szerző:
Torontáli Zoltán
Tetszett a cikk?

Elmentünk a céghez, amely saját exkluzív bárt épített, ahol a dolgozók a barátaikkal munka után késő estig önköltségi áron ihatnak. Egy korsó fekete ír sör 660 forint.

Nem szokványos, hogy egy Váci úti irodaház céges bérlője a legfelső, hetedik emeletet így rendezze be:

Fülöp Máté

Ez egy nem nyilvános bár, amely napközben leginkább kávézóként és kötetlenebb munkamegbeszélések helyszíneként szolgál, ám fél hattól a munkatársakat már alkoholos italokkal is kiszolgálják. A választék pedig elég széles:

Fülöp Máté

Mindjárt jobban érthető a sztori, ha hozzátesszük, hogy ez a cég a Diageo, amely prémium alkoholos italok (whiskyk, rumok, vodkák, sörök) gyártásával és forgalmazásával foglalkozik. Magyarországon ugyan nincs gyártóüzeme (bár résztulajdonos a Zwackban is), de egy olyan irodát tart fenn, ahol 1400-an dolgoznak, és főleg a cégcsoporton belüli pénzügyi, üzletviteli munkákat végzik. Vagyis ez egy üzleti szolgáltató központ.

Fülöp Máté

A dolgozók gyakorlatilag önköltségi áron fogyaszthatnak a bárban, a kávé 180 forintba kerül (de minőségi ital, nem olyan fekete lötty, amit ezért a pénzért lent a sarkon kapni) egy korsó fekete ír sör pedig mindössze 660 forintba kerül. Ez a legszerényebb számítások szerint is 50-60 százaléka a kinti árnak. Fél hattól sorra jönnek is az alkalmazottak sörözni, koktélozni:

Fülöp Máté

Van azonban egy rossz hírünk. Külsős ide csak úgy juthat be, ha egy Diageo dolgozó beviszi. Egy-egy alkalmazott alapesetben négy külsőst hívhat meg, akikért a felelősséget is vállalnia kell. Kivétel, ha például a születésnapját szeretné a vállalati kantinban ünnepelni, ekkor több vendéget is hívhat, de a nevüket előre le kell adnia.

Zeisler Gábor, a Diageo ügyvezetője a cég bárjában.
Fülöp Máté

„Minden Diageo irodában van saját bár, de ez a legnagyobb a világon, mivel alkalmazotti létszám alapján a budapesti a legnagyobb irodánk” – mondja Zeisler Gábor ügyvezető. Szerinte a bárnak óriási népszerűsége van, és több szempontból is borzasztóan hasznos a cég számára. Egyrészt a cafeteria keretbe be tudták építeni a bár saját boltjában elkölthető összeget, ez mindenkinek jár, de igény szerint az arányát a keretben a dolgozó meg is növelheti. Ez nem csak azért vonzó, mert olcsón lehet az italokhoz hozzájutni, hanem azért is, mert olyan különlegességeket is árulnak itt, amelyet a boltokban alig-alig. Kapható itt olyan brazíliai rum, amely elég népszerű, de a rendes boltokban nagyítóval is alig találni belőle.

Fülöp Máté

Másrészt a bárt gyakran használják megbeszélésekre, a külső partnerek is szeretik, ha itt fogadják őket. „A vállalatról alkotott képben is óriási szerepe van a bárnak, a céghez pályázó jelentkezőknek például már körülbelül harmada meg szokta említeni az állásinterjúkon, hogy egy ismerőse már behozta egyszer ide” – mondja Zeisler Gábor.

Fülöp Máté

A Diageo egyébként elsősorban pénzügyi, közgazdasági végzettségű, az angol mellett még legalább egy nyelven jól beszélő munkatársakat szokott keresni, a budapesti központ növekedése az utóbbi időben elég dinamikus volt.

A felelős italfogyasztásra nagyon figyelnek, a bár személyzete ki van képezve arra az esetre, ha valaki kicsit többet inna a kelleténél, de ilyen problémák egyébként nem szoktak előfordulni. Ha rendezvény van, akkor a munkatársak hazaútjáról a cég gondoskodik, ha pedig valaki ledolgozná az előző este felszedett kalóriákat, az mehet a vállalat saját konditermébe: az is ott van eldugva, a hetedik emeleten.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!