Folynak a tárgyalások arról, hogy a Giro d'Italia 2022-es rajtja Magyarországon legyen - jelentette be Révész Máriusz.
Az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos elmondta: már csak apróságok vannak hátra az olasz szervezőkkel folytatott egyeztetésen. A tavalyra tervezett útvonalra támaszkodva, és az akkorra előkészített források biztosításával készülnek a rendezésre.
A Giro rajtja eredetileg 2020-ban lett volna Magyarországon, de a járvány miatt tavaly tavasszal kétszer is elhalasztották a versenyt, az őszi időpont pedig, amire végül áttették, a magyar szervezőknek nem volt jó. Egy ideig úgy tűnt, hogy az idei verseny indulhat Magyarországról, de ebből sem lett semmi.
Az eredeti, 2020-ra szóló terv az volt, hogy egy budapesti prológgal rajtol el a verseny, majd Budapest-Győr és Székesfehérvár-Nagykanizsa szakaszokkal folytatódott volna, mielőtt Olaszországba ment volna át a mezőny. A magyar szervezés 7,7 milliárd forintba került volna.
A sajtótájékoztatón részt vett a két magyar kerékpáros is, aki az idei Girón szerepelt. Valter Attila, aki három napig vezetett összetettben, és végül a legnagyobb körversenyeken minden idők legjobb magyar eredményének számító 14. helyen végzett, arról beszélt: az első Girójához képest sokkal magabiztosabb, tapasztaltabb volt, ám számos területen, így például az energiagazdálkodásban még lehet fejlődnie. Mint mondta, idén a mentális része volt nehezebb számára, és abban is biztos, hogy ezek után szökésbe nem nagyon fogják elengedni. Amikor arról kérdezték, mit tanácsol a jövő generációjának, azt válaszolta:
„Inkább focizzanak, ez egy nagyon nehéz sportág.”
Az élete első Grand Tour-versenyén résztvevő, a Giro 100. helyén végző Dina Márton arról beszélt: nagy álom volt, hogy egyszer részt vehessen a Girón, és bár jobb eredményt várt el magától, mindent meg fog tenni, hogy ha Magyarországon rendezik, ismét ott lehessen a rajtnál.