Engedélyezik a mobilok használatát a repülőn

Többé már a repülők fedélzete sem lesz mentes a mobiloktól, francia források szerint ugyanis az Air France légitársaság az sms forgalom engedélyezését tervezi nemzetközi járatain.

  • MTI MTI
Engedélyezik a mobilok használatát a repülőn

A francia vállalat az első légitársaság lenne, amely szabad folyást engedne a rövid szöveges üzenetek légtérbeli áramlásának. "Jelenleg az sms-ek és a képüzenetek küldését tesszük lehetővé" - nyilatkozta az Air France egyik szóvivője Párizsban. "Az, hogy a későbbiekben a telefonbeszélgetéseket is engedélyezzük-e, az utasaink reakciójától függ" - fűzte hozzá.

A szolgáltatással egyelőre a 123 utast befogadó és európai célpontokra közlekedő A318-as típusú gépeken áll elő a francia légitársaság. Az árak a mobilszolgáltatóktól függően alakulnak, általában a külföldre irányuló díjszabás van érvényben. Az üzeneteket egy, a fedélzeten lévő jeladó továbbítja, anélkül, hogy akadályozná repülőgép működését.

E technológia 3 ezer méteres magasság felett kiküszöböli az interferencia kockázatát a repülőgépek fedélzetén történő mobilhasználat esetében oly módon, hogy a fedélzeten elhelyezett hálózati egység blokkolja a földről érkező jeleket. A telefonkészülékek csak a repülőgépen elhelyezett alacsony frekvenciájú, az egész fedélzetet behálózó mini átjátszóállomással lépnének kapcsolatba, ez egy műholdra továbbítaná a jeleket, amelyeket e közvetítő útján észlelne a földi mobilhálózat.

Az Európai Unió az ősszel az új technológia használatának engedélyezését ajánlotta tagállamainak. Jelenleg tilos mobiltelefont használni a repülőgépek fedélzetén, mert a készülékek zavarhatják a fedélzeti kommunikációt és a repülőgépek navigációs rendszerét.

Pride után: megpróbálják-e börtönbe küldeni Karácsony Gergelyt?

Pride után: megpróbálják-e börtönbe küldeni Karácsony Gergelyt?

Nem csak a Pride-felvonulás előtt volt erősen kusza a jogi helyzet, a demonstráció után is egymást érik a kérdések. Ha az utolsó pillanatig bírsággal riogatták a résztvevőket, akkor mi, miért és kinek az utasítására változott a menet napjára? Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.