Az autógyárak kibírják a válságot, de a beszállítóik egyre nagyobb bajba kerülnek

Harminc magyar autóipari beszállító cég működését fenyegeti a válság, főleg az átlag alatti forgalmúak kerültek bajba.

  • hvg.hu hvg.hu
Az autógyárak kibírják a válságot, de a beszállítóik egyre nagyobb bajba kerülnek

Ugyan a magyar autóipar eddig ütésállónak tűnik, sok kis és közepes nagyságú cég került veszélybe a járműgyárak beszállítói közül – írja a Világgazdaság. Rózsa Tamás, a Top-Tier-Consultants stratégiai tanácsadó cég ügyvezető igazgatója azt mondta a lapnak:

a 250 legnagyobb magyar autóipari beszállítóból 141 kis vagy közepes nagyságú, közülük 30 működését fenyegeti a válság.

Ezek a cégek együttvéve nagyjából hétezer embert foglalkoztatnak. Főleg azoknak a vállalatoknak az eredménye lett most gyengébb, amelyeknek a forgalma 5 milliárd forint alatti – az iparági átlag 8 milliárdos.

A szakértő úgy látja, hogy a 2021-es eredmények lehetnek rosszabbak, európai szinten 15-19 százalékkal lesz az az év gyengébb 2019-nél, és csak 2022–2023-ban jöhet a visszarendeződés.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Fél évig 5-6 ember volt kíváncsi a kertészeti tanácsaira, ma már közel kétszázezres követő tábora van Szomoru Miklós „Egy kertész kertje Pilisszentkereszten” blogjának. A kertészmérnök szerint, aki brit mintára magánkert-látogatásokat is szervez, nem kell heti 8 óránál többet dolgozni azért, hogy bárkinek virágzó oázássá váljon a kertje. Erre a legjobb példa virágpompában úszó birodalma.