szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az easyJet az EU-t sürgeti, hogy bontsa le a protekcionizmus megmaradt falait a légiközlekedésben, a repülőtéri résidő, - azaz a légi járművek számára a menetrend szerinti fel- és leszállásra biztosított idő - kiosztása és a földi kiszolgálás szabályainak reformja már régóta esedékesek.

Carolyn McCall, az easyJet vezérigazgatója sürgette az EU-t, hogy folytassa az európai légiközlekedés liberalizálását, ami 1994-ben indult az európai légtér megnyitásával. A legnagyobb angol légitársaság vezetője a European Aviation Club ülésén arra ösztönözte az EU politikusokat, hogy újítsák meg a fel- és leszállásra biztosított idő kiosztásának rendszerét. Az easyJet támogatja a belépési küszöb növelését és ösztönözné a reptéri résidő kiosztásának optimalizálását. Carolyn McCall nem a helyi szabályozásban látja a probléma megoldását: úgy véli, hogy a lokális szabályzatok összegyúrása további problémákhoz vezethet a hatékonyság terén.

AP / Corrado Giambalvo

„Európának most kell elindítania a reptéri résidő felhasználás reformját, hogy lehetőséget adjon az új belépőknek a versenyre a régi üzemeltetőkkel szemben. Fontos, hogy túllépjen a régies gyakorlaton a földi kiszolgálás terén, és biztosítsa a valódi versenyt minden reptéren”– mondta Carolyn McCall, az easyJet vezérigazgatója.

A földi kiszolgálók ugyanabban a helyzetben vannak, mint a légitársaságok, ezért az easyJet szerint biztosítani kell a valódi versenyt a reptereken, így kényszerítve a szállítókat a szolgáltatások fejlesztésére. Az önkiszolgálást tekintve az easyJet határozottan támogatja azt az elképzelést, hogy a légitársaságok szabadon dönthessenek, melyik földi kiszolgálót alkalmazzák, amennyiben nem elégedettek a reptereken nyújtott szolgáltatással. A légitársaság szerint tarthatatlan, hogy a gyenge földi kiszolgálókat hosszú szerződések védik. Így fordulhat elő, hogy nem megfelelő minőségű szolgáltatást nyújtó cégek akár tíz éven keresztül képesek megtartani a pozíciójukat.

A vállalat úgy véli, hogy az európai nagy repülőtereken kettő helyett három szolgáltatót is kellene szerződtetni, mivel így elő lehetne segíteni a versenyhelyzet kialakulását a költséges duopóliumok működése helyett.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!