Bezárul a kiskapu a Wise, Revolut előtt is – drágul a vállalkozói bankolás?
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
- Lehet azt gondolni, hogy valahogy majd kihúzza a cég a jelenlegi globális...
- Lehet azt gondolni, hogy valahogy majd kihúzza a cég a jelenlegi globális válság végéig, csak nem érdemes – emelte ki beszélgetésünk elején Endrei Balázs. Amikor már tömegével dőlnek be a cégek, tudomásul kell venni: „biztos, hogy dől a fa”. A kérdés csak az, hogy alatta maradunk vagy tovább tudunk lépni. S ez azon múlik, hogy miként kezeljük a helyzetet.
- Megadhatók olyan tipikus reakciók, amelyek a zavarokra utalnak?
- Viszonylag gyakori, hogy egyes szervezeti egységek egymás ellen fordulnak. Nem ismerik fel, vagy nem akarják belátni, hogy a válságban együtt érintettek, tovább folyik a küzdelem az erőforrásokért.
- Milyen jelei lehetnek ennek a „hatalmi játéknak”?
- A tipikus helyzet az, amikor az egyik egységnek jobban megy, mint a másiknak, amit arra használ fel az előnyös helyzetben lévő fél, hogy tovább erősíti saját pozícióját. Ezek az elemek könnyen tetten érhetők például olyan jelenségeknél, amikor indokolt esetben sem működik a cégen belüli munkaerő-kölcsönzés.
- Valahol azért mégiscsak természetes, hogy válsághelyzetben óvják az egységek saját erőforrásaikat.
- Jelenleg a cégek a porteri értéklánc alapján szerveződnek: kapnak valamilyen inputot, s tevékenységük révén kibocsátanak egyfajta eredményt, ha ez megfelel az elvárásoknak, jól végezték a dolgukat. Ez a triviálisnak látszó igazság, ami azonban nem feltétlenül van így. Lehetnek olyan ügyek, helyzetek, amelyek e módon nem kezelhetőek.
- Miként kerülhető el a szervezetek szembenállásának kialakulása?
- Létre kell hozni egy speciális vezetői réteget, amelyben a különböző szervezeti egységek vezetői vesznek részt: közösen alakítják ki az adott helyzetre érvényes koncepciót, az ehhez rendelhető működési módot, s azt is, hogy ezeket az elvárásokat miként kommunikálják az alkalmazottak, partnerek felé.
- Egyszerűnek, ám nem túl életszerűnek tűnik a megoldás. A magyarországi cégeket nem igazán jellemzi az ilyen fajta rugalmasság. Tapasztal változást e téren az elmúlt hónapokban?
- Szervezeti megmerevedés, kivárás, halogatás – tipikus rossz reakciók, amelyekkel az elmúlt időszakban szintén viszonylag gyakran szembesülünk. Ez a cégek szempontjából nagyon veszélyes lehet. Ehelyett proaktívan kell a problémák elé menni.
- Hogyan lehet „előnyt kovácsolni a válságból”?
- Látni kell, hogy nem csak a saját cégünk forgalma esik vissza, zsugorodik az egész piac. Azokat a lehetőségeket kell megkeresni, amelyek segítségével a versenytársaknál kevésbé csökken a bevétel. Meg kell vizsgálni továbbá, hogy fel lehet-e használni a kialakult helyzetet arra, hogy tanulási folyamatként értékeljem az eseményeket. Válsághelyzetben két dolgot van értelme tenni: növelni a fogyasztói elégedettséget, s képezni magam. Ezt kell szem előtt tartani.
Krízis - Konfliktus – Kompromisszum |
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Számos adómentesen vagy kedvezményesen biztosítható juttatási forma közül lehet választani.
Jelentős ingatlanár- és bérletidíj-emelkedés a kkv-k körében népszerű lakásirodák és B-kategóriás irodaházak piacán is.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.