Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Előfordul, hogy a szezon kezdete után 2-3 hónappal a személyzet fele felmond.
Alacsony fizetésekre és rengeteg túlórára panaszkodik a folyami luxushajók személyzete – írta honlapján a svájci televízió és rádió (SRF). A cikkben megszólaltatták a Viking Cruises egyik volt alkalmazottját is, aki úgy fogalmazott, hogy a hajón töltött időszak „élete egyik legrosszabb élménye volt”.
A Viking Cruises üzemeltette azt a folyami turistahajót is, amely szerda este nekiütközött a Hableány városnéző hajónak a Dunán. A balesetben a Hableány fedélzetén tartózkodó 35 emberből csak hetet sikerült kimenteni, heten meghaltak, 21 embert még mindig keresnek.
A román Petru Sinescu pincérként dolgozott a svájci társaság egyik hajóján. Az SRF újságírójának azt mondta, a hét minden napján 15 órát dolgozott. Bár a szerződésükben 48-72 óra szerepelt, ehelyett heti 95 órára, vagy még többre jött ki a munkaidejük.
A rengeteg munka miatt a személyzet állandóan stresszben volt, nagyon rossz volt a hangulat. A férfi három hét után felmondott, a ledolgozott 22 nap után összesen 809 eurót (262 ezer forintot) kapott. A baseli székhelyű Viking Cruises adatvédelmi okokra hivatkozva nem kívánta kommentálni Sinescu állításait, viszont hozzátette, hogy betartják a nemzetközi szabályokat, melyek heti 48 óra munkát engedélyeznek.
Petru Sinescu állításait több névtelenül nyilatkozó egykori alkalmazott is megerősítette. Egy hajóskapitány szerint gyakori, hogy a szezon kezdetét követő első 2-3 hónapban a személyzet fele lecserélődik, annyian mondanak fel. A másik probléma, hogy a túlórákat nem fizetik ki és nem is kompenzálják.
Ez szöges ellentétben áll a reklámokkal, melyek luxuskörülményeket kínálnak a – főleg nyugdíjas – utasoknak. Idén körülbelül 300 ezren töltenek egy hetet valamelyik európai hajón 1000 és 2000 svájci frank közötti összegért, az iparág pedig évente 10 százalékkal nő.
A fedélzetmesterek szerint a nagy fluktuáció és a krónikus emberhiány hatással van a biztonságra is, a balesetek nagy része pedig emberi hibára vezethető vissza.
A budapesti hajóbaleset miatt a rendőrség csütörtök este kihallgatta és őrizetbe vette a Viking szállodahajó ukrán állampolgárságú kapitányát, aki panasszal élt a gyanúsítás ellen. Ügyvédje szerint a férfi a Duna egyik legtapasztaltabb hajóvezetője saját meglátása szerint nem követett el bűncselekményt, megrendítette a baleset következménye, és sajnálja, hogy a baleset elkerülésére nem volt módja, az áldozatok hozzátartozóinak részvétét fejezi ki.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Bár hivatalos próbaüzemről szó sem lehetett a szlovén Andrada akkuhulladék-hasznosító üzemében, a sóskúti telephelyen már tavaly nyáron bekapcsolták teszt jelleggel a nagy nehézségek árán összeszerelt gépsort. A birtokunkba került fotók és videók, valamint belső források elmondása alapján a próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér: a zárt és tiszta rendszer helyett ömlött a grafitot tartalmazó por az üzem gépeiből.
Dopeman a „Jó arcok”-at, Kocsis Máté a „Zebra” nevű kört vezeti. Na de melyik kört vezetheti Schmidt Mária?
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.