Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Több balesetet is szenvedtek az elmúlt években a budapesti hajóbalesetért okolt hajó tulajdonosának, a Viking Cruise-nak a hajói, ezek közül a legsúlyabb két magyar áldozatot követelt.
Több utas sérült meg könnyebben, amikor a Viking Bragi nevű hajója 2013 októberében a védőfalnak ütközött a Rajnán, majd orra egy kisebb szállítóhajónak ütközött. Mindössze három nappal korábban a Viking Sun Strasbourgnál a mólónál szenvedett balesetet, személyi sérülés nem történt, de a hajó komoly károkat szenvedett.
2016 szeptemberében a Viking Freya nevű, Nürnbergből Budapestre tartó üdülőhajója egy vasúti híd alá szorult be a Duna–Majna-csatornán, Erlangennél, a balesetben a szolgálatot teljesítő két magyar, az első tiszt és egy matróz a helyszínen életét vesztette.
A balesetről ebben a cikkben írtunk részletesen: Műszaki hiba okozhatta a magyar hajósok halálát a szállodahajón.
Nem sokkal később a Viking Starral történt hasonló baleset a massachusettsi Cape Codnál, de sem a hajó, sem a híd nem szenvedett komoly károsodást. 2018 januárjában ugyanezzel a hajóval történt egy másik baleset: a Viking Star éppen a barcelonai kikötőből készült elindulni, amikor nekiütközött egy komp. A balesetben senki nem sérült meg.
Négy utas megsérült viszont a Viking idén áprilisban bekövetkezett balesete során: a flotta Idun nevű hajója egy tankerrel ütközött össze Antwerpen és Gent között. A baleset komoly károkat okozott a hajón, a szerencse a szerencsétlenségben az volt, hogy olaj nem került a vízbe.
Márciusban a társaság Sky nevű hajója járt szerencsétlenül. Az óceánjáró mind a négy motorja leállt, az óriási szerkezet órákon keresztül, csaknem 1400 emberrel a fedélzetén kontrollálatlanul hánykolódott a viharos időben a szigetekkel és sziklákkal szabdalt norvég partoknál. A Skyról helikopterek segítségével, egyesével mentették az embereket, amíg nem sikerült a motorokat újraindítani, és a parthoz navigálni a monstrumot. Az evakulálás közben 16 utas megsérült.
A hajón készültek ez a felvétel:
Still waiting for evacuation. #VikingSky #Mayday pic.twitter.com/6EvcAjf5D2
— Alexus Sheppard ������️������ (@alexus309) March 23, 2019
A bázeli központtal működő nemzetközi társaság több mint hetven hajóval járja a világot, 2015 óta nem csak folyami kirándulásokat szervez, hanem tengeri utakat is.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Megvan a fővárosi költségvetés az év végéig, a kormány pedig kedvezményes lakáshitelt és az állami cégeknél folytatódó spórolást jelentett be. Eközben a nemzetközi színtéren arra készülnek, mi lesz, amikor hamarosan lejár a vámháború három hónapos tűzszünete.
Nem világos, hogy a leginkább szablyacsörgetésnek tekinthető kereskedelmi háború átmegy egy langymeleg állapotba, vagy augusztus elsején totális káosz lesz a vége.
David Zucker, a Naked Gun rendezője biztosan nem nézi meg a Liam Neesonnal készült negyedik részt, mert az szerinte ötlettelen másolat lesz csupán. A rendezőtrió egyharmadával Leslie Nielsen fingógépéről, a pilótás pedofilpoénokról, a Top Secret bukásáról és O.J. Simpsonról is beszélgettünk.