Nem félünk eléggé
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Előfordul, hogy a szezon kezdete után 2-3 hónappal a személyzet fele felmond.
Alacsony fizetésekre és rengeteg túlórára panaszkodik a folyami luxushajók személyzete – írta honlapján a svájci televízió és rádió (SRF). A cikkben megszólaltatták a Viking Cruises egyik volt alkalmazottját is, aki úgy fogalmazott, hogy a hajón töltött időszak „élete egyik legrosszabb élménye volt”.
A Viking Cruises üzemeltette azt a folyami turistahajót is, amely szerda este nekiütközött a Hableány városnéző hajónak a Dunán. A balesetben a Hableány fedélzetén tartózkodó 35 emberből csak hetet sikerült kimenteni, heten meghaltak, 21 embert még mindig keresnek.
A román Petru Sinescu pincérként dolgozott a svájci társaság egyik hajóján. Az SRF újságírójának azt mondta, a hét minden napján 15 órát dolgozott. Bár a szerződésükben 48-72 óra szerepelt, ehelyett heti 95 órára, vagy még többre jött ki a munkaidejük.
A rengeteg munka miatt a személyzet állandóan stresszben volt, nagyon rossz volt a hangulat. A férfi három hét után felmondott, a ledolgozott 22 nap után összesen 809 eurót (262 ezer forintot) kapott. A baseli székhelyű Viking Cruises adatvédelmi okokra hivatkozva nem kívánta kommentálni Sinescu állításait, viszont hozzátette, hogy betartják a nemzetközi szabályokat, melyek heti 48 óra munkát engedélyeznek.
Petru Sinescu állításait több névtelenül nyilatkozó egykori alkalmazott is megerősítette. Egy hajóskapitány szerint gyakori, hogy a szezon kezdetét követő első 2-3 hónapban a személyzet fele lecserélődik, annyian mondanak fel. A másik probléma, hogy a túlórákat nem fizetik ki és nem is kompenzálják.
Ez szöges ellentétben áll a reklámokkal, melyek luxuskörülményeket kínálnak a – főleg nyugdíjas – utasoknak. Idén körülbelül 300 ezren töltenek egy hetet valamelyik európai hajón 1000 és 2000 svájci frank közötti összegért, az iparág pedig évente 10 százalékkal nő.
A fedélzetmesterek szerint a nagy fluktuáció és a krónikus emberhiány hatással van a biztonságra is, a balesetek nagy része pedig emberi hibára vezethető vissza.
A budapesti hajóbaleset miatt a rendőrség csütörtök este kihallgatta és őrizetbe vette a Viking szállodahajó ukrán állampolgárságú kapitányát, aki panasszal élt a gyanúsítás ellen. Ügyvédje szerint a férfi a Duna egyik legtapasztaltabb hajóvezetője saját meglátása szerint nem követett el bűncselekményt, megrendítette a baleset következménye, és sajnálja, hogy a baleset elkerülésére nem volt módja, az áldozatok hozzátartozóinak részvétét fejezi ki.
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
40 hektárnyi nádas kiirtása, több száz tonna beton beépítése, 13 milliárd forint elköltése és három év állás után.
Az még nem dőlt el, meddig lesz elérhető.
A német lap szerzője igyekezett válaszokat kapni a Sebestyén József haláláról beszámoló kormánypárti médiumoktól is, de nem járt sikerrel.