Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A dolgozók állítása szerint vizet és élelmet sem kapnak.
Csendben, a járdán üldögélve demonstrál 42 indiai vendégmunkás a szerbiai Kraljevo város polgármesteri hivatala előtt, írja a Mérce a szerb baloldali Mašina a helyi Kraljevo Online híradása alapján.
A portál arról számolt be, hogy a munkások olyan, szerb nyelvű táblákat tartanak fel, mint „Sem víz, sem élelem (nincs)!" és „A társaság 15 napja nem ad nekünk rendes élelmet.”
A Mérce hivatkozik a városháza tájékoztatására, amelyből kiderült, az Indiából érkező építőmunkások egy Nikolić nevű építkezési alvállalkozónál dolgoznak ideiglenes szerződéssel, ez a cég hivatalosan egy amerikai társaság, az IDEA Capital tulajdona, és évek óta ismert arról, hogy az indiai szubkontinensről szállít olcsó munkaerőt Szerbiába építkezésekhez.
A Danas nevű szerb online hírportál információi szerint egy másik indiai munkáscsoport a Budapest-Belgrád vasútvonal szerbiai szakaszán dolgozott, a cég pedig két és fél havi bérüket nem fizette ki, így csupán fejenként 5000 dínár (14.800 forint) „zsebpénzzel” küldték őket haza.
A szerbiai szakasz kínai és orosz finanszírozással készül, és az ott dolgozó munkások nagyobb része az Istinomer szerb portál ugyancsak januári riportja szerint is éppen indiai és főleg a Nikolić alkalmazásában állnak. Télen jobbára fűtetlen, zsúfolt barakkokban laktak, és a fizetésük nagyon rendszertelenül érkezett meg. Ugyan a Szerbiában elvileg keresett 320 eurós alapbérük indiai mércével mérve nagyon magas, de az ígéretek ellenére ezzel a cég rendszeresen tartozik a folytonosan cserélődő, kölcsönzött külföldi munkásoknak.
Mind Orbán Viktor, mind pedig a szerb elnök, Aleksandar Vučić számára kiemelt projektnek számít az elvileg fővállalkozóként kínai óriáscégek és kínai hitel segítségével felújítandó Budapest-Belgrád vasútvonal.
Míg eredetileg a 2020-as költségvetésben Magyarország 61 milliárd forintot szánt a projektre, addig május végén az derült ki, a koronavírus után felállított „Gazdaságvédelmi alap” terhére további óriási pénzösszegeket csoportosítottak át a projektre, így az már hivatalosan 143 milliárdot tesz ki az évben, emellett pedig 750 milliárd forintos kínai hitelből épül a teljes beruházás. Szél Bernadett képviselő az ügyben akkor hűtlen kezelés miatt feljelentést is tett.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.