Az Üvegtigris 3. forgatását megelőző sajtótájékoztatót Pataki Ági és Rudolf Péter tartotta. A produkció anyagi fedezetét előteremtő producer-exmodell és a plebejus érzelmű rendező felváltva viccelődtek azon, hogy az Üvegtigris 2. példájából tanulva a harmadik rész minden résztvevőjének titoktartási szerződést kellett aláírnia. 2006-ban ugyanis a premier előtt felkerült a világhálóra a film. Bár ezen akkor kiakadtak a készítők, a nézettségi eredményekkel így is elégedettek lehettek, hiszen míg az első részt 120 ezren, addig a folytatást már több mint 310 ezren látták a mozikban. A DVD-k is szépen fogytak, az első részből 90 ezret, a másodikból 60 ezeret vásároltak meg az "erős feketepiac ellenére" - mondta el Pataki.
A tinnyei csapat a harmadik részben Budapestre is kiruccan
Annyit elárultak a készítők, hogy új arcokkal próbálják frissíteni a szokásos gárdát, a Los Angelesből hazapályázó Kamarás Iván, és három titokzatos nő is csatlakozik, akikről semmit nem árultak el rudolfék. Kapitány Iván, az első rész rendezője is visszatér a stábba, de most csak az operatőri feladatokra koncentrál, a rendezést meghagyja Rudolf Péternek, aki közreműködött a forgatókönyvírásban is. A cselekmény ezúttal részben Budapesten szövődik.
Az Üvegtigris megszokott gárdájból: Szarvas József, Gáspár Sándor, Rudolf Péter, Reviczky Gábor balról jobbra
A színész-rendező az előző részek sikeréről elmondta, hogy még mindig nem tud végigmenni úgy az utcán, hogy az Üvegtigris rajongói meg ne szólítsák. A közönség szerinte a szomszédjára, vagy akár magára ismer a filmvásznon. „Rudi”, ahogy Pataki Ági becézte az első generációs budapesti értelmiségi szülők gyermekeként missziójának tekinti, hogy egy szociográfiai komédiát alkosson. A koránstem könnyed témákat viccbe csomagolva szeretné újra elérni a nézők szívét.
A hvg.hu Rudolf Pétert a film üzenetéről kérdezte:
hvg.hu: Az Üvegtigris magyarosan sírva vígadó hangulatú. Érdemes erre rájátszani?
Rudolf Péter: A közép-európai kicsi, de tehetséges népek legnagyobb értéke, hogy máshogy szemlélik a világot, mint a nagy nemzetek, akik létrehozhatnak patriotizmussal átitatott mozikat. A beszorítottságunk, és hányatott történelmünk miatt ez nekünk nem járható út. Mi másképp kell, hogy kifejezzük magunkat. Ez a speciális kifejezésmód azonban kopni látszik. Ezért igenis feladatomnak tekintem, hogy az Üvegtigrissel kövessük ezt az egyedi ábrázolás hagyományát.
hvg.hu: De feloldja ez a problémáinkat?
Rudolf Péter: A frusztrálódásban fontos felengedni, az egymáshoz tartozás érzése menthet meg minket, a közösség részeként tudunk csak túlélni. A kis közösségek szétesőben vannak, ezt jó lenne megelőzni. Azért is tartottam fontosnak, hogy elkészüljön a harmadik rész: valahol törzsvendégnek kell lenni!
hvg.hu: Nem fél attól, hogy önsajnálatot és tehetetlenséget közvetít a film, ahol a szereplők folyamatos szerencsétlenkedésein keresztül szövődik a cselekmény? Sosem jutnak egyről a kettőre.
Rudolf Péter: Mit jelent az, hogy egyről kettőre? Ha már jobb emberek leszünk, az nem előrelépés? Csak az a fontos, hogy növeljük a négyzetmétereket és a szelepeket? Lehetnek mozgatórugók, hisz én is örültem, amikor az első videólejátszómhoz meg tudtam venni egy újabb filmet, de nem szabad, hogy ezek a materiális pótszerek töltsék ki az ember életét. Az Üvegtigris hősei is áldozatul esnek ennek a hamis érzésnek, de a végére rájönnek, hogy nem ez a boldogságuk kulcsa.
hvg.hu: Nagy szavak! Budapest pedig a jó kulissza ezek kifejezéséhez?
Rudolf Péter: Igen, tökéletes!