szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ismerik, de nem szeretik túlzottan a nagy nyugati tech cégeket Kínában – derítette ki egy kutatás. A kínaiak szíve hazahúz, leginkább a helyi termékeket, szolgáltatásokat részesítik előnyben.

Bár a helyi cégek mellett összességében csupán jelentéktelen piaci részesedést mondhatnak a magukénak a nagy nyugati tech cégek Kínában, a fogyasztók nagyon jól ismerik a márkákat – derül ki egy piackutatásból. A Statista nevű piackutató cég 2000, 18 és 64 év közötti kínai fogyasztót faggatott, és egyértelműen kiderült, nem ismeretlenek számukra a nyugati márkák. Olyannyira így van ez, hogy az Apple például 91 százalékos márkaismertséggel bír, és így mindössze egyetlen százalékkal marad el a helyi „nagyoktól”, azaz az Alibaba, a Baidu vagy a Tencent ismertségétől.

Ettől akár boldogok is lehetnének az Apple-nél, azonban árnyalja a képet, hogy a válaszadóknak kevesebb mint a fele (48 százalék) használ almás termékeket. Hasonló a helyzet a Google-nél (87% és 45%), a Microsoftnál (86% és 62%), az Amazonnál (82% és 32%), valamint a Facebooknál (66% és 17%).

Statista

Ezekből a számokból is kiderül, hogy összességében azért még mindig a Microsoftnak a legnagyobb a felhasználói bázisa, a válaszadók 62 százaléka használja a redmondiak termékeit. Talán ebből is adódik a Microsoft pozitív megítélése, a válaszadók 84 százaléka értékeli kedvezően a vállalatot, s ezzel a Microsoft a második helyen áll a kínai Alibaba (89 százalék) mögött.

A Microsoft pozitív megítélésétől eltekintve a nyugati vállalatok elveszítették a harcot a kínai megfelelőikkel szemben: a közösségi média és az üzenetküldő szolgáltatások területén a Facebook, a LinkedIn és a Google csupán a 7., 8. és 9. helyen áll.

Statista

A digitális média platformot illetően az iQiyi, a kínai YouTube a lista éllovasa, míg az igazi YouTube-ot a felhasználóknak csupán 10 százaléka használja.

Statista

Hasonló a helyzet a felhőszolgáltatásokkal is, ahol a legtöbben a hazai Baidu You-t használják, és csupán 15 százalék szavazott a OneDrive-ra, 10 százalék az iCloudra és 4 százalék a Dropboxra. Az egyetlen kategória, ahol taroltak a nyugati cégek, a virtuális asszisztensek piaca (Siri – 36%, Google Assistant – 21%, Cortana – 12%), de ennek érthető a magyarázata: a helyi kínai cégeknek szinte nincsenek ilyen termékeik. S végül még egy érdekes adat: az innovációt tekintve az Apple-t találták a legjobb cégnek a kínai fogyasztók.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!