Magyar fejlesztésű játék a TRON nyomdokain

Az ún. casual játékok (arról, hogy ez mit is jelent arról részletesen itt), általában „indie” fejlesztések.

  • techline.hu techline.hu
Magyar fejlesztésű játék a TRON nyomdokain

Az ún. casual játékok (arról, hogy ez mit is jelent arról részletesen itt), általában „indie” fejlesztések. Ez szaknyelven az independent, azaz független fejlesztőket jelenti (magyarul: kis-, házi-, garázs-fejlesztők)

Mielőtt elkönyvelnénk, hogy ezek az „indie” játékok gagyik, ingyenesek vagy kereskedelmileg bukások lennének, gyorsan tekintsük át, mit is adtak eddig a játékiparnak és nekünk, felhasználóknak a független, hobbi-fejlesztők. A leghíresebb példa a Half Life motorjára épülő, azóta már millió dolláros üzletté vált Counter Strike. Eredetileg  két fiatalamber fejlesztette hobbiból, még 1998-ban, név szerint Minh "Gooseman" Le és Jess "Cliffe" Cliffe. A modifikáció (hiszen nem is külön játék, csak egy létező játék átirata) olyan sikeres lett, hogy pár év múlva rögtön felvásárolta a Valve.

Szintén hatalmas indie-siker volt egy angol programozó-páros érdekes játéka, a nulla grafikával, ám megunhatatlan játékmenettel rendelkező Uplink. Azóta már Steam-en is forgalmazzák és elég szépen fogy.

De hasonló sikertörténet a híres-hírhedt Braid is, vagy az általunk is bemutatott Audiosurf is, de említhetjük a hatalmas példányszámban eladott - a fejlesztő srác, Alex Quick  külön megköszönte Steam-en, hogy végre megvehette első sportkocsiját -, Unreal motorra épülő Killing Floor-t is.

A most bemutatásra kerülő, teljes egészében magyar fejlesztésű játék a Spacework, amely látványvilágában egyrészt a klasszikus TRON-ra, másrészt a szintén hatalmas sikerű indie-játékra, a Darwinia-ra emlékeztet. A Spacework demója letölthető itt . Van egy piros és egy narancssárga verzió ("jobbosoknak" és "balosoknak"... na jó ez rossz vicc volt…), a kettő teljesen ugyanaz, csak a színvilág különbözik. Külön öröm, hogy Macintosh verzió is van, a demóból és a teljesből is. A Spacework először remek zenéjével fog minket elvarázsolni, pár perc játék után pedig hangulatával.

A király hangulatért a zene, a grafika és az egyszerű irányítás együttesen felelős, de az is lehet, hogy csak meguntuk már az „agyontextúrázott”, csillogó-villogó játékokat, s felüdülés végre valami retró-szerűt látni, modern köntösben. A látvány azonban csak egy dolog: a Spacework játéknak sem utolsó: egy igazi, hagyományos akció-árkád darabról van szó, ahol a lényeg, a lövöldözés, a helyezkedés, és persze a hatalmas terület bejárása, felfedezése.

A játék története részletesen elolvasható itt, a lényeg röviden, hogy kulcsokat kell keresnünk (és közben persze harcolnunk), ha a kulcs minden darabja megvan, akkor továbbjuthatunk. 

A játékos egy kis űrhajót irányít, a szórakozásban segítségünkre lesz egy jetpack, egy beépített lézer és a remek zene. A játék koncepciója, hogy „steril”, újszerű környezetben múlathassuk az időt. Ez sikerült is! Bár sehol sem fogunk textúrákat és DX11 effektusokat látni, a játék mégis szép, a robbanások mókásan „retrósak”, és az egész kalandból árad a különleges, cyber-TRON-hangulat. Reméljük hamarosan Steam-en és Gamergate-en is viszontlátjuk a játékot, a fejlesztőknek pedig sok sikert kívánunk! És persze sok-sok érdekes, újszerű és főleg magyar játékot szeretnénk!