Az App Annie időről időre közzétesz alkalmazáselemzéseket és piaci adatokat. Aktuális jelentése az év második negyedévét vizsgálta mind a letöltések számát, mind a költéseket illetően. Ebben az időszakban sorra dőltek meg a rekordok.
A vizsgált három hónapban több mint 30,3 milliárd (iOS-es és androidos) alkalmazást töltöttek le a felhasználók, és ebbe az óriási számba nem kerültek bele az alkalmazásfrissítések. A felhasználók az említett időszakban 22,6 milliárd dollárt költöttek appokra, ami 20 százalékos növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest.
A letöltési szám növekedésének fő mozgatórugóját a Google Play áruházból történő letöltések jelentették (az iOS iránti kereslet stabil maradt), aminek az a magyarázata, hogy a feltörekvő piacokon főleg androidos telefonokat használnak. Meglepő volt, hogy az androidos letöltéseknél 15 százalékos növekedést tapasztaltak a nem játék alkalmazásoknál.
A kiadások tekintetében az eddigi gyakorlatnak megfelelően az Apple Store vezet, bár mindkét mobilplatformot nézve 20-20 százalékkal növekedtek a költések. Összességében az iOS-es felhasználók 15 milliárd dollárt fordítottak appokra és appokon belüli vásárlásokra, az androidosok pedig 8 milliárd dollárt. A fejlesztők fő bevételi forrását még mindig a játékok jelentik: iOS-en 10,1 milliárd dollárt, Androidon 7 milliárd dollárt költöttek ilyen appokra.

Ennyit költöttünk mobilalkalmazásokra a második negyedévben
App Annie
Az App Annie az appletöltések második megyedéves toplistáját is közzétette.
Az élen a (Facebook) Messenger áll, majd a Facebook, a WhatsApp, az anti-Facebook, azaz a TikTok következik, utána pedig az Instagram. A felhasználók a legtöbbet a Tinderre, a Netflixre, a Tencent Videóra, az iOIYI-re és a YouTube-ra költötték. Az átlagos havi aktív felhasználók esetében a sorrend a következő: WhatsApp, Facebook, (Facebook) Messenger, WeChat és Instagram.
Ha máskor is tudni szeretne a legnépszerűbb appokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.