Balogh Csaba
Balogh Csaba
Tetszett a cikk?

Eltávolodik „nagy testvértől”, önállósodó márkaként is helyet követel magának a legnagyobb telefongyártók toplistáján a Huawei csoporthoz tartozó Honor.

Érdekes utat járt be az elmúlt években a 2014 óta létező Honor. A kínai debütálása után még abban az évben Magyarországra is belépő márkával kapcsolatban kezdetben sem az iparágnak, sem a felhasználóknak nem volt világos, mit is szeretne vele a Huawei. A helyzet azóta is képlékeny volt: valamikor önálló brandként emlegették a Honort, máskor inkább csak a Huawei-telefonok egy szériájaként tűnt fel. Most viszont elhatározta magát a cég: amely szempontból csak értelme van ennek, önállósítja az elsődlegesen elektronikus értékesítési csatornákra fókuszáló úgynevezett e-brandjét – mondta el a cég kedd esti sajtóeseményen Ament Amarilla, a Honor magyarországi és ausztriai marketingmenedzsere.

©

Szavai szerint a Honor idén év elején megfogalmazott célkitűzése az, hogy szűk három éven belül, 2020 végére a világ ötödik legnépszerűbb márka legyen az értékesítési toplistán. Alex Wang, a Honor kelet- és közép-európai elnöke úgy fogalmazott, „egy erős negyediket” szeretnének faragni a márkából, amely nem 2-3, hanem 10 százalékos részesedéssel bír az összes értékesítésből. Még merészebb cél, hogy 2022 végére már a top 3-ban szeretnék látni a Honort.

Néhány éve sokan csak legyintettek, amikor hasonló célt tűzött ki maga elé az akkor még teljesen ismeretlenül csengő gyártó – a Huawei. Mostanra viszont már bőven a top 5-ben van a vállalat, jelenleg a Samsung mögött, az Apple-t megelőzve a második. Ha a Honort is felfuttatják a kívánt szintre, akkor a kínai vállalatcsoport már két márkával lesz jelen a legjobb öt/három listáján. Ráadásul a Huawei mint fő brand közben azt tervezi, két év múlva már a Samsungot is megelőzve ők lesznek az elsők.

A Honor régi logója
©

A hazai piacon ezekben a hetekben önálló útra lépő és a jelenlétre ráerősítő Honor az új célokhoz új logót is választott. Száznál is több terv számbavétele után végül a Francia Esztétikai Akadémia (French Academy of Aesthetics) által tervezett logó mellett döntöttek. Az új emblémában a kisbetűk helyett csupa nagybetűvel írják a Honort, ezáltal is erőteljesebb hatást kívánnak kelteni.

A Honor új logója
©

A szlogen csak a logóból tűnik el, a márka mottója, a „For The Brave” (A bátraknak) továbbra is szerves része az arculatnak, tükrözve a Honor szellemiségét. A szlogen jegyében egyébként partnerségre lépnek a hasonlóan fiatalos és merész célcsoportot megcélzó Red Bullal is – mondta el Ament Amarilla. Hogy milyen eredmények születnek majd az együttműködésből, arra jövő évben kaphatunk majd választ.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!
Pénteken még kánikula, aztán nagyot hűl a levegő

Pénteken még kánikula, aztán nagyot hűl a levegő

84 évet élt meg a világ leghosszabb ideig gyártott autótípusa

84 évet élt meg a világ leghosszabb ideig gyártott autótípusa

Amit korábban egy év alatt hagyott jóvá a cég, az most hetek alatt megvolt

Amit korábban egy év alatt hagyott jóvá a cég, az most hetek alatt megvolt