Kiszervezi védelmi ipari érdekeltségeit a magyar állam
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
Szerinte ennek véget kell vetni, a hatóságoknak határozottabban kellene fellépni.
Az Airbusnak, a Boeingnek és a hajtóműgyártóknak jobb belső minőségellenőrzést kell végezniük, így erre a célra több erőforrást és kapacitást kellene fordítaniuk – jelentette ki a Bloombergnek Váradi József, a WizzAir vezetője azok után, hogy az Alaska Airline egyik ajtaja kiszakadt repülés közben.
Kiszakadó ajtó, lezuhanó repülők - mit kell tudni a Boeing 737-es gépről, amelynek törzséből most kiszakadt egy darab?
Nem a mostani az első eset, hogy gond van a Boeing 737 Max géptípussal. Ezúttal ugyan nem történt tragédia, de ez minden bizonnyal csak a szerencsének köszönhető. Összeszedtünk minden fontos információt, ami a balesetről és az évek óta problémás repülőgépről tudható.
Váradi kedden, egy Abu-Dzabiban adott interjúban úgy fogalmazott, hogy az ügy nem ér itt véget, hiszen az ellenőrzéseket is fokozni kellene. Véleménye szerint erre azért is szükség lenne, mert a gyártócégek és a felügyelő szervek „meglehetősen meghitt" kapcsolatban éltek egymás mellett.
A helyzet szinte olyan, mintha a hajtóműgyártók összeházasodtak volna a szabályozókkal"
– mondta Váradi, aki szerint „a szabályozó hatóságoknak határozottabb szerepet kell felvenniük, nem házasodhatnak össze ezekkel az emberekkel".
Ahogy korábban a hvg.hu is megírta, a WizzAirt nem érinti a probléma, hiszen Airbusokból áll a flottája, erősen érintette viszont az Airbus A321neo típusú repülőgépeinek hajtóműhibája. Emiatt a márciusban véget érő pénzügyi év során 40-50 repülőgépet kellett kényszerből a földön tartani, hogy a menetrenden kívüli karbantartást elvégezhessék – mondta Váradi.
Van egy jó hírünk: se a WizzAir, se a Ryanair nem használja a problémás Boeing repülőket
Ennyivel nyugodtabb lehet a Budapestről utazók élete.
Ezzel kapcsolatban Váradi hangsúlyozta, hogy a hajtóműveket gyártó RTX Corp. „tisztességesen kárpótolta" a WizzAirt anyagilag, ám az a probléma továbbra is fennáll, hogy túl ritkák ezek a technikai ellenőrzések. Ennek hátterében szerinte az anyagellátási problémák állnak.
„Biztonsági szempontból nem aggódom. A cég működése szempontjából viszont aggasztó" – mondta Váradi.
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. A cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változások kerülnek bemutatásra.
Még mintegy 186 milliárd forint kedvező feltételű pénzügyi forrás érhető el az EXIM-nél a Demján Sándor Program keretében meghirdetett konstrukciókban.
Magyarország felébredt, pezseg, forr és tüntet, és egész biztosan tudja, mit nem akar. Állampártot. Vélemény.
A HVG újságírói adnak pár tippet a vakációhoz.
Heorhij Tihij szerint inkább azt kellene megmagyaráznia a magyar embereknek, hogy miként sikerült „elcseszni” az ország gazdaságát.
Az énekes már elnézést kért, amiért elragadta az aljas indulat.
Több oka is van a lakhatási válságnak.