Gucci, Hermes, Louis Vuitton: meglepően jól állnak a luxusmárkák

A koronavírus-járvány miatti kényszerű boltbezárások és az utazási korlátozások a luxuscégek forgalmának sem tettek jót, de az hamar visszapattant a mélypontról.

  • hvg.hu hvg.hu
Gucci, Hermes, Louis Vuitton: meglepően jól állnak a luxusmárkák

Szerencsés talpra állásáról adhatott hírt a minap a francia Kering luxusipari csoport, köszönhetően az ázsiai és amerikai kereslet növekedésének a harmadik negyedévben. A cég jócskán túlszárnyalta az iparági elemzők várakozását, akik arra számítottak, hogy forgalma 8–13 százalékkal elmarad az előző év azonos időszakában kimutatottól. Ehhez képest mindössze 1,2 százalék volt a csökkenés egy év alatt, holott az előző negyedévben még 44 százalékos volt a mínusz – emlékeztet a Reuters.

A Keringhez tartozik egyebek mellett a Gucci, a Bottega Veneta vagy a Saint Laurent. A cég figyelmeztetett: bár összességében jól állnak a márkái, éppen a zászlóshajójának számító, forgalma csaknem kétharmadát adó Gucci gyengélkedik. Ez 8,9 százalékos csökkenést produkált a harmadik negyedben, miközben a Bottega Veneta például 21 százalékos növekedést.

A riválisok közül a Hermesnél 7, a Louis Vuittont és Christian Diort birtokló LVMH-nál 12 százalékos bevételnövekedést tapasztaltak egy év alatt.

Talán erre adott reakcióként is értelmezhető a Gucci részéről, hogy új kollekciót mutat be, méghozzá a Sims nevű videojáték negyedik részének virtuális boltjaiban:

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.