szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az iPhone-platformra fejlesztett alkalmazásokról publikálta kutatásának eredményeit az amerikai Pinch Media. Az AppStore boltból letölthető mobilprogramoknak elenyésző részét használjuk a vásárlás után, akár ingyenes, akár fizetős alkalmazásról van szó.


A Pinch Media felmérései szerint az ingyenes programokat letöltő iPhone-tulajok csupán 20 százaléka indítja el az adott alkalmazást a letöltést követő napon, az idő múlásával ez az arány pedig még jobban csökken. Ami a fizetős alkalmazásokat illeti, az arány csak egy kicsivel jobb: az első nap után csak a felhasználók 30 százaléka indítja el újra a programot.

A Pinch "pár száz" alkalmazást követő statisztikájából arar következtet, hogy csupán az AppStore letöltőinek 1 százaléka válik hosszútávú használóvá - az pedig, hogy az egyes iPhone-os alkalmazásokat mennyi ideig használják, gyakorlatilag típusuktól függ. A sportprogramokat például gyakrabban használják rövidtávon, a szórakoztató programok viszont hosszú távon tűnnek nyerőnek.

A fejlesztőknek láthatóan sokkal nagyobb sikerük van, ha a népszerűségi lista tetején vannak. Ha sikerül programjukkal a 100 legkedveltebb alkalmazás közé kerülniük, 2.3-szor több felhasználóval kalkulálhatnak naponta. Ami az ingyenes programokat illeti: ezeket 6.6-szor használják gyakrabban fizetős társaiknál.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!