Elérkezett az érintőképernyős média kora
Mennyit ér egy cikk?
A kérdésre a választ a hagyományos, papír alapú médiában nehéz pontosan megmondani, nem úgy a digitális világban - írja a Médiablog szerzője.
Miért éri meg a Twittert használni?
Miért jó, ha használjuk a Twittert? Miért kell vért izzadnunk, hogy sok követőt szedjünk össze? Hogyan térül meg a csiripelésbe fektetett energia? A Médiablog egy tanulmányt mutat be, amely ezekre a kérdésekre adja meg a válaszokat.
A Facebook és a média mára összenőtt
Nem olyan régen még sokan furcsálva néztek azokra, akik segítségül hívták az oldaluk népszerűsítéséhez a Facebook közösségi oldalt. Mára ez teljesen megváltozott, a média és a Facebook összenőtt. De mit tudunk tenni, ha kezdők vagyunk? A Médiablog segítő jobbot nyújt.
Ellenőrizze az interneten megjelent információkat!
Az internetre az ír, aki akar és azt ír, amit akar. Nincsenek többé "kapuőrök" és egyre ritkábban találkozni olvasószerkesztőkkel. Az eredeti környezetüktől elszakadt, gyakran teljesen kontextus nélküli információdarabkák egyre sűrűbb információ- és tévinformáció-felhőt alkotva keringenek körülöttünk. De hogyan lehet ellenőrízni a információk valódiságát? A Médiablog ezt mutatja be.
Mire használja a média a Facebookot?
A Facebook-gőzhenger halad előre, egyelőre megállíthatatlannak tűnik. A globális felhasználók száma a napokban elérte az 500 milliót, a Facebook szinte valamennyi piacon az élen jár. Ezek után érthető, hogy a média is megpróbálkozik a Facebookba kapaszkodni - írja a Médiablog szerzője.
Változóban a hírfogyasztási szokásaink
A napi gyakorlatból tudjuk, érezzük, hogy átalakul az emberek "hírdiétája". Más forrásokból, másképpen nyerik információikat, mint korábban. Ezeket a sejtéseinket erősíti most meg a Pew Research Center szeptember 12-én közreadott jelentése - olvasható a Médiablogon.
Komoly mellékhatásai lehetnek a Twitternek az újságírásban
Mindenki más és más miatt használja a Twittert: van aki csak szórakozásból, van aki a munkájához - például az újságíró - hívja segítségül. De lehet a Twitternek mellékhatása az újságírásban? A Médiablog ennek járt utána.