szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem a magyar tévéhíradónál találták ki a kényes részletek kitakarását, és nem is Lomnici Zoltán volt az első, akit kiretusáltak egy képről. Kicsit tán frivolnak tűnhet a párhuzam, de így járt ősapánk pénisze is, ami történetesen Masaccio képén esett a prüdéria áldozatául.

„A láthatóságnak és a láthatatlanságnak egyaránt nagy hatalma volt és van – időnként a képzőművészeti alkotások sem kerülhették el sorsukat. Az alkalmazások skálája széles volt, a »kis kiegészítésektől« a teljes megsemmisítésig terjedt – a képrombolásokról és azok szellemi hátteréről már korábban is volt szó” – írja Profil blogjában Winter Ádám a szuveren.hu-n. Így tüntették el jó időre az ellenreformáció idején Ádám és Éva genitáliáit Masaccio Kiűzetés a Paradicsomból c. képéről (1427), noha utóbbié az eredeti képen se nagyon látszott. A fügefalevelek, pontosabban valamiféle (babér?)koszorúk csak az 1980-as években kerültek le a műről.

S hogy a prüdéria, fanatizmus és bigottság mekkora művészetformáló erő, sokat megtudhat róla Winter Ádám írásából.

Tizenkét éves lány is szerepelt a Sulyok Tamás oldalára készült videóban, de a készítők nem kértek hozzá engedélyt

Tizenkét éves lány is szerepelt a Sulyok Tamás oldalára készült videóban, de a készítők nem kértek hozzá engedélyt

20 milliárd forintnál értékesebb régi Mercedes vár új gazdára

20 milliárd forintnál értékesebb régi Mercedes vár új gazdára

Akcióba lendültek az orosz hackerek, szinte mindenki veszélyben lehet

Akcióba lendültek az orosz hackerek, szinte mindenki veszélyben lehet

Nincs többé plexifal: újra megpuszilhatják és megölelhetik egymást a rabok és hozzátartozóik a magyar börtönökben

Nincs többé plexifal: újra megpuszilhatják és megölelhetik egymást a rabok és hozzátartozóik a magyar börtönökben