10. Streetdance - Step Up 2
A Step Up című táncos love sztori második része nagy siker volt a mozikban. A filmben a lány két világa összeütközésbe kerül amikor a szegény Andy (Briana Evignan) beiratkozik a menő művészeti iskolába. A kritikusok szerint sekélyes és elcsépelt történet ennyivel össze is foglalható, noha a jól koreografált hip-hop táncok igazán látványosak.
„Channing Tatum és a tini utcai tánca a legjobb dolog volt a Step Up első részben, az hogy a folytatásban mindössze egy rövid szerep jutott neki, csak fokozza a hiányosságait a második résznek...” (Anna Smith, az Empire film magazin kritikusa)
„Ha még maradt valami bemutatni való problémás tinédzserekről, akik hip-hop táncon keresztül fejezik ki az érzelmeiket, azt bizonyára nem klisék sorozatain keresztül kell bemutatni, mint ahogy ez a folytatás teszi.” (Louise Cohen, The Times)
9. Superhero
A Superhero mozi követi elődjeit a Bazi nagy filmet, a Csajozós filmet és a Horrora akadva sorozatot, amelyeknek komoly tini rajongótábora van. A butaságban és az olcsó viccekben ezúttal Batman, a Fantasztikus négyes és Pókember fürdik, a kritikusok szerint reménytelenül.
„Ha ez egy paródia, amely Pókembert, Batmant és az X-ment parodizálja, akkor a paródia alatt mindössze az eredeti mozi elemek átemelését értem, néhány bélgázos viccel fűszerezve.”( Kevin Maher véleménye, a The Times című napilaptól)
„A Superherot szatírának vagy paródiának nevezni félrevezető lenne, mert ezek a kifejezések általában valamilyen értelem jelenlétére utalnak. De nincs igazi gúnyolódásról szó a felhasznált viccek ártalmatlan és értelmetlen kavalkádjában, amely a mostani képregényhősök kalandjaira épül...” ( A.O. Scott, a New York Times kritikusa)
8. A dögös és a dög (The Hottie & the Nottie)
A kritikusok közül senki nem tudja, hogy Paris Hiltonnak ez a bűn rossz szörnyetege miért nem végezte a mozikészítők által oly rettegett DVD polcon. A kritikusok oldalán, az IMRQ weboldalon a film az év legrosszabb mozijaként végezte, és nálunk csak azért nem lett az első, mert van ennél ellentmondásosabb remekmű is ebben az évben. A történetben amúgy egy csúnya kinézetű fiú szerelmes a suli szépségbe (Hilton), de addig nem viheti randira, amíg a lány rút kiskacsa barátnőjének nem szerez pasit.
A dögös és a dög annyira rossz film, hogy rossz filmnek nevezni is sértés, a rossz filmekre nézve. A néző első kérdése, hogy ki az az őrült, aki Paris Hilton hivatásos celebre és amatőr pornókirálynőre egy romantikus komédia főszerepét osztja? A választ erre a kérdésre a stáblistán találhatjuk, amely Paris Hiltont, mint Executive Producert vonultatja fel.” (James Berardinelli, ReelViews.com)
7. Speed Racer – Totál turbó
A film az 60as évek híres képregénye után készült, amiben a Speed család összes tagja csak a versenyzésnek él. Az idősebb testvér meghal balesetben, a fiatalabbnak kell versenyt megnyernie, hogy a gonosz Royalton főnökét, aki be akarja kebelezni a családi gyárat, legyőzze. A történet ennél nem hatol mélyebbre, a mátrixos Wachowski testvérek a vizuális előadásra koncentráltak, amit a kritikusok szerint rendesen túlzásba is visznek.
„A 10 éves korú célközönség is zsibbadtra üli a lábát azalatt a kínzó 135 perc alatt, amelyben a Wachowski tesvérek a képernyőre hányják vattacukor szirupos álmaikat(...)a színek olyanok mintha körömlakkal festették volna őket, a hanghatások pedig senkin nem könyörülnek(...)aki IMAX színházban nézi a filmet, az pedig nem árt, ha biztosítást köt a látására.” (Peter Travers, a Rolling Stone Magazine kritikusa)
„Nem tudom elmondani, mennyire hátborzongató ez a futurisztikus film. A színészek műanyagabbnak tűnnek, mint a háttér, a történet pedig egy videójáték. (James Christopher, The Times)
6. A házinyuszi (The House Bunny)
Egy ármány miatt a Playboy nyuszi Shelley-nek mennie kell a mágnás Heffner házi paradicsomából és a sekélyes szexi szőke egy főiskolai kollégium diákszövetségébe csöppen, ahol a botrányos kinézetű lányoknak van mit tanulnia a nyuszitól. A Doktor szöszi babérjaira vadászó filmalkotás garantáltan elaltat mindenkit, aki 14 éven felüli. Pedig még Tom Hanks fiát is bevetették, aki ígéretes, de ezen a filmen ő sem tud segíteni.
„A házinyuszi a Suttyók visszavágnak női változata, bár ha igazán össze akarjuk hasonlítani a két filmet, akkor az 1984-es Suttyók Royal Shakespeare Színház-beli alkotásnak tűnik A házinyuszi mellett (...) Elképezhetetlen hogy egy felnőtt találna bármi kellemeset vagy szórakoztatót ebben az alkotásban.” (James Berardinelli, The ReelView)
„Az aranyszívű cafka győz a sznobság és a sztereotípia felett, átlagos tinicsapatnak szóló film, női szemszögből. Bár őszintén szólva ez a nyúl olyan humortalan, és sületlen, hogy kedvem lenne felforralni.” (Cosmo Landsman, a The Times híres kritikusa)
5. Az esemény (The Happening)
Szörnyű és titkos öngyilkossági esetek tizedelik az Egyesült Államok északi partjának lakosságát, mindenki terroristák támadására gyanakszik, csak Eliott (Mark Whalberg) a felesége és a barátja jön rá, hogy mi okozza a katasztrófát, amely nem más, mint hogy a növények (!) manipulálnak embereket. És ha azt gondoltuk, ennél semmi sem lehet cikibb, akkor eláruljuk, hogy a tényleges mélypont a filmben talán az, amikor Whalberg elnézést is kér az egyik növénytől.
„Night Shyamalan (Hatodik érzék) filmje egy modern öko-mese és egy 50 évekbeli sci-fi paranoia keveréke, sajnos a címével ellentétben nem nagy esemény. Először tényleg sok minden megesik a filmben, ám aztán elég sokáig egyáltalán semmi sem, végül pedig ami történik, az annyira nem érinti meg az embert, hogy a néző elgondnokodik: Volt-e bármi esemény AZ ESEMÉNYBEN?” (a Time Out London kritikája)
4. John Rambo
Rambo ismét munkát kap, mégpedig testhezállót. Egy segélyszállítmányt kell eljuttatni éhező burmaiakhoz, ahol háború van és kegyetlen katonák mészárolják a lakosságot, akik elrabolják az emberjogi szervezet munkatársait is. Rambo revánsot vesz a katonákon és két órán át lehetünk tanúi annak, ahogy kiadja dühét és igazságot oszt. A vér pedig patakokban folyik.
„Hogy ennek a szörnyű mennyiségű erőszaknak helye legyen a filmben, az alkotó teljesen elembertelenítette a burmai katonákat, nincs egy jelenet a filmben, amely ne arról szólna, ahogy megerőszakolnak vagy megölnek valakit.” (Wendy Ide, a The Times kritikusa)
„A Rambo témája morálisan megkérdőjelezhető, amiért valós konfliktust használ fel arra hogy felkavarja a közönséget. A filmben dramatikus képeket láthatunk lelőtt gyerekekről, levágott végtagokról és megbecstelenített nőkről. Az erőszak azért olyan képies, hogy Rambonak minden oka meglegyen arra, hogy bedühödjön.” (Stephanie Zacharek, a Salon magazintól)
3. 88 Perc (88 minutes)
Egy egyetemi professzort (Al Pacino) megfenyegetnek telefonon, hogy 88 perc múlva meghal. Ennyi ideje van arra, hogy megkeresse, ki az őrült telefonáló. Az akció izgalmi szintéjének fokozására mobiltelefonok csörögnek óvatlan pillanatokban, és a veszély olyan fantáziátlan helyeken leskelődik, mint a garázs vagy a lépcsőház.
„Ez egy ostoba thriller, amelynek a fő félelemgerjesztő eleme egy gonosz telefonhívás, a film emellett olyan buta frázisokkal akarja terrorban tartani a nézőket, mint a 'tik-tak, Doki'. Ez a mondat márpedig pontosan annyira félelmetes, hogy akár Roger nyuszi is előadhatná nekünk a Looney Tunesból.’" (Claudia Puig, az USA Today-től)
„Annyi minden rossz ebben az Al Pacino moziban, hogy nehéz elkezdeni a felsorolást. Kezdhetjük talán azzal a bűnnel, hogy a film harminc percel hoszabb mint a címe.” ( Wendy Ide, The Times)
2. Ne szórakozz Zohannal! (You Don't Mess with the Zohan)
Egy moszad komandós megrendezi a halálát, majd Amerikába megy fodrásznak. Ha ez még nem elég butaság, hát a szalon, ahol munkát kap egy palesztin szépségé. A vicc tárgya a közép keleti válság és a film pont annyira humoros, mint amennyire a tárgya.
„Azok a dolgok, amelyek minket izgattak az általános iskolában, a mai napig lázban tartják a 41 éves Adam Sandlert. Ezek között van a feneke, az ágyéka és a barátai, akik különböző villámszerepekben feltűnnek a filmjeiben... Próbáltam a Zohant Adam Sandler filmjei közé besorolni, de nincs kétség afelől, hogy ennek a filmnek az amúgy is erősen zuhanó színvonalú névsor legalján van a helye.” (Sean Coneel, filmcritic.com)
„ Adam Sandler alakítása rikító keveréke a nők hülye kedvencének, Ali G-nek és Boratnak, a csodálkozó naivnak. Zohan alakja Judd Apatow fogatókönyve ellenére is hamisan két dimenziós marad.” (írja a Time Out London)
1. Katasztrófafilm (Disaster Movie)
Jason Friedberg és Aaron Seltzer már megérdemelnek egy díjat, hiszen újabb és újabb paródia filmeket készítenek (a már említett Superhero mozi is az övék) amelyben eltelik 90 perc egyetlen humoros jelenet nélkül. Ez a legutóbbi most az Indiana Jonest, a Junot, a Bűbájt, a Superbadet, sőt a Nem vénnek való vidéket idézi, amelyeknek egyike sem katasztrófafilm.
„A filmben több sztár-alteregót láthatunk, ahogy a kamera előtt böfögnek, finganak, esetleg rájuk zuhan egy tehén. Ennek a faktornak biztosítani kellene, hogy a film vicces legyen vagy nem? Hát nem, nem és nem. Amy Winhehouset lefesteni kardfogú alkoholistának egyáltalán nem vicces. Azt állítani, hogy Sarah Jessica Parker férfi, ugyancsak nem vicces. Az egész film olyan hihetetlenül gyerekes, hogy már veszélyes az agysejtekre, és az egyetlen dolog, ami ebben a sértő hulladékban találó, az a címe.” (Glen Ferris, az Empire UK film magazintól)
„A nyitó párbeszéd első szava a 'szar', a legtöbb humor a filmben is a szarról szól, a karakterek is szarban úsznak, ezért aztán nagyon valószínű, hogy az egész film maga is egy nagy... tudják micsoda....” (Kevin Maher a The Times)
az összeállítást készítette Krisztina O'Brien