Tetszett a cikk?

Az csokizzz.hu-n biztosan nem! A Szerencsi csokoládék forgalmazója is lett az édesség webshop, ami divatba hozta a csokirendelést Magyarországon. Sikertörténet: Hogyan lovagolta meg a COVID hullámait a csokizzz.hu?

A cég tavaly ősszel mutatkozott be a hvg.hu-n, mint egy feltörekvő, családi webshop az online édességpiacon. Már akkor sem csináltak titkot abból, hogy az ugrásszerű kiemelkedést webes értékesítés terén náluk a 2020-as húsvét hozta meg, ami beleesett az első nagy COVID hullám időszakába. Az otthonainkba való bezártság világszinten sokszorozta meg az online vásárlások számát, és ebből adódóan a fogyasztók  elkezdtek egészen szokatlan termékeket is webshopoktól beszerezni.

“Korábban mi magunk sem gondoltuk volna, hogy csokitojásokat és mikulások százait fogjuk csomagolni és házhoz szállítani, de jött a pandémia, és egy olyan helyzetet teremtett a mi üzleti szektorunkban is, amihez vagy alkalmazkodni lehetett, vagy szélnek ereszteni a csapatot, és lehúzni a rolót. Változtatni kellett a látásmódunkon, bele kellett tanulnunk az online marketingbe, és ki kellett alakítani az új folyamatainkat.  A mintaboltjainkban történő, személyes értékesítés területéről át kellett csoportosítanunk az energiáinkat a csokizzz.hu-ra. Fogalmunk sem volt, hogy milyen esélyekkel indulunk, hogy mennyire életszerű interneten csokit árulni. Végülis az lett.” – mesélik.

Divatba hozták a csokirendelést
A megnövekedett online vásárlási kedv egy jó kiindulási alap volt, de elmondásuk szerint az igazi kihívást az jelentette, hogy kiépítsék a bizalmat, és ezzel ők tegyék az emberek szokásává az édesség-rendelést. Elárulták, hogy ehhez rá kellett érezniük, hogy mik azok az extra termékek, amik nincsenek jelen a magyar piacon, de nagy rájuk a kereslet. A csokizzz.hu kiterjedt nemzetközi kapcsolatrendszerével rendszeresen komoly beszerzési előnyre tesz szert a versenytársakkal szemben.

“Az elején hirtelen zúdultak ránk a tömeges megrendelések, amit úgy tudtunk kiszolgálni, hogy éjjel-nappal csomagoltunk. A téli szezonban hasonló volt a helyzet a további volumennövekedés miatt, de az idei húsvétnak már tapasztaltan, teljes harckészültségben állunk neki.” – mondják.

 

Egységben a versenytársakkal
Egyre több hazai édességgyártó keresi őket azzal kapcsolatban, hogy legyenek a forgalmazóik, hiszen a csokizzz.hu mostanra az egyik legjelentősebb webshoppá nőtte ki magát.

“Rengeteg import cikket árulunk, de úgy érezzük, hogy a kialakult helyzet megtanított mindenkit arra, hogy a hazai vállalkozásoknak egymást erősítve össze kell fogniuk minden szektorban. Ezért is kötöttünk hosszútávú értékesítési megállapodást a Szerencsi Bonbon Kft.-vel, és tartunk állandó kínálatunkban többek között Stühmer termékeket. Versenytársainkkal gyakran segítünk egymásnak tippekkel, stratégiai iránymutatással is.”

Mindenünk a nasi!
Elmondásuk szerint a siker titka a folyamatos fejlesztés, a körülményekhez való alkalmazkodás, és a vásárlói elégedettség előtérbe helyezése.

“Szerencsére a vásárlóink döntő többsége elégedett, nagy részük vissza is tér hozzánk. Ezzel együtt tudjuk, hogy mindig van hova fejlődni. A legközelebbi projektünk a webshop felületünk modernizálása lesz.” – zárja a beszélgetést a csokizzz.hu csapata.