Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Előfordul, hogy a szezon kezdete után 2-3 hónappal a személyzet fele felmond.
Alacsony fizetésekre és rengeteg túlórára panaszkodik a folyami luxushajók személyzete – írta honlapján a svájci televízió és rádió (SRF). A cikkben megszólaltatták a Viking Cruises egyik volt alkalmazottját is, aki úgy fogalmazott, hogy a hajón töltött időszak „élete egyik legrosszabb élménye volt”.
A Viking Cruises üzemeltette azt a folyami turistahajót is, amely szerda este nekiütközött a Hableány városnéző hajónak a Dunán. A balesetben a Hableány fedélzetén tartózkodó 35 emberből csak hetet sikerült kimenteni, heten meghaltak, 21 embert még mindig keresnek.
A román Petru Sinescu pincérként dolgozott a svájci társaság egyik hajóján. Az SRF újságírójának azt mondta, a hét minden napján 15 órát dolgozott. Bár a szerződésükben 48-72 óra szerepelt, ehelyett heti 95 órára, vagy még többre jött ki a munkaidejük.
A rengeteg munka miatt a személyzet állandóan stresszben volt, nagyon rossz volt a hangulat. A férfi három hét után felmondott, a ledolgozott 22 nap után összesen 809 eurót (262 ezer forintot) kapott. A baseli székhelyű Viking Cruises adatvédelmi okokra hivatkozva nem kívánta kommentálni Sinescu állításait, viszont hozzátette, hogy betartják a nemzetközi szabályokat, melyek heti 48 óra munkát engedélyeznek.
Petru Sinescu állításait több névtelenül nyilatkozó egykori alkalmazott is megerősítette. Egy hajóskapitány szerint gyakori, hogy a szezon kezdetét követő első 2-3 hónapban a személyzet fele lecserélődik, annyian mondanak fel. A másik probléma, hogy a túlórákat nem fizetik ki és nem is kompenzálják.
Ez szöges ellentétben áll a reklámokkal, melyek luxuskörülményeket kínálnak a – főleg nyugdíjas – utasoknak. Idén körülbelül 300 ezren töltenek egy hetet valamelyik európai hajón 1000 és 2000 svájci frank közötti összegért, az iparág pedig évente 10 százalékkal nő.
A fedélzetmesterek szerint a nagy fluktuáció és a krónikus emberhiány hatással van a biztonságra is, a balesetek nagy része pedig emberi hibára vezethető vissza.
A budapesti hajóbaleset miatt a rendőrség csütörtök este kihallgatta és őrizetbe vette a Viking szállodahajó ukrán állampolgárságú kapitányát, aki panasszal élt a gyanúsítás ellen. Ügyvédje szerint a férfi a Duna egyik legtapasztaltabb hajóvezetője saját meglátása szerint nem követett el bűncselekményt, megrendítette a baleset következménye, és sajnálja, hogy a baleset elkerülésére nem volt módja, az áldozatok hozzátartozóinak részvétét fejezi ki.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.