5-32fc-4419-ab24-b50cb24b9462","keywords":null,"link":"/tudomany/20241127_pokemon-vilagrekord-kartyajatek-scarlet-and-violet-surging-sparks","timestamp":"2024. november. 27. 10:03","title":"Világrekordot döntött a Pokémon: 24 órán át nyitogatták a játékosok a kártyákat – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"42ba7945-67c9-45f4-812e-92cb4d738124","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy kínai asztrofotósnak még október végén sikerült megörökítenie azt, ahogyan egy hegyről lezúduló lavinát kék fényjelenség kísér. A látottakra van magyarázat.","shortLead":"Egy kínai asztrofotósnak még október végén sikerült megörökítenie azt, ahogyan egy hegyről lezúduló lavinát kék...","id":"20241128_lavina-kek-feny-elektromos-toltes-fenyjelenseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42ba7945-67c9-45f4-812e-92cb4d738124.jpg","index":0,"item":"c2981b1c-c6d3-4839-b579-aa8e28d541cb","keywords":null,"link":"/tudomany/20241128_lavina-kek-feny-elektromos-toltes-fenyjelenseg","timestamp":"2024. november. 28. 19:03","title":"Megindult a lavina a hegy tetejéről, de ami utána jött, olyat nagyon ritkán látni – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"404aaecd-cc12-4d3c-8209-7bf928e3a76b","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A homokszentgyörgyi tehenészetbe nem találtak olyan helyit, aki „télen-nyáron megbízhatóan” dolgozna.","shortLead":"A homokszentgyörgyi tehenészetbe nem találtak olyan helyit, aki „télen-nyáron megbízhatóan” dolgozna.","id":"20241127_munkaerohiany-vendegmunkasok-homokszentgyorgy-teheneszet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/404aaecd-cc12-4d3c-8209-7bf928e3a76b.jpg","index":0,"item":"d7c28725-2487-450c-bb6c-ce1a6e0029fe","keywords":null,"link":"/kkv/20241127_munkaerohiany-vendegmunkasok-homokszentgyorgy-teheneszet","timestamp":"2024. november. 27. 16:26","title":"Akkora a munkaerőhiány, hogy Fülöp-szigetekiek fejik a teheneket egy somogyi faluban ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e81e3cd8-6646-4a5d-aa4a-39fb8beac5d9","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"Falnak ütközött, majd kiégett az autó. Egy embert sikerült kimenteni a Teslából.","shortLead":"Falnak ütközött, majd kiégett az autó. Egy embert sikerült kimenteni a Teslából.","id":"20241128_halalos-baleset-tesla-cybertruck","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e81e3cd8-6646-4a5d-aa4a-39fb8beac5d9.jpg","index":0,"item":"47b55890-f8ab-40c0-9434-29cf72d48909","keywords":null,"link":"/cegauto/20241128_halalos-baleset-tesla-cybertruck","timestamp":"2024. november. 28. 16:44","title":"Három ember meghalt, amikor ütközött és kigyulladt egy Tesla Cybertruck","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Elkészült az első ágazati felmérés a direktmarketing-piacról
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Évente 28,7 milliárd forintot költenek Magyarországon direkt marketingre (DM), az összeg a teljes hirdetési kiadások 17-18 százalékát teszi ki. A legtöbbet az autóipar fordítja DM-re, a leghatékonyabbnak tartott vásárlásra ösztönző eszköz pedig a címzetlen reklámküldemány és az email-marketing, legalábbis ez derült ki az ágazati felmérésből.
DM-eszközök forgalma
Címzett küldemények: 13,2 milliárd Ft Címzetlen küldemények: 7,4 milliárd Ft Adatbázis-menedzsment: 4,7 milliárd Ft Telemarketing: 2,0 milliárd Ft E-mail marketing: 0,9 milliárd Ft Mobilmarketing: 0,5 milliárd Ft
A direkt marketing (DM) éves szinten 28,7 milliárd forintos piac - ismertette Hivatal Péter, a Direkt Marketing Szövetség elnöke az eddigi legátfogóbb ágazati kutatás eredményeit. A költéseket és a fogyasztói attitűdöt reprezentatív, ezen belül fókuszcsoportos, megkérdezésen alapuló, valamint szakértői mélyinterjúkat is tartalmazó kutatást a szövetség megbízásából a Szonda Ipsos végezte.
Ebből kiderül a DM keretében éves szinten mintegy 244 millió címzett és 300 millió címzetlen küldeményt, valamint 34 millió e-mailt juttatnak el az emberekhez, 11 millió feletti telefonhívást és 1 millió mobilüzenetet bonyolítanak le. Ezek összesen 276 milliárd forint értékű vásárlást generáltak az elmúlt 12 hónapban.
A különböző reklámfelületeket összehasonlítva a DM-eszközök elfogadottsága a középmezőnyben helyezkedik el. Leginkább elfogadott a POS és a sajtó, legjobban elutasított a tévében megjelenő reklám. A DM eszközökön belül a legnegatívabb hozzáállás a telefonos megkeresés, legpozitívabb a címzetlen küldemények esetén tapasztalható. A legnépszerűbb termék pedig az élelmiszer, a ruházat, a könyv és a virág. Átlag feletti arányban vásárolnak a DM hatására a nők, a budapestiek és a megyeszékhelyen élők, valamint a magasabb végzettségűek és státuszúak. A teljes piaci forgalom több, mint felét adja az autóipar adja 9,2 milliárd forinttal. Ezt követi 7 milliárddal a nyomdai szektor, majd 3,6 milliárddal a kereskedelem és 3 milliárddal a pénzügyi, biztosítási szegmens.
Mint a kutatásból kiderül, a több mint 500 millió forint árbevételű ügynökségek uralják a címzetlen küldemények piacát, a többi eszköznél viszont jelentős a kis és közepes cégek szerepe. A hirdetői piaccal szemben itt az adatbázis menedzsment súlya jóval kisebb. Az ügynökségek legnagyobb részt ügyfeleik adatbázisait használnak, a hirdetők pedig inkább saját építésű adatbázissal dolgoznak. Az ügynökségi DM piac becsült mérete mintegy 10,6 milliárd forint, a teljes DM piac feltételezett forgalmának több, mint egyharmada.
Évente újabb felmérés készülne (Oldaltörés)
Nemzetközi összehasonlításban a DM magyarországi részesedése átlag alattinak mondható, mivel a fejlett országokban ez az arány 30-40 százalék, de a tengerentúlon meghaladja az 50 százalékot is. Magyarországon egy háztartásra éves szinten 40-50 DM-küldemény jut, de vannak országok, ahol ennek a tízszerese. A címzett DM-küldemények 83 százalékát el is olvassák az emberek, míg a címzetleneknek 68 százalékát tanulmányozzák. A DM küldeményt kapók 52 százaléka már vásárolt is a megkeresés hatására.
A 17 éve működő DM-ágazatról sokáig csak becsléseik voltak, s csak most, a Szonda Ipsos kutatása nyomán jutottak használható, a nyilvánosság előtt is bemutatható, megalapozott adatokhoz. Idáig - Huszics György ügyvezető igazgató szerint azért nem készült ágazati kutatás, mert nem volt rá elegendő forrás. A szponzorok támogatásával most közzétett több millió forint értékű kutatás egy részét Huszics évente szeretné megismételni. Szerinte a piac szereplőinek célszerű lenne ismerniük partnereik, illetve versenytársaik éves forgalmát.
Adatbázisok legalitása
A lakosság körülbelül egyharmada adta már meg személyes adatát, leginkább a fiatal és iskolázottabb rétegek. A legkönnyebben a korra és a családi állapotra, legkevésbé a jövedelemre vonatkozó adatokat adnák meg.
Az eseményen Bartók János, a kutatást támogató a TeleData Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: úgy vélik, a marketingen és a reklámokon belül egyre inkább a meghatározó lesz a címzett küldemények eljutatása az emberekhez. Hozzátette: ugyanakkor a DM akkor lehet hatékony, ha jó, hiteles, a jogszabályoknak megfelelően, az emberek által elfogadott módon felépített, friss adatbázisokra épül.
Az adatbázisok legális használatával kapcsolatosan nagyfokú bizonytalanság látszik, abban viszont egységes az üzleti piac, hogy a jogi környezet igen szigorú. Magyarországon Huszics György a magyar adatvédelmi törvény sem könnyíti meg a direkt marketing küldeményekhez szükséges adatbázis elkészítését. A hazai opt-in rendszerben már ahhoz is a megkérdezett jóváhagyására van szükség, hogy kérdéseket tegyenek fel. Ezzel szemben például az Ausztriában működő opt-out rendszer lehetővé teszi, hogy a felmérést készítő már 140 tulajdonság.
Mire és hogyan használják kis- és középvállalatok a reklámleveleket, és miért hiba kihagyni ezt a marketing eszközt? A Marketing Commando felméréséből kiderül.
Amíg a kisvállalatok többsége sajtóhirdetéssel és hideghívásokkal próbál új vevőkre szert tenni, mások rátaláltak a direct mail-re. Vevőszerzéshez azonban célszerű megválni jó néhány rossz direkt marketing, azaz DM beidegződéstől. Hogy pontosan mik is ezek, kiderül az alábbi írásból!
Mivel magyarázható, hogy egyes direktmarketing-kampányok tucatjával hozzák az új vevőket, míg mások csak pénzkidobást eredményeznek? Új cikk-sorozatunkban körbejárjuk, hogy mi az a tíz legfontosabb, ám mégis kézzel-fogható tényező, amely sok-sok százalékot javíthat a következő DM -kampány eredményén.
Hogyan nem szabad reklámlevelet szerkeszteni? Melyek a direkt marketing legfontosabb formai elemei? Wolf Gábor a szövegírás alapszabályaira hívja fel a figyelmet.
Az amerikai-magyar médiaszociológust a témában írt sikerkönyvéről, Orbán Viktorról, Magyar Péterről, Kim Dzsongunról és az egyesült államokbeli karrierjéről kérdeztük.